معظمی: روحانی باید به قول خود در استفاده از زنان عمل می‌کرد

رییس مجمع زنان اصلاح‌طلب استان اصفهان گفت: فکر می‌کنم حسن روحانی اگر می‌خواست آن دیوار اعتمادی که بین خودش و مردم و زنان به وجود آمده است خراب نشود حتماً باید از وزیر زن استفاده و به قول خود به مردم عمل می‌کرد.

رییس مجمع زنان اصلاح‌طلب استان اصفهان گفت: فکر می‌کنم حسن روحانی اگر می‌خواست آن دیوار اعتمادی که بین خودش و مردم و زنان به وجود آمده است خراب نشود حتماً باید از وزیر زن استفاده و به قول خود به مردم عمل می‌کرد.

زهره معظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه اصفهان در خصوص چینش کابینه دوازدهم بدون حضور حتی یک وزیر زن، اظهار کرد: رییس جمهور به صراحت اعلام کرد قصد داشت 3 وزیر زن پیشنهاد کند، اما نشد. البته خانم حسینی سؤالی از رییس جمهور پرسیده‌اند که چرا نشد؟ 3 وزیر مشخص کردند، اما معلوم نیست که چرا نشد. یا فشاری بوده است یا دلایل دیگری در کار بوده است. ظاهراً خانم امین زاده اعلام کرده بود که من را برای وزارت دادگستری در نظر گرفته بودند.

وی افزود: حسن روحانی با توجه به شعارهایی که در تبلیغات انتخاباتی داد باید بهتر عمل می‌کرد. در اجتماعات انتخاباتی روحانی همیشه می‌گفت که از وزیر زن در کابینه‌اش استفاده می‌کند و جایگاه زنان را ارتقا می‌بخشد، اما چون روحانی قبل و بعد از انتخابات تفاوت‌هایی می‌کند و رفتارش فرق می‌کند بر اساس اینکه یک سری مشورت‌هایی باید بکند و آن مشورت‌ها را نمی‌تواند نکند حتماً این دلیل سبب شده است که هیچ وزیر زنی را در کابینه قرار ندهند.

رییس مجمع زنان اصلاح‌طلب استان اصفهان، تصریح کرد: فکر می‌کنم حسن روحانی اگر می‌خواست آن دیوار اعتمادی که بین خودش و مردم و زنان به وجود آمده است خراب نشود حتماً باید از وزیر زن استفاده و به قول خود به مردم عمل می‌کرد. البته ما در هر صورت از ایشان حمایت می‌کنیم و به قول صادق زیباکلام با صورت کبود از روحانی حمایت می‌کنیم ولی چون روحانی خیلی مصمم به مردم قول داد باید حتماً به قولش عمل می‌کرد.

غضنفرپور گفت: امیدواریم در رده‌های میانی و در سمت معاونت‌ها از توانایی زنان بهره ببرند و ظاهراً رزومه تمام زنان توانمند را از استان‌ها جمع‌آوری کرده‌اند. از اصفهان هم 2 مورد بوده است.

این عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در استان اصفهان در ارزیابی خود از کابینه پیشنهادی رییس جمهور به مجلس، اظهار کرد: این کابینه خیلی تفاوتی با کابینه قبلی ندارد ولی ظاهراً توانایی روحانی با توجه به اختیاراتش در همین حد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم از توانایی زنان که نیمی از جامعه هستند و نشان داده‌اند در پست‌های مدیریتی لیاقت لازم را دارند استفاده شود.

ارسال نظر