دارندگان بیمه تکمیلی به بیمارستان‌های خصوصی هدایت شوند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم افتتاح بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی میلاد در اصفهان گفت: باید از سرمایه بخش خصوصی استفاده شود و دارندگان بیمه تکمیلی به بیمارستان‌های خصوصی هدایت شوند

لادن سلطانی- اصفهان امروز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم افتتاح بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی میلاد در اصفهان گفت: باید از سرمایه بخش خصوصی استفاده شود و دارندگان بیمه تکمیلی به بیمارستان‌های خصوصی هدایت شوند این‌گونه بار دولت کم می‌شود . از طرفی ضمن کاهش شلوغی مراکز دولتی ، بیماران خدمات مناسب دریافت خواهند کرد. سید حسن قاضی‌زاده هاشمی بابیان اینکه جامعه پزشکی همیشه در خدمت مردم ایران بوده و توانسته واسطه‌ای بین مردم و خداوند متعال باشد تصریح کرد: علی‌رغم تمام مشکلاتی که علیه جامعه پزشکی وجود دارد این جامعه خدوم توانسته در همه حال به مردم خدمت‌رسانی کند. وی افزود: برخی جهالت‌ها و بداخلاقی‌هایی که در یک دهه گذشته وجود داشته نه‌تنها از ارزش پزشکان کم نکرده بلکه همواره شاهد ارتقای این جامعه بوده‌ایم و ازآنجاکه مردم خدمتگزاران خود را خوب می‌شناسند در نظرسنجی‌ها در رده اول یا دوم محبوبیت قرار دارند. هاشمی بابیان اینکه درگذشته در حوزه اقتصاد سلامت فعالیت داشته‌ام، گفت: طی چهار سال گذشته نیز که در مقام اجرایی بوده‌ام به‌خوبی مشکلات را حس کرده‌ام و درک می‌کنم که ارزش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شرایط فعلی بیمه‌ها و رقابتی که میان بخش خصوصی و دولتی وجود دارد، بسیار باارزش است.

بخش درمان و آموزش مهربان‌تر عمل می‌کند

وی ضمن تأکید بر اینکه در دولت دوازدهم قطعاً بخش درمان و آموزش مهربان‌تر و بهتر عمل خواهد کرد درباره بحث توریسم سلامت هم افزود: نباید تنها پذیرای گردشگران سلامت ایرانی باشیم بلکه باید زمینه جذب گردشگران خارجی هم فراهم شود. به عبارتی کشور باید درزمینه توریسم سلامت موفق باشد و استان اصفهان یکی از قطب‌های توریسم سلامت در کشور است. وزیر بهداشت در ادامه هتلینگ خوب و وجود اطبا عالی همراه با ارائه خدمات ویژه را ازجمله نکات مثبت بیمارستان میلاد قلمداد کرد و افزود: بازگشت سرمایه در بخش درمان بسیار کم است و پزشکان تنها با عشق در این راه سرمایه‌گذاری می‌کنند. از طرفی معاونت درمان و اورژانس علوم پزشکی اصفهان می‌توانند نقش عمده‌ای در فراهم کردن شرایطی برای حضور سرمایه‌گذاران در بخش خصوصی داشته باشند. درواقع معاونت درمان باید افرادی که می‌خواهند در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند را دلگرم کند. وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در استان اصفهان کمبود تخت داریم و متأسفانه دولت هم پول ندارد و هنر در این است که با جذب سرمایه بتوانیم مشکل را مرتفع کنیم. هاشمی تأکید کرد: منظور این است که در حدی که قانون اجازه می‌دهد و دستگاه‌های نظارتی دخالت نکنند ما می‌توانیم به جذب سرمایه‌گذار در بخش خصوصی کمک کنیم.

بیمارستان میلاد، آبروی شهر اصفهان است

در ادامه مراسم منصور کندری ، رئیس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی میلاد نیز به ارائه گزارشی از بیمارستان پرداخت و تصریح کرد: بیمارستان میلاد به همت پزشکان اصفهان پایه‌گذاری و ساخته شد . اما متأسفانه یا خوشبختانه هیچ کمکی از طرف دولت‌ها برای این امر نشد و جامعه پزشکی با ایثار این سرمایه‌گذاری را در اینجا انجام داد. وی افزود: این بیمارستان به‌عنوان آبروی شهر اصفهان مطرح است. اگر ما کانال مستقیمی با وزارتخانه داشته باشیم تا مشکلات را مطرح کنیم از طرف جامعه پزشکی قول می‌دهم که چندین بیمارستان نظیر میلاد در اصفهان راه‌اندازی شود. وی گفت: بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی میلاد اصفهان در 50 هزار مترمربع زیربنا با مشارکت 120 نفر از پزشکان متخصص اصفهانی ساخته‌شده است . این مرکز درمانی خصوصی در زمینی به مساحت 5 هزار مترمربع در 11طبقه ساخته‌شده و دارای بخش‌های لاپاراسکوپی ،آندوسکوپی ،رادیوتراپی، شیمی‌درمانی، اتاق‌های بستری ،جراحی قلب ،جراحی مغز و اعصاب ،بخش زنان و زایمان و 30 اتاق عمل مجهز، یونیت‌های زایمان انفرادی و زایمان در آب، CCU، ICU، آنژیوگرافی و پست کت، سیتی اسکن ۱۶ و ۶۴ اسلایس، MRI، NICU با ظرفیت ۶۴ تخت و انکوباتور، ERCP و .. هست. شایان‌ذکر است: ساخت بیمارستان فوق تخصصی میلاد اصفهان از سال1385 آغازشده بود و پیش از این بخش‌های رادیوتراپی و شیمی‌درمانی و .. در فاز یک به بهره‌برداری رسیده و روز گذشته عملاً با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ، بخش‌های جدید این بیمارستان به چرخه خدمت‌رسانی پیوسته و بیمارستان میلاد اصفهان نوای مشارکت بخش خصوصی در ارتقای کیفیت خدمات سلامت در استان اصفهان را به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین بیمارستان‌های خصوصی کشور سر خواهد داد.

.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار