سهم 30درصدی اصفهان از واحدهای آلاينده كشور

استاندار اصفهان در خصوص وجود برخی شایعات مطرح شده درباره آلودگی خاک اصفهان، اظهار داشت: هیچ اختلافی بین مدیران دانشگاه علوم پزشكی و سازمان محیط زیست وجود ندارد. ممكن است كسی بگوید تمام زمین‌های اصفهان آلوده است كه علوم پزشكی چنین مطلبی را درست نمی داند.

اصفهان زیبا: استاندار اصفهان در خصوص وجود برخی شایعات مطرح شده درباره آلودگی خاک اصفهان، اظهار داشت: هیچ اختلافی بین مدیران دانشگاه علوم پزشكی و سازمان محیط زیست وجود ندارد. ممكن است كسی بگوید تمام زمین‌های اصفهان آلوده است كه علوم پزشكی چنین مطلبی را درست نمی داند. ممكن است كسی از آلودگی خاک اطراف واحدهای آلاینده صحبت كند كه می گوییم احتمال وجود آلودگی وجود دارد. رسول زرگرپور در پاسخ به پرسش اصفهان زیبا، با بیان اینكه احتمال وجود آلایندگی آب و خاک در اطراف واحدهای آلاینده وجود دارد، گفت: از دوهزار و 700 واحد آلاینده كشور، یک سوم واحدها در استان قرار دارد.

استاندار اصفهان روز گذشته با حضور در نخستین نشست خبری دولت دوازدهم، گزارشی از طرح های افتتاحی استان در هفته دولت ارائه كرد. رسول زرگرپور با بیان اینكه در هفته دولت طی چهار سال گذشته، 12هزارو 700 طرح با اعتباری بالغ بر 105 هزار میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است، اظهار داشت: این طرح ها با وجود مشكلات اقتصادی و ركود حاكم به نتیجه رسیده اند.

سهم 64درصدی بخش خصوصی
مسئول ارشد اجرایی استان از افتتاح هزار و 655 پروژه با هزینه ای بالغ بر 26هزار و 500 میلیارد ریال در هفته دولت خبر داد و عنوان كرد: این طرح ها با مشاركت 32 دستگاه اجرایی، شهرداری ها، دهیاری ها و بخش خصوصی تكمیل و به بهره برداری می رسد. زرگرپور به كلنگ زنی 37 پروژه در استان همزمان با هفته دولت اشاره و عنوان كرد: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر 820 میلیارد ریال كلنگ زنی می شوند. بخش خصوصی به مانند سال های قبل، بیشترین نقش را در افتتاح طرح ها ایفا می‌كند. به گفته استاندار، این بخش با 922 پروژه و با هزینه ای بالغ بر 16هزار و 700 میلیارد ریال، 64 درصد پروژه های هفته دولت را تحویل می دهد. مسئول ارشد اجرایی استان ادامه داد: شهرداری ها و دهداری‌ها با سهم 28 درصدی، 286 پروژه را با هزینه ای بالغ بر هفت هزارو 300 میلیارد ریال به بهره برداری رساندند. او افزود: بخش دولتی نیز 416 پروژه، معادل 8 درصد كل طرح های هفته دولت را با هزینه ای بالغ بر دو هزار و 100 میلیارد ریال به سرانجام رسانده است. به گفته استاندار، پروژه فولادسازی و نورد صبا نیزبه زودی احتمالا با حضور معاون اول رئیس جمهور در لنجان به بهره برداری می رسد. زرگرپور اضافه كرد: با اجرای این پروژه، تولید فولاد از 850 هزار تن به یک میلیون و 600 هزار تن فولاد در سال افزایش می یابد.

370 طرح نیمه تمام
افتتاح 633 پروژه مخابراتی با اعتبار 220 میلیارد ریال، افتتاح سه مرحله مسكن مهر درقالب هزار و 300 واحد در شهر مجلسی و دیگر نقاط استان با اعتبار 410 میلیارد ریال و راه اندازی بیمارستان تخصصی 174 تختی خمینی شهر، از دیگر برنامه هایی بود كه استاندار به آن اشاره كرد. زرگرپور از نهایی شدن 370 طرح نیمه تمام در استان خبر داد و اظهار داشت: ابلاغ مصوبات جدید مانع از واگذاری این طرح‌ها به بخش خصوصی می شد كه حدود شش ماه است این مشكل برطرف شده و از این 370 طرح، حدود 68 طرح را واگذار كرده‌ایم. او اضافه كرد: پیش بینی ما این است كه در سال جاری نیز حدود 160 طرح را واگذار كنیم.

برای انتخاب شهردار توصیه ای نكرده ام
استاندار در پاسخ به پرسشی در خصوص دعوت نکردن از خبرنگاران در جلسات شورای اداری استان نیز تاكید كرد: در این شورا حاضران حرف های متنوعی می زنند كه برخی از آنها در واقع نظر شخصی افراد است و نه نظر شورا. زرگرپور با بیان اینكه این شورا فاقد مصوبه است، افزود: طرح های جدید نیز در شورای اداری مطرح می شود؛ چنانچه خبرنگاران قول می دهند بحث هایی كه از سوی اشخاص حاضر در این جلسات مطرح می شود را به نقل از نظر شورا مطرح نكنند، ما اجازه ورود خبرنگاران را به شورا می دهیم. مسئول ارشد اجرایی استان افزود: سعی كرده ام جلسات شورا را با حضور مدیران و مسئولان كشوری برگزار كنیم، بعد از حضور مدیران و وزرا نیز بدون استثنا نیز نشست خبری برگزار كرده ایم.استاندار در ادامه تاكید كرد: در انتخاب شهردار نه تنها به عنوان استاندار، كه به عنوان یک شهروند نیزتوصیه ای به شورای شهر نكرده ام و معتقدم كه اعضای شورا بایستی خودشان در این خصوص تصمیم نهایی را بگیرند.

پیشرفت 70درصدی طرح 9ماده ای
این مقام مسئول خاطر نشان كرد: من از شورا خواستم در انتخاب شهردار دقت بیشتری به خرج دهند. نظر بنده این است كه چون اصفهان كلانشهری مرجع و بین المللی است،‌از این رو بایستی شورای شهر شهرداری در تراز بین المللی برای اصفهان انتخاب كند. استاندار همچنین در خصوص آخرین وضعیت اجرای مصوبات 9 ماده ای حوضه آبریز زاینده رود نیز، گفت: تنها در اجرای دو بند از مصوبه مشكل داریم، ولی در مجموع در اجرای آن، بیش از 70 درصد پیشرفت كرده ایم. استاندار تاكید كرد: در اجرای این دو بند،با مشكل مالی مواجه نیستیم، بلكه مشكلات اجتماعی بر سر راه اجرا وجود دارد كه با ورود شورای عالی امنیت ملی و كمیسیون امنیت ملی مجلس وضعیت بهتری داریم.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار