راه‌اندازی نخستین اتوبوس‌های هدایت‌شونده کشور در اصفهان

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: در آینده‌ای نزدیک در شهر اصفهان راه‌اندازی اتوبوس‌های هدایت‌شونده برای نخستین بار در سطح کشور را خواهیم داشت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: در آینده‌ای نزدیک در شهر اصفهان راه‌اندازی اتوبوس‌های هدایت‌شونده برای نخستین بار در سطح کشور را خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا صلواتی پیش از ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از 100 دستگاه اتوبوس یورو 4 و خط دوم سامانه اتوبوس تندرو حدفاصل میدان قدس تا میدان جمهوری اسلامی در رابطه با چشم‌انداز آینده حمل و نقل اصفهان اظهار کرد: امروز تکمیل و نوسازی حمل و نقل عمومی شهر در اصفهان را خواهیم داشت.

وی با اشاره به بهره‌برداری از خطوط اتوبوس‌های تندرو در اصفهان افزود: سومین قطعه خط از مجموعه خطوط شبکه اتوبوس‌رانی تندرو در اصفهان امروز با حضور استاندار و جمعی از مدیران شهری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به چشم‌اندازهای اصفهان در سال 1400 تصریح کرد: قرار است تا بتوانیم در اصفهان 1400 کمتر استفاده از خودروهای شخصی را توسط این شهروندان داشته باشیم و این در حالی است که هر ساله استفاده از خودروهای شخصی در شهر با افزایش چشمگیری روبه‌رو است.

وی با بیان اینکه باید در بحث محیط‌زیست توجه داشته باشیم تا آلودگی‌های صوتی هم در شهر کاهش پیدا کنند، تأکید کرد: آرام‌سازی ترافیک در هسته تاریخی شهر؛ توسعه پیاده محوری، کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی و بهبود دید و منظر از جمله اهداف شهر در برنامه اصفهان 1400 است.

صلواتی ادامه داد: حمل و نقل پاک، همگانی هوشمند و فرهنگ ترافیک چهار عضو تمرکز معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان است.

وی بیان کرد: در آینده نزدیک 10 ایستگاه سنجش آلودگی هوا و صوتی با به‌روزترین تکنولوژی‌ها نصب خواهند شد و با حضور مسؤولان به بهره‌برداری خواهند رسید.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به تصادفات درون‌شهری خاطرنشان کرد: مجموع تلفات شهر اصفهان در تصادفات درون‌شهری در سال 95 و 96 با کاهش شدیدی روبه‌رو بوده است به طوری که اصفهان در کلیه کلان‌شهرها رد سال 95 کمترین تصادفات درون‌شهری را داشت اما تصادفات موتورسیکلت‌ها در شهر اصفهان با افزایش روبه‌رو بوده است.

وی عنوان کرد: در شهر اصفهان بستر مناسبی برای راه‌اندازی خط تراموا است که 16 کیلومتر طول این خطوط برای اصفهان در نظر گرفته شده است.

صلواتی با اشاره به مطالعات زیادی که از سوی دانشگاه صنعتی و اصفهان در خصوص اتوبوس‌های تندرو انجام گرفته است، اظهار کرد: در آینده‌ای نزدیک در شهر اصفهان راه‌اندازی اتوبوس‌های هدایت‌شونده برای نخستین بار در سطح کشور خواهیم داشت.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار