توقف برای نماز صبح در ایستگاهی بدون امکانات+پاسخ مسؤولان

قطار مشهد به اصفهان امروز صبح در آستانه طلوع آفتاب در ایستگاهی برای اقامه نماز صبح توقف می‌کند که در آن نه خبری از نمازخانه است و نه سرویس بهداشتی.

توقف برای نماز صبح در ایستگاهی بدون امکانات+پاسخ مسؤولان

قطار مشهد به اصفهان امروز صبح در آستانه طلوع آفتاب در ایستگاهی برای اقامه نماز صبح توقف می‌کند که در آن نه خبری از نمازخانه است و نه سرویس بهداشتی.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، بر اساس تصاویر ارسالی مسافران مشهد به اصفهان که از مسیر ریلی، قصد عزیمت به اصفهان را داشتند، مسافران از زمان اذان صبح منتظر توقف قطار برای اقامه نماز صبح بودند که نهایتاً ساعت شش و در آستانه طلوع آفتاب و قضا شدن نماز، قطار در ایستگاه شهید شبنم که قبل از ورزنه قرار دارد توقف می‌کند.

این در حالی بوده که به گفته مسافران این ایستگاه نمازخانه و سرویس بهداشتی مناسبی نداشته و مسافران در کنار قطار و بر روی سکوی ایستگاه نماز خود را به جا آوردند و طبق صحبت مسؤول قطار مورد نظر علت این اتفاق حرکت واگن باری در خط عنوان‌ شده و مسؤولانی مقصر این اتفاق هستند که در محاسبات خود وقت نماز صبح را در نظر نداشتند.

عکس‌های زیر از مسافران این قطار دریافت شده است، در همین رابطه از مسؤولان راه‌آهن اصفهان علت این اتفاق را جویا شدیم.


سید رضا سادات‌حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد اتفاق رخ داده در خصوص کمبود امکانات ایستگاه مسیر مشهد به اصفهان اظهار کرد: در زمان نماز صبح امروز در محور ریلی ترافیک سنگینی داشتیم که موجب شد تا قطار مشهد به اصفهان که بنا بود در ایستگاه ورزنه برای نماز صبح توقف داشته باشد یک ایستگاه جلوتر توقف کند تا نماز مسافران قطار قضا نشود؛ در این ایستگاه امکانات وجود دارد اما نسبت به ایستگاه‌های دیگر از امکانات ضعیف‌تری برخوردار است؛ البته در خود قطار سرویس‌های بهداشتی به صورت هر سالن دو چشمه سرویس کامل وجود دارد که مشکل خاصی به وجود نیاید.

وی در رابطه با پیش‌بینی‌های انجام گرفته در مورد ترافیک مسیر افزود: ترافیک مسیرها پیش‌بینی می‌شود اما برخی اوقات نیز همانند اتوبان‌ها ترافیک ناخودآگاه به وجود می‌آید، اگر طبق برنامه قطار در ایستگاه پیش‌بینی شده توقف می‌کرد امکانات کاملی برای نماز گذاران فراهم بود اما در این ایستگاه امکانات ضعیف‌تر بود.

مدیرکل راه‌آهن اصفهان گفت: امروز صبح مردم بالاجبار بر روی سکوی ایستگاه نماز را بجا آوردند که دلیل آن هم تلاش ما برای قضا نشدن نماز مسافران بوده است، البته این ایستگاهی که در آن قطار توقف کرده است ایستگاهی نیست که به طور معمول قطارها برای فریضه نماز توقف داشته باشند و امروز به صورت استثنا این توقف انجام شده است.


ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار