بنیاد نخبگان اصفهان عضو ندارد

رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان گفت: بنیاد نخبگان اصفهان عضو ندارد و این سازمان با بررسی پرونده کسانی که درخواست ارسال می‌کنند، به آن‌ها تسهیلات می‌دهد.

رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان گفت: بنیاد نخبگان اصفهان عضو ندارد و این سازمان با بررسی پرونده کسانی که درخواست ارسال می‌کنند، به آن‌ها تسهیلات می‌دهد.
شقایق حق‌جوی جوانمرد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با بیان اینکه اکثر دانشجوها، نخبه‌ها و استعدادهای برتر ما را تشکیل می‌دهند، اظهار داشت: دانشجوهای دانشگاه‌های ممتاز ما همانند، دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه اصفهان می‌توانند با ارسال رزومه خود در صورت پذیرش آن توسط بنیاد نخبگان صاحب سهمیه‌ای در بنیاد نخبگان شوند.
وی درباره‌‌ تسهیلاتی که به نخبگان تعلق می‌گیرد، افزود: این تسهیلات برای دانشجویان شامل مقرری ماهیانه، وام مسکن، وام خودرو تسهیلات برای حج عمره و غیره می‌شود. همچنین می‌توانند با دریافت پروژه‌هایی از وزارت دفاع و تکمیل این پروژه‌ها مشمول کسری خدمت سربازی شوند و در برخی موارد نیز این پروژه‌ها در صورت هم‌خوانی با رشته تحصیلی فارغ‌التحصیلان می‌تواند به‌عنوان پایان‌نامه دانشگاهی نیز پذیرفته شود.
رئیس بنیاد ملی نخبگان استان اصفهان ادامه داد: بنیاد ملّی نخبگان عضو ندارد، بلکه رویکرد آن شناسایی اجتماعات نخبگان از طریق رصد رفتار و فعالیت‌های علمی آنان در تمامی حوزه‌ها همانند علم، فنّاوری، فرهنگ، نوآوری، قرآن، هنر، ادب و غیره است. این بنیاد با پشتیبانی از فعالیت‌های آنان و با همکاری همه دستگاه‌های ذی‌ربط در پی، اثرگذاری مناسب نخبگان در حوزه تخصصی خود است.
وی با اشاره به هدف اصلی سازمان خود، خاطرنشان کرد: در واقع هدف بنیاد نخبگان، ایجاد مسیری برای توانمندسازی مستعدان برتر کشور و هدایت‌ آنان به سمت تأثیرگذاری بیشتر و هرچه بهتر در حوزه تخصصی از یک‌سو و تسهیل مسیر به‌کارگیری و الگوسازی از سرآمدان و نخبگان در اجتماع تخصصی خود از سوی دیگر است، به همین خاطر بنیاد نخبگان برای طی مسیر نخبه پروری ایستگاه‌هایی را طراحی کرده است و به‌منظور تشویق و ترغیب صاحبان استعدادهای برتر و رسیدن به مرحله اثرگذاری، در هر یک از ایستگاه‌ها تسهیلاتی برای مشمولان در نظر گرفته است. هر فرد بر اساس فعالیت‌های علمی خود و با توجه به جایگاهی ‌که در آن قرار دارد امکان بهره‌مندی از تسهیلات مطابق ضوابط بنیاد را خواهد داشت.
حق‌جوی جوانمرد افزود: بنیاد ملی نخبگان در سال‌های اخیر تسهیلاتی را ویژه دانشجویان برتر، در غالب جوایز تحصیلی در نظر گرفته است و از سوی دیگر گروه‌هایی همانند، نخبگان هنری، استعدادهای ملی مهارت، نخبگان قرآنی، استادیاران جوان و چهره‌های ماندگار علمی شناسایی شده‌اند و از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده کرده‌اند. در سایر رشته‌ها نیز آئین‌نامه‌ها برای اجرایی شدن طرح‌های حمایتی بنیاد نخبگان از نخبگان، در دست تدوین قرار دارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار