سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان خبر داد: استقبال اصفهانی‌ها از کتاب و کتاب‌خوانی

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان گفت: با مشارکت 22 هزار نفری و رشد 80 درصدی نسبت به سال گذشته در اصفهان، هفتمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی از سری برنامه‌های بنیاد ملی امام رضا (ع) برگزار شد.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان گفت: با مشارکت 22 هزار نفری و رشد 80 درصدی نسبت به سال گذشته در اصفهان، هفتمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی از سری برنامه‌های بنیاد ملی امام رضا (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، امیر هلاکویی صبح امروز در آئین برگزاری اختتامیه هشتمین جشنواره سراسری کتاب‌خوانی رضوی اظهار داشت: با عنایت امام رضا (ع) و با مشارکت 22 هزار نفری و رشد 80 درصدی نسبت به سال گذشته مردم استان اصفهان، هفتمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی از سری برنامه‌های بنیاد ملی امام رضا (ع) با سه هدف برگزار شد.

وی افزود: این جشنواره با سه هدف «اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی»، «گسترش فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با سیره امام رضا (ع)» مانند گسترش مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره پاک ائمه معصومین (ع) و «معرفی و گرامیداشت پدیدآورندگان آثار مرتبط با فرهنگ رضوی» همزمان با دهه کرامت و در سه بخش کودک، نوجوان و جوانان و بزرگسالان برگزار شد.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان در توضیح این سه بخش عنوان کرد: کتاب‌های 10 قصه از امام رضا (ع) برای بچه‌ها تألیف مژگان شیخی (ویژه کودکان 5 تا 11 سال)، کتاب «ماه غریب من» نوشته مجید ملامحمدی (ویژه نوجوانان 11 تا 17 سال) و کتاب‌های «زندگی به سبک خورشید» نوشته مهدی غلامعلی، «مهارت‌های زندگی در سیره رضوی» نوشته محمدرضا شرفی، «بانوی ملکوت» نوشته آیت‌الله علی کرمی جهرمی و کتاب «چلچراغ» نوشته جلیل عرفان‌منش (ویژه جوانان و بزرگسالان) منابع ارائه شده برای هفتمین مسابقه جشنواره کتاب‌خوانی رضوی بودند.

هلاکویی یادآور شد: از میان این کتاب‌ها، «چلچراغ شیراز» به مدت 659 دقیقه و «مهارت‌های زندگی در سیره رضوی» به مدت 439 دقیقه توسط نسرین جعفرزاده در اصفهان موضوع با ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و تسهیل در استفاده همه مردم به ویژه روشن‌دلان و با همت کتابداران بخش تخصصی نابینایان حضرت ولی‌عصر (عج) گویاسازی شد و به عنوان منبع در اختیار این افراد قرار گرفت.

وی به رشد 80 درصدی مشارکت در طرح کتاب‌خوانی رضوی اشاره و بیان کرد: در سطح استان بالغ بر 14 هزار و 600 نفر در حوزه انفرادی و 4 هزار و 700 نفر در حوزه خانوادگی و 3 هزار نفر در بخش اینترنتی در این طرح شرکت کردند.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان ادامه داد: از این میان 4 هزار نفر از شرکت کننده‌ها از مناطق محروم و روستائی بودند.

وی در پایان گفت: حدود 20 ارگان رسمی مانند زندان، کمیته امداد، سازمان بهزیستی، هلال احمر، اداره‌کل ورزش و جوانان، بانک مسکن، فرمانداری اصفهان و... در اجرای این طرح با اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان همکاری کردند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار