آیفون ‌8 در اصفهان پرطرفدار‌تر از آمریکا؟

اپل‌ در حال تولید سوگولی‌ جدید خودش یعنی آیفون‌8 است تا آن را در انتهای شهریور‌ماه راهی بازار‌های جهانی‌ کند، این موبایل هوشمند احتمالا در اواسط‌ مهرماه به بازار اصفهان می‌رسد؛ اما مشکل اینجاست که آیفون‌8 نسبت به نسل قبلی‌ تغییر زیادی کرده‌‌است و قیمت‌ بالاتری دارد. اپل نظر‌ سنجی‌های‌ زیادی در ایالات آمریکا انجام داد‌ تا ببیند کسی‌ حاضر است‌ آیفون‌8 با قیمت بالاتری بخرد یا نه؟

اپل‌ در حال تولید سوگولی‌ جدید خودش یعنی آیفون‌8 است تا آن را در انتهای شهریور‌ماه راهی بازار‌های جهانی‌ کند، این موبایل هوشمند احتمالا در اواسط‌ مهرماه به بازار اصفهان می‌رسد؛ اما مشکل اینجاست که آیفون‌8 نسبت به نسل قبلی‌ تغییر زیادی کرده‌‌است و قیمت‌ بالاتری دارد. اپل نظر‌ سنجی‌های‌ زیادی در ایالات آمریکا انجام داد‌ تا ببیند کسی‌ حاضر است‌ آیفون‌8 با قیمت بالاتری بخرد یا نه؟ اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که بعضی از موبایل‌فروشان سطح شهر از همین حالا آماده عرضه‌ این موبایل ‌گران‌قیمت شده‌اند، زیرا اصفهانی‌های زیادی برای پیش‌خرید این موبایل‌ حتی تا دوبرابر قیمت جهانی اعلام آمادگی کرده‌اند.

آیفون‌8 چه تفاوتی با نسل قبلی دارد؟
انتقاد‌ اصلی به آیفون‌‌‌7 داشتن لبه‌های نسبتا زیاد بود، به‌صورتی‌ که از بالا‌و پایین حدود یک سانتی‌متر لبه‌ داشت؛ ولی آیفون‌8 به گونه‌ای طراحی ‌شده‌ا‌‌ست که در کناره‌اش اصلا لبه‌ ندارد و از بالا‌ و پایین نیز لبه‌ها به چند‌میلی‌متر می‌رسند. حتی دکمه‌ هوم در آن حذف شده‌است و شایعات نشان می‌دهد که این دکمه با تکنولوژی جدیدی به زیر صفحه منتقل می‌شود. با این ویژگی‌ها تا آیفون‌8 جذابیت‌ زیادی دارد؛ ولی کارشناسان عقیده‌دارند که طراحی بدون‌لبه‌ باعث می‌شود تا کوچکترین ضربه‌ای نمایشگر‌آیفون‌8 را بشکند. ناگفته‌نماند که صفحه‌نمایش‌آیفون‌8 با این مشخصات گران‌ قیمت خواهد بود و حتی شایعات زیادی وجود دارد که شاید قابل تعویض نباشد.در بخش‌ سخت‌افزاری‌، دوربین‌ وباتری نیز بهبود‌های زیادی نسبت‌ به نسل قبل دیده‌ می‌شود که باعث افزایش سرعت و بهبود عملکرد به خصوص در هنگام فیلمبرداری می‌شوند. آیفون‌8 احتمالا نسخه‌ 64 و 128 گیگابایتی ندارد و اگر نیاز به حجم بالاتری دارید باید به جای 32‌ گیگابایت یک نسخه‌ 256‌ گیگابایتی را با قیمتی بالاتر بخرید.

آیفون‌8 با چه قیمت راهی بازار اصفهان می‌شود؟
مدیران‌ اپل مدعی شده‌اند که طراحی جدید و تکنولوژی‌های به‌کار رفته‌ در این موبایل قیمت تمام شده‌ آن را تا حدی بالا برده که باید ساده‌ترین نسخه‌ آن را به قیمت 1200 دلار عرضه کنند. با محاسبه‌ نرخ‌ سه هزار و 800 تومانی‌ دلار و تعرفه‌ واردات قیمت آیفون‌8 در بازار اصفهان احتمالا حدود چهار میلیون و 900 هزار تومان خواهد بود؛ ولی با توجه به اینکه اکنون قیمت‌ آیفون 700 دلاری اپل در بازار سه میلیون و 100 هزار تومان است و وارد‌کنندگان باید آن را به صورت غیر مستقیم بخرند، احتمالا آیفون‌ 8 در بازار اصفهان بیش از پنج میلیون و 500 هزار تومان قیمت‌ خواهد داشت که با لوازم‌ جانبی به شش میلیون تومان می‌رسد.البته تا اواسط آبان که بازار‌ آیفون‌ آرام شود به دلیل نوبر بودن احتمالا بالاتر از 15 میلیون ‌تومان قیمت‌‌گذاری خواهد شد، زیرا آیفون‌7، 700 دلاری‌ نیز در روز‌های ابتدایی بیش از 10 میلیون تومان قیمت‌داشت.

آیا آیفون‌8 در اصفهان مشتری دارد؟
بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که فروشگاه‌ها کاملا آماده‌ فروش آیفون‌8 هستند؛ ولی با توجه به قیمت‌ بالای این موبایل اقدام به طراحی شرایط‌فروش مختلفی کرده‌اند. بعضی از فروشندگان از همین‌ حالا سرمایه‌ای چند ده‌ میلیون تومانی را در بانک‌ قرار‌داده‌اند تا بتوانند برای فروش‌ قسطی‌ آیفون‌8 وام بدهند. مدت‌ باز‌پرداخت‌ وام‌های آیفون‌8 حدود 10 ماه است و البته ‌سودی برابر با 2 تا 6 درصد در‌هر ماه دارد. یعنی قیمت یک آیفون‌ 8 با وام‌ معرفی به بانک حدود 9 میلیون تومان‌ می‌شود که دوبرابر قیمت جهانی است.تعدادی از فروشگاه‌داران بزرگ می‌گویند آیفون‌ 8 را با چک‌ کارمندی و البته فیش‌حقوقی‌ پیش‌فروش می‌کنند. در این شرایط مدت‌ پرداخت نباید بیشتر از شش ماه‌باشد و سود آن برای هر ماه مانند وام بین 2 تا 6 درصد است. یعنی با پیش‌پرداخت‌ دو میلیون تومان باید ماهی‌ حدود یک میلیون و 500 هزار تومان چک بدهید تا صاحب یک آیفون‌8 شوید. اما در پاسخ‌ به این سوال که آیا کسی حاضراست آیفون 8 را با این شرایط بخرد یا نه؟ باید بدانید که تحقیقات نشان می‌دهد نه تنها افراد زیادی قصد خرید این موبایل گران‌ قیمت را دارند؛ بلکه‌ بعضی از متقاضیان از موبایل‌فروشان می‌خواهند به‌جای چک، طلا‌ و جواهرات‌ آنها را به صورت گرو‌ نگه‌دارند! به نظر می‌رسد که تغییرات‌ زیاد این نسل از آیفون و احساس متفاوت‌بودن در استفاده این موبایل باعث شده‌ تا افراد بیشتری نسبت به نسل‌های قبلی به فکر خرید آیفون حتی با قیمت 10 میلیون تومان باشند.البته گفت‌وگو با متقاضیان نشان می‌دهد که این افراد از نظر مالی هرگز در میان افراد سطح بالای جامعه قرار نمی‌گیرند و اتفاقا ازخانواده‌های کارمند یا بازنشسته‌ هستند و به پشتوانه‌ فیش‌ حقوقی قصد دارند تا اولین‌ نفری باشند که آیفون‌‌8 را در دست می‌گیرند. با این شرایط شاید اگر اپل به جای ایالت‌های آمریکا‌ در شهر اصفهان نظر سنجی می‌کرد روحیه‌ بیشتری برای بالابردن قیمت‌ آیفون‌8 داشت.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار