لژیونرهای منهای نود دقیقه‌ای در سال جام جهانی!

شرایط نامشخص و نیمکت نشینی های برخی ستاره های جوان فوتبال ایران در اروپا نگرانی‌ها در سال منتهی به جام جهانی را بالا برده است. به گزارش ورزش سه، در سال منتهی به جام جهانی، تمام طرفداران تیم ملی امیدوار به درخشش ستاره های ایران در فوتبال اروپا و همچنین باشگاه های خارجی هستند تا به این ترتیب، زمینه برای درخشش تیم ملی در روسیه 2018 فراهم شود.

اصفهان زیبا: شرایط نامشخص و نیمکت نشینی های برخی ستاره های جوان فوتبال ایران در اروپا نگرانی‌ها در سال منتهی به جام جهانی را بالا برده است. به گزارش ورزش سه، در سال منتهی به جام جهانی، تمام طرفداران تیم ملی امیدوار به درخشش ستاره های ایران در فوتبال اروپا و همچنین باشگاه های خارجی هستند تا به این ترتیب، زمینه برای درخشش تیم ملی در روسیه 2018 فراهم شود؛ تورنمنتی که به نظر می رسد با بالا رفتن سطح انتظارات همه منتظر خلق شگفتی از تیم ملی برای اولین صعود از مرحله گروهی در بزرگ ترین تورنمنت فوتبالی دنیا باشند.

در این بین اما وضعیت برخی از ستاره های تیم ملی و لژیونرهای فوتبال ایران در باشگاه ها با ابهامات زیادی روبه‌رو ست و با شایعاتی که این روزها درباره این چهره‌ها به گوش می رسد، مشخص نیست آنها بتوانند روند خوبی را در فصل جاری طی کنند و از همه مهم‌تر اینکه جایگاه تثبیت شده ای در تیم های خود نیز ندارند. به همین بهانه نگاهی انداختیم به موقعیت برخی از این چهره ها که ممکن است با شرایط فعلی جایگاه خود در بین مدعوین کارلوس کی روش به تیم ملی را از دست بدهند.

کریم انصاری فرد در یونان
ستاره خط حمله تیم ملی ایران بعد از انتقال رویایی به قهرمان لیگ یونان در زمستان گذشته، با تغییرات صورت گرفته روی نیمکت رهبری المپیاکوس و همچنین خریدهایی که این باشگاه در خط حمله داشت، عملا جایگاه ثابت خود را به عنوان تک مهاجم از دست داد؛ تا جایی که در دو بازی مرحله سوم پلی آف لیگ قهرمانان اروپا اصلا در فهرست 18 نفره قهرمان یونان جای نگرفت تا سکونشینی های این مهاجم ایرانی به سوژه ای اصلی برای رسانه های یونانی تبدیل شود. کریم که خیلی امیدوار بود امسال تنها ایرانی حاضر در چمپیونزلیگ اروپا باشد، بعد از اینکه در تفکرات مربی آلبانیایی جدید المپیاکوس جا نگرفت، به یکی از سوژه های جالب رسانه های یونانی تبدیل شد؛ چون آنها همگی از جدایی قطعی این بازیکن و بازگشت احتمالی به پانیونیوس خبر دادند تا انصاری فرد با درخشش دوباره در ترکیب تیم سابق، شانس حضور در جام جهانی روسیه با تیم ملی ایران را افزایش دهد.

سعید عزت اللهی در روسیه
یکی از کلیدی ترین بازیکنان تیم ملی بعد از نیم فصل حضور قرضی در آنژی ماخاج قلعه، با امید اینکه بتواند به مهره ای ثابت در ترکیب روستوف تبدیل شود، دوباره به این باشگاه قدیمی برگشت؛ آن هم در شرایطی که با دگرگونی رخ داده در جمع بازیکنان عملا مسیر برای رسیدن به آرزوها برای ستاره ایرانی هموار شده بود.اما سرمربی جدید برخلاف تمام پیش‌بینی‌ها با گذشت چهار هفته از فصل جدید روی خوش به عزت اللهی نشان نداد؛ تا هافبک ایرانی از روی نیمکت شاهد بازی های روستوف باشد. عزت اللهی که در آخرین مصاحبه مدعی شده بود به هیچ عنوان از نیمکت نشینی رضایت ندارد، در نشستی با سرمربی و سران باشگاه پیگیر شرایط خود است؛ چون هنوز فرصت برای جدایی و پیوستن به تیم دیگر را دارد؛ موضوعی که به سوژه ای جالب برای سایت چمپیونات روسیه تبدیل شد. این سایت در گزارشی نوشت:« عزت‌اللهی در تابستان هم پیشنهاداتی از هلند، بلژیک و تیمی دسته دومی از آلمان روبه‌رو بود؛ اما تمدید قرارداد دو ساله این بازیکن با باشگاه روستوف قبل از حضور قرضی در آنژی، کار را برای این بازیکن سخت کرد و عزت اللهی تصمیم گرفت در روستوف بماند؛ اما سرمربی جدید باشگاه اعتقاد چندانی به بازیکن مستعد ایرانی ندارد تا زمزمه های ترک تیم توسط این بازیکن به گوش برسد.»

علی کریمی در کرواسی
بازیکنی که در دو بازی آخر تیم ملی در مصاف دوستانه با مونته نگرو و همچنین بازی حساس با ازبکستان در مقدماتی جام جهانی که منجر به صعود ایران به روسیه 2018 شد، به عنوان بازیکن اصلی در فهرست 11 نفره کی روش قرار گرفت و اتفاقا عملکرد خوبی هم نشان داد، اصلا شرایط خوبی در باشگاه دیناموزاگرب ندارد؛ تا جایی که اصلا در برنامه های این تیم برای فصل جاری قرار نگرفته است. علی کریمی که نیم فصل با پیراهن لوکوموتیو در لیگ کرواسی بازی کرد و درخشید، با توجه به اینکه می دانست دینامو زیاد روی توانایی‌های او حساب باز نکرده، با تاخیر به زاگرب برگشت، به این امید که بتواند رضایتنامه اش را از تیم پرافتخار کرواسی برای کوچ به باشگاهی دیگر دریافت کند. در این بین سپاهان هم تمایل زیادی دارد تا پدیده سال های گذشته خود را دوباره در اختیار داشته باشد؛ اما علی کریمی در آخرین صحبت های خود قبل از ترک ایران مدعی شد همچنان هدفش ادامه حضور در فوتبال اروپاست؛ به همین خاطر مشخص نیست این بازیکن که می‌تواند یکی از بازیکنان کلیدی کی روش در روسیه 2018 باشد، سر از چه تیمی در خواهد آورد.کریمی این روزها در زاگرب تنها در تمرینات دینامو حضور دارد و امیدوار است در فرصت باقی مانده تا نقل و انتقالات تابستانی راه ورودش به تیمی دیگر فراهم شود.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار