دپوی کانتینر شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی در اصفهان راهاندازی شد
کارشناس بازاریابی و خدمات مشتریان شرکت کشتیرانی حافظ دریای آریا وابسته به گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: دپوی کانتینر شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی با ۱۸۳ کانتینر ۲۰ فوتی در اصفهان راهاندازی شد.
کارشناس بازاریابی و خدمات مشتریان شرکت کشتیرانی حافظ دریای آریا وابسته به گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: دپوی کانتینر شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی با ۱۸۳ کانتینر ۲۰ فوتی در اصفهان راهاندازی شد.
به گزارش خبرگزاری ایمنا سعید دادخواه در پنجمین جلسه کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان، اظهار داشت: استان اصفهان دارای ظرفیت بسیاری برای حمل بار دریایی است و ازاین رو شرکت کشتیرانی به دنبال ایجاد دپو کانتینر برای این استان اصفهان بود.
وی تصریح کرد: استان اصفهان دارای ظرفیت بسیاری برای حمل بار دریایی است و ازاین رو شرکت کشتیرانی به دنبال ایجاد دپو کانتینر برای این استان اصفهان بود.
کارشناس بازاریابی و خدمات مشتریان شرکت کشتیرانی حافظ دریای آریا وابسته به گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: استان اصفهان قابلیت ۷۰۰ کانتیتر در دپو دارد و در فاز دوم تعداد کانتینرها افزایش خواهد یافت.
وی از اضافه شدن دو کشتی ۱۴ هزار کانتینری به ناوگان حملونقل دریایی ایران خبر داد و گفت: سن کشتیهای شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی کمتر از ۲۰ سال است.
دادخواه اضافه کرد: شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی هیچ ردیف بودجه دولتی ندارد و بهعنوان یک شرکتبهدولت مالیات پرداخت میکند.
صادرات ۶۱۸ میلیون دلاری استان اصفهان طی پنج ماه
مدیرکل کمرگات استان اصفهان در این جلسه گفت: صادرات و واردات کالا از طریق گمرکات استان اصفهان بدون تفاوتی نسبت به گمرکات مرزی انجام میشود.
اسدالله احمدی ونهری افزود: طی پنج ماه گذشته ۶۱۸ میلیون دلار از استان اصفهان صادر شد که در بخش مواد معدنی شاهد افزایش ۵۸ درصدی صادرات بودیم.
وی از فعالان اقتصادی استان اصفهان خواست که از طریق گمرکات استان بار خود را ارسال کنند و افزود: متأسفانه بخشی از کالاهای تولیدی استان برای صادرات از طریق سایر گمرکات انجام میشود.
ابوالقاسم سرتیپی نایب رییس کمیسیون معادن اتاق در این جلسه خواستار الگوبرداری آگاهانه از ترکیه در بخش سنگ و صادرات شد و گفت: پایین بودن نرخ بهره بانکی ترکیه و ایجاد هلدینگ های صادراتی توانسته صادرات بخش سنگ را چند برابر کند.
سید رسول رنجبران عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه از بالا بودن قیمت حملونقل جاده ایی برای حمل مواد معدنی انتقاد کرد و افزود: تشکیل کارگروه ویژه در کمیسیون برای حل مسایل حملونقل معدن میتواند گامی موثر در این راستا باشد.
احمد دادوند عضو کمیسیون در این جلسه قدیمی بودن ناوگان حملونقل را چالش معدن کاران برای انتقال مواد معدنی برشمرد و گفت: برای جابهجایی زغال به بندرعباس به دلیل یک خط بودن خطوط ریلی و قدیمی بودن ریلها با مشکل روبروییم.
دو خطه شدن خط دوم راه آهن بافق - زرینشهر تا پایان سال
کارشناس مسئول بازرگانی اداره کل راه آهن اصفهان در این جلسه گفت: خط دوم بافق - زرینشهر تا پایان سال دو خط خواهد شد و ظرفیت حمل در محور اصفهان - بندرعباس دو برابر میشود.
حسنعلی رضایی اضافه کرد: صادرکنندگان مواد معدنی میتوانند در حال حاضر از طریق خطوط ریلی میتوان به مرزهای رازی، سرخس، اینچه برون، میر جاوه و شلمچه حمل بار داشته باشند.
شهریار شعبانی دبیر کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت: تولیدکنندگان و صادرکنندگان مواد معدنی استان اصفهان با نبود ایستگاه ریلی برای باراندازی مواد معدنی در شهر اصفهان و بالا بودن قیمت حملونقل روبرویند.