درخواست از معاون اول رئیس جمهور برای اختصاص بودجه به سد "بلطاق"

نماینده مردم شهرستان فریدن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مراحل احداث سد بلطاق به کندی پیش می‌رود گفت: در این ارتباط نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور نوشتیم و وی دستور داد که این موضوع دنبال شود.

نماینده مردم شهرستان فریدن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مراحل احداث سد بلطاق به کندی پیش می‌رود گفت: در این ارتباط نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور نوشتیم و وی دستور داد که این موضوع دنبال شود.
اکبر ترکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به برداشت‌های بی‌رویه از زاینده رود اظهار داشت: مشکل آب یک بحث ملی است و معتقدیم با دیدگاه ملی باید به مسئله آب نگاه کرد و مشکلات را برطرف ساخت.
وی افزود: شورای‌ عالی آب مصوبه 9 گانه‌ای مطرح کرده که یکی از بندهای این مصوبه این است که هرگونه بارگذاری در آبریزهای سرچشمه زاینده رود ممنوع است بر همین اساس ممنوعیت‌ها و محدودیت‌هایی را در 4 شهرستان فریدن، فریدون شهر، چادگان و بوئین میاندشت و نیز اطراف اصفهان ایجاد کردند.
نماینده مردم فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس تصریح کرد: حدود 38 پروژه آبرسانی در سرشاخه‌های زاینده رود انجام می‌شود که اکثریت این پروژه‌ها مجوز لازم را ندارند، باید گفت 4 طرح از 38 طرح در استان اصفهان اجرا می‌شود که 2 مورد آن در شهرستان‌های حوزه انتخابی من بوده، یکی از طرح‌ها مورد استفاده عشایر و روستاییان است که بیش از 6 میلیارد تومان برای آن‌ها هزینه شده و تنها راه اجرا و تکمیل هرچه سریع‌تر این طرح‌های کلیدی، حل تمامی مشکلات و موانع است.
وی تاکید کرد: حدود 30 پروژه در استان چهارمحال و بختیاری در حال انجام است که باید پرسید از آن جایی که سیاست کلی است، چرا در استان اصفهان سختگیری‌هایی پیرامون مسئله آب وجود دارد اما در استان همجوار خیر؟
ترکی بیان کرد: در بوئین میاندشت بیش از 21 طرح آبخیزداری مطالعه و مصوب شده است که در این راستا به دنبال این هستیم تا با همکاری اداره کل منابع طبیعی و جهاد کشاورزی بتوانیم بسیاری از موارد را طی امسال و سال آینده به نتیجه برسانیم و در این راستا موافقت‌نامه‌های خوبی در حضور استاندار اصفهان و مجمع نمایندگان در خصوص بحث آبخیزداری و منابع طبیعی در 4 شهرستان انجام شده است که امیدواریم به نتیجه خوبی برسد.
این مسئول به احداث سد بلطاق اشاره کرد و اظهار داشت: از ابتدای تصدی من برای نمایندگی این حوزه انتخابیه، سد بلطاق را با سد سرداب مورد مقایسه قرار دادم، سد بلطاق در شهرستان فریدون شهر در حال ساخت است و یک قطره از آب آن در 4 شهرستان نه برای کشاورزی، نه شرب و نه صنعت استفاده نمی‌شود.
نماینده فریدن در مجلس افزود: کارهای اجرایی سد بلطاق مورد مطالعه قرار گرفته، ما می‌گوییم چطور است که سد سرداب 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امسال بودجه بالایی را به خود اختصاص داده است اما سد بلطاق به همین صورت باقی مانده است؟
وی خاطر نشان کرد: پیرامون پیشرفت در اجرای سد بلطاق نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور نوشتیم و وی دستور داد که این موضوع دنبال شود، امیدواریم با پیگیری‌هایی که انجام می‌گیرد بودجه لازم برای این پروژه اختصاص داده شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار