خرید بیش از 120 میلیارد ریال دوچرخه در طرح «بفرمایید دوچرخه» توسط اصفهانی‌ها

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: از هفته نکوداشت اصفهان تا پایان خردادماه مبلغی بالغ بر 120 میلیارد ریال فروش دوچرخه در شهر اصفهان صورت گرفت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: از هفته نکوداشت اصفهان تا پایان خردادماه مبلغی بالغ بر 120 میلیارد ریال فروش دوچرخه در شهر اصفهان صورت گرفت.

علیرضا صلواتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در خصوص مسیرهای دوچرخه در اصفهان اظهار کرد: در بحث مسیرهای دوچرخه در نظر داشتیم تا بتوانیم یک بستر ایمن و مناسب را برای دوچرخه‌ها ایجاد کنیم تا بتوانیم حجم سفرها را با دوچرخه در کلان‌شهر افزایش دهیم.

وی افزود: در حال حاضر در شهر اصفهان حدود 70 کیلومتر مسیر ویژه تردد دوچرخه در شهر اصفهان داریم که به دلایلی پیوسته نیستند و در خیابان‌های جدیدالاحداث وجود دارند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان تصریح کرد: طرحی که ارائه شد این بود که مسیرهای ویژه دوچرخه با اولویت احداث در هسته مرکزی شهر و پیوسته کردن مسیرهای موجود انجام شود؛ حدود 50 کیلومتر مسیر برای این طرح پیش‌بینی شد که در سال گذشته حدود 4 کیلومتر از آن اجرا شد.

وی در رابطه با پارکینگ دوچرخه ادامه داد: زیرساخت‌های پارکینگ‌های دوچرخه توسط شهرداری اصفهان در حال بازسازی هستند تا همه پارکینگ‌های شهر ظرفیت پارکینگ دوچرخه را داشته باشند و به صورت رایگان مردم بتوانند دوچرخه‌های خود را در این پارکینگ‌ها پارک کنند.

صلواتی تأکید کرد: بحث دیگر محل‌های پارک دوچرخه بود که در این معاونت شهرداری مورد بحث و بررسی قرار گرفت که از پایان سال این طرح آغاز شد و تا پایان امسال قرار است که حدود هزار محل پارک دوچرخه را در شهر با اولویت مدارس، مراکز اداری، مراکز خدماتی، ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی و غیره نصب کنیم.

وی با بیان اینکه برای نصب هزار محل پارک دوچرخه در شهر اصفهان 300 میلیون اعتبار کنار گذاشته شده است، ادامه داد: این پارکینگ‌های دوچرخه اطمینان خاطری را برای شهروندان ایجاد می‌کنند که دوچرخه‌های خود را در این محل‌ها به صورت منظم پارک کنند که هزینه‌ای هم ندارد و کاملاً رایگان است؛ این محل‌ها در ابعاد مختلف و محل‌های مختلف در حال نصب هستند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان ابراز کرد: یکی دیگر از سیاست‌های ما این است که خود پارکینگ‌ها را به دوچرخه‌سرا مجهز کنیم تا کسانی که خودروهای خود را در پارکینگ‌ها پارک می‌کنند، بتوانند با استفاده از دوچرخه به مسیر مورد نظر خود ادامه دهند.

وی افزود: در حال حاضر این طرح از پارکینگ محتشم کاشانی و آیت‌الله خراسانی در ابتدای خیابان فرشادی شروع شده و در پارکینگ‌های قدیمی شهر اصفهان هم در حال توسعه است.

صلواتی در خصوص طرح «بفرمایید دوچرخه» بیان کرد: این طرح از هفته نکوداشت اصفهان آغاز شد و تا پایان خرداد ادامه داشت که با مشارکت حدود 50 فروشگاه دوچرخه این کار انجام شد که این طرح هم با هدف ترغیب شهروندان اصفهانی برای خرید دوچرخه انجام شد.

وی ابراز کرد: امسال برای نخستین بار در شهر اصفهان تبلیغ دوچرخه را در شهر اصفهان آغاز کردیم که در مدت ذکر شده مبلغی بالای 120 میلیارد ریال فروش دوچرخه در شهر اصفهان صورت گرفت که به اذعان تمام فروشندگان دوچرخه این طرح بسیار موفقیت‌آمیز و بی‌نظیر بود و تمامی فروشندگان اذعان داشتند که در 5 سال گذشته چنین فروش دوچرخه در اصفهان بی سابقه بوده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در فاز دوم این طرح که به زودی آغاز می‌شود با اولویت نهادها، ادارات، مراکز خصوصی و دولتی است که ما بتوانیم تسهیلات را برای کارمندان دولتی ارائه دهیم.

وی در پایان گفت: این تخفیف‌ها و تسهیلات از 5 درصد تا 20 درصد از سه ماه تا سی ماه هستند که مکاتبات آن انجام شده و خود شهرداری اصفهان وارد این صحنه می‌شود که به کارمندان خود از 150 الی 200 هزار تومان تسهیلات خرید دوچرخه و مابقی آن به صورت اقساط قرض‌الحسنه هم انجام می‌شود؛ همین اقدام برای کلیه نهادها و ارگان‌ها در آینده انجام خواهد شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار