ابر پروژه میدان استقلال اصفهان به بهره‌برداری رسمی رسید

ابر پروژه مجموعه پل‌ها و میدان استقلال امروز پس از گذر از پستی و بلندی‌های زیادی در سری برنامه‌های هر هفته، چند افتتاح با حضور مدیران شهری و استانی به بهره‌برداری رسمی رسید.

ابر پروژه مجموعه پل‌ها و میدان استقلال امروز پس از گذر از پستی و بلندی‌های زیادی در سری برنامه‌های هر هفته، چند افتتاح با حضور مدیران شهری و استانی به بهره‌برداری رسمی رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، پروژه مجموعه پل‌ها و میدان استقلال امروز پس از گذر از پستی و بلندی‌های زیادی در هفتاد و یکمین برنامه از سری برنامه‌های هر هفته، چند افتتاح با حضور مدیران شهری و استانی به بهره‌برداری رسمی رسید.

میدان استقلال یکی از ابر پروژه‌های شهری اصفهان بود که در مرداد ماه سال ۹۴ عملیات اجرایی آن در پر ترافیک‌ترین ورودی‌های شهر با هدف ساماندهی ترافیکی و بهبود شرایط زیست‌محیطی و کاهش ترافیک مناطق ۲ و ۱۲ آغاز شد.

ابر پروژه میدان استقلال دارای ۷ ورودی از مناطق خمینی‌شهر، دهنو، بزرگراه آزادگان، خیابان استقلال، خیابان امام خمینی (ره) و دانشگاه صنعتی است.

احداث تقاطع ۵ سطحی میدان استقلال اصفهان شامل میدان با ۳ پل هم‌سطح، ۲ پل موازی روگذر، پل قطار شهری، پل زیرگذر و پل رمپ جهتی (چپ‌گرد) است که مسیـر دسترسی به خیابان استقلال، بلوار امام خمینی (ره)، بلوار دانشگاه صنعتی اصفهـان، بزرگراه آزادگان و خیابان محمود آبادی را فراهم می‌کند.

پل‌های موازی روگذر در ۷ متری زمین برای اتصال خیابان امام خمینی (ره) به اتوبان آزادگان ساخته و روگذر در ارتفاع ۱۴ متری زمین برای اتصال بلوار دانشگاه صنعتی به بلوار آزادگان و زیرگذر بلوار دانشگاه صنعتی و میدان اصلی نیز هم در سطح خیابان با عرض عبور ۱۶ متر، به شعاع ۹۰ متر احداث شده است.

تقاطع غیرهمسطح استقلال نقطه آغاز عملیات اجرایی حلقه چهارم ترافیکی است و با اجرای مجموعه پل‌ها و میدان استقلال، ۱۶۰۰ متر از طول حلقه چهارم حفاظتی شهر اصفهان احداث می‌شود.

همچنین پل شماره ۶ این پروژه که شهرهای خمینی‌شهر و شاهین‌شهر را به صورت روگذر به هم ارتباط می‌دهد این پل مواصلاتی به صورت پیش تنیده و با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا اجرا و با نصب ۳۰۰ قطعه سگمنتال طراحی و اجرا شده است.

بین میدان استقلال و درب دانشگاه صنعتی اصفهان، در خیابان آزادگان، ۲۴ مناره با کاشی کاری‌های زیبا تزئین شده که به عنوان درایگاه علم و فناوری نام گرفته همچنین فضای سبز به طول ۷۰۰ مترمربع در این فضا به وجود آمده است.

یکی از نکات مهم این پروژه طرح جابجایی و اجرای تأسیسات عظیم شهری، هم‌زمان با انجام پروژه و با گستردگی نزدیک به جابجایی حدود ۱۰ کیلومتر در همه زمینه‌های تأسیسات شهری است که با کمک و همیاری ارگان‌های مربوطه به انجام رسیده است.

برای اجرای این طرح ۹۰۰ میلیارد ریال و برای آزادسازی پروژه ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است همچنین ۲۰۰ میلیارد ریال صرف جابه‌جایی تأسیسات شهری از زیر میدان شد.

به گزارش فارس، این پروژه توانست در سومین دوره جایزه جهانی خشت طلایی تهران ۲۰۱۶، در بین ۲۳ طرح برتر از مجموع ۴۰۰ طرح سراسر جهان، این جایزه را از آن خود کند.

جایزه خشت طلایی به پروژه‌هایی تعلق می‌گیرد که علاوه بر عظمت و وسعت خود با بالاترین کیفیت و در کمترین زمان ممکن به نتیجه برسد و بیشترین تأثیرات زیست‌محیطی، ترافیکی، فرهنگی و اجتماعی بر ساختار منطقه‌ای اجرای آن داشته باشد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار