حمایت وزیر صنعت از شریعتمداری

وزیرصنعت، معدن وتجارت با حمایت از معرفی «محمد شریعتمداری» به عنوان وزیر پیشنهادی این وزارتخانه در دولت دوازدهم اعلام کرد: خوشبختانه وزارت صنعت معدن وتجارت قرار است به دست کسی بیفتد که هم در صنعت و هم در تجارت تبحر دارد.

وزیرصنعت، معدن وتجارت با حمایت از معرفی «محمد شریعتمداری» به عنوان وزیر پیشنهادی این وزارتخانه در دولت دوازدهم اعلام کرد: خوشبختانه وزارت صنعت معدن وتجارت قرار است به دست کسی بیفتد که هم در صنعت و هم در تجارت تبحر دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا نعمت زاده در پیامی که در کانال تلگرامی وزارت صنعت، معدن و تجارت منتشر شده است، اعلام کرد: محمد شریعتمداری کاملا آشنا به صنعت است و در چهار سال گذشته از نزدیک در جریان صنعت بوده است.
وی یادآور شد: وی سوابق ارزشمندی دارد و همیشه ایشان در رفع مشکلات صنعتگران در دولت پیشگام بودند.
نعمت زاده با تشکر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تایید نکردن تفکیک بخش های بازرگانی و صنعت، خاطر نشان کرد: چرا که صنعت و تجارت باید مکمل باشند تا بتوانند از تولید داخلی حمایت کند و الحمدالله شریعتمداری با هر دو حوزه آشنا و مدیر استراتژیک است که هدایت این بخش ها را به خوبی انجام خواهند داد.
گفتنی است؛ حسن روحانی رئیس جمهوری در هفدهم مرداد ماه جاری در لیست وزیران پیشنهادی دولت دوازدهم به مجلس شورای اسلامی، محمد شریعمتداری را به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد کرده است.
بهبود محیط سرمایه گذاری و فضای کسب و کار در بخش، توسعه سرمایه گذاری داخلی و خارجی، رفع موانع، تثبیت و ارتقای رونق تولید و توانمندسازی بخش خصوصی، توسعه صادرات غیرنفتی، ارتقای سهم و نقش فعالیت های معدنی در تولید ناخالص داخلی، بهسازی و ساماندهی نظام بازرگانی داخلی، بهبود و توسعه روابط تجاری بین المللی، ارتقای بهره وری عوامل تولید، توسعه فناوری، نوآوری و تحقیق و توسعه، پشتیبانی و مشارکت در ایجاد و توسعه زیرساخت های بخش، مدیریت واردات و همکاری و پیگیری مجدانه در مبارزه با قاچاق، ارتقای توانمندی منابع انسانی شاغل و مورد نیاز بخش و بازنگری معماری سازمانی، از محورهای برنامه پیشنهادی شریعتمداری است.
محمد شریعتمداری از سال ۱۳۹۲ تاکنون معاون اجرایی رئیس جمهوری است و در سوابق اجرایی سیاسی وی عضویت در شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران به حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی از سال ۱۳۷۷ تا ۱۳۹۲ و رئیس کمیسیون اقتصادی آن شورا، وزیر بازرگانی جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴، عضو هیات امنای ستاد اجرایی حضرت امام(ره) به حکم رهبر انقلاب از سال ۱۳۷۰ تاکنون و رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از سال ۱۳۷۳ تا ۱۳۷۶ و نماینده تام الاختیار دولت جمهوری اسلامی ایران در الحاق به سازمان تجارت جهانی از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۴ و ورود ایران به عنوان عضو ناظر در همین دوران به چشم می خورد.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار