کاهش نرخ جمعیت باروری اصفهان به ۱.۸ درصد

مدیر کل سازمان ثبت احوال استان اصفهان گفت: نرخ جمعیت باروری در اصفهان به ۱.۸ درصد کاهش یافته و جمعیت رو به پیری می‌رود.

مدیر کل سازمان ثبت احوال استان اصفهان گفت: نرخ جمعیت باروری در اصفهان به ۱.۸ درصد کاهش یافته و جمعیت رو به پیری می‌رود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرضا، حسین غفرانی کجانی عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان شهرضا با اشاره به کاهش نرخ جمعیت باروری اظهار داشت: جمعیت استان اصفهان به 98 دهم درصد کل کشور رسیده و این به معنای سقوط جمعیت و گرایش جامعه به سمت پیری است.
وی با بیان اینکه نرخ جمعیت باروری به 1.8 درصد کاهش یافته است، افزود: دلایلی همچون بالا رفتن سن ازدواج، کاهش باروری و مسائل و معضلات فرهنگی سبب کاهش بیشتر این آمار می‌شود.
مدیرکل سازمان ثبت احوال استان اصفهان گفت: نرخ جمعیت باید 2.1 در صد باشد یعنی در ازای هر پدر و مادر 2 نفر جانشین برای آن‌ها در نظر گرفته شود.
وی با اشاره به اینکه جمعیت میان‌سال استان اصفهان 2 میلیون و 448 هزار و 192 نفر است، تصریح کرد: جمعیت در پنجره طلایی میانگین سنی بین 15 تا 65 سال است و هر چه به سمتکهن‌سالی نزدیک شویم پنجره بسته ‌شده و جوامع دچار بحران می‌شود.
غفرانی با بیان اینکه کودکان 22 درصد جمعیت استان اصفهان را تشکیل می‌دهند، گفت: جمعیت 65 سال به بالا 161هزار و 258 نفر یعنی 7 درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند که هر لحظه با توجه به پایین بودن نرخ رشد جمعیت استان نسبت به کشور این نگرانی وجود دارد و بر این جمعیت افزوده می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به صدور کارت ملی هوشمند برای شهروندان بیان کرد: کارت ملی هوشمند یک پدیده مهم ملی است که برای مسئولان و شهروندان فرصت ارائه خدمات را فراهم می‌کند تا در یک فضای مجازی سالم، سریع و مطمئن فعالیت ‌کنند که این کلید ورود به دولت الکترونیک است.
مدیر کل سازمان ثبت احوال اصفهان اظهارداشت: ثبت‌احوال استان اصفهان در حوزه کارت ملی هوشمند روزانه20 تا 25 خدمت مستقیم را به افراد و سایر سازمان‌ها ارائه می‌کند و با هدف کسب یک‌ خانه اطلاعاتی شهروندان را وارد یک بلوغ فناوری می‌کند.
وی با اشاره به اینکه برای تعویض کارت ملی نمونه قدیم تا پایان امسال زمان باقی است، افزود: تراشه داخل کارتهای ملی هوشمند می‌تواندبا بسیاری از نهادهای دولتی ارتباط برقرار کند و جای امضای اشخاص را بگیرد.
غفرانی با بیان اینکه میزان صدور کارت ملی هوشمند در 3 ماهه اخیر 3 برابر افزایش یافته است، تصریح کرد: در حال حاضر هنگام ورود به دفاتر خدماتی 20 هزار تومان برای پیش ثبت‌نام صدور کارت ملی دریافت می‌شود.
وی با بیان اینکه پیش ثبت‌نام در کافی‌نت‌ها و دفاتر اینترنتی و پرداخت هزینه‌های بیشتر مربوط به انجام ثبت‌نام بوده و ربطی به صدور کارت ملی ندارد، افزود: در پایان فرآیند صدور و دریافت کارت نیز 2 هزار تومان به عنوان هزینه پست دریافت می‌شود.
مدیر کل سازمان ثبت احوال اصفهان با تأکید بر اینکه مردم هر چه زودتر برای دریافت این کارت به اداره‌های ثبت احوال، دفاتر پیشخوان دولت ویا اداره‌های پست مراجعه کنند، اظهارداشت: با توجه به روند حدود یک ماهه صدور کارت‌های هوشمند ملی و امکان اجرای کامل دولت الکترونیک می‌طلبد که شهروندان هر چه سریعتر برای دریافت اینکارت‌ها اقدام کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار