اتمام سازه پل غدیر محور اصفهان – شهرکرد با ۹۰ درصد پیشرفت تا پایان شهریور ماه
مدیر کل راه وشهرسازی استان اصفهان با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی سازه پل غدیر در محور اصفهان – شهرکرد، گفت: در صورت تکمیل و به بهره برداری رسیدن پل غدیر با ۸ دهانه ۳۲ متری و بطول ۲۵۰ متر ، مسیر زرین شهر – شهرکرد چهارخطه خواهد شد.
مدیر کل راه وشهرسازی استان اصفهان با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی سازه پل غدیر در محور اصفهان - شهرکرد، گفت: در صورت تکمیل و به بهره برداری رسیدن پل غدیر با ۸ دهانه ۳۲ متری و بطول ۲۵۰ متر ، مسیر زرین شهر - شهرکرد چهارخطه خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری ایمنا حجت اله غلامی به گردشگری بودن مسیر زرین شهر به شهرکرد و تردد بسیار بالای ترافیک در این مسیر اشاره کرد و افزود: پل غدیر در راستای احداث وتکمیل باند دوم زرین شهر - شهرکرد به عنوان یکی از پروژه های خاص این اداره کل و با سازه بسیار پیچیده ای در حال انجام است که تکمیل و به بهره برداری رسیدن آن به منظور تسهیل در عبور ومرور وسایل نقلیه در این مسیر با توجه به ترافیک بسیار بالای تردد حائز اهمیت است.
وی با اشاره به دلایل به تعویق افتادن زمان به بهره برداری رسیدن این سازه، بیان داشت: استفاده از جرثقیل های عظیم الجثه جهت نصب تیرها در بستر رودخانه و آزاد سازی زمینهای اطراف پروژه از جمله مشکلات احداث پل بوده که با رفع این مشکلات خوشبختانه ۵ دهانه پل تکمیل و ۳ دهانه دیگر با توجه به قرار گیری در مسیر آب در جریان رودخانه و نیاز به تمهیدات لازم به منظور جابجایی تیرهای ۵۵ تنی با جرثقیل های موجود عاملی است بر به تعویق افتادن زمان بهره برداری این پروژه که امید است با کار شبانه روزی پیمانکار مستقر در محل بتوان در شرایط مناسب نسبت به نصب تیرها اقدام و سازه این پل را با توجه به پیشرفت بیش از ۹۰ درصد تا پایان شهریور ماه سال جاری تکمیل کنیم.
مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: با تکمیل این سازه و اتصال آن به محور از طرفین، ۳۵ کیلومتر جاده زرین شهر به شهرکرد چهار خطه خواهد شد.
مدیرساخت وتوسعه راه های اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان با اشاره به مشخصات فنی این سازه عظیم بر بستر رودخانه زاینده رود، گفت: پل غدیر با ۸ دهانه ۳۲ متری، ۲۵۰ متر طول دارد و دارای ۲۷ شمع است که این شمع ها با حفاری در بستر رودخانه ایجاد شده اندکه جهت نصب شمع وستون ها در بستر رودخانه بطول ۱۵ متر در داخل لازم است تا با رعایت کلیه شاخص های فنی و مهندسی و متناسب با استانداردهای جهانی نسبت به نصب شمع ها و ستون ها اقدام نمود.
حمیدرضا امیرخانی بیان داشت: بدلیل عبور وسایل نقلیه سنگین از روی این پل و ترافیک بالا در این مسیر و تنش های وارد شده بر تیرها، ضمن بهره گیری از تکنولوژی پس تنیدگی به منظور خنثی سازی فشارهای وارده، این پل به صورت متصل و گیردار ساخته شده و از حالت مفصلی و استفاده از نیوپرن خارج گردیده است.
جواد قاسمی کارشناس ناظر این سازه نیز در ادامه گفت: پل غدیر با ۴۰ عدد تیر بطول ۳۲ متر و وزن تقریبی ۵۵ تن، ۸۹۶ عدد پریدال و ۹ عدد سر ستون به منظور چهارخطه کردن مسیر زرین شهر - شهرکرد در حال اجراست که درحال حاضر ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تکمیل ۳ دهانه این پل و نصب شمع و ستون ها در شرایط مهار آب رودخانه و با توجه به وجود همه امکانات در محل می توان این پروژه را در اسرع وقت تکمیل کرد.