نرخ بیکاری بانوان فارغ‌التحصیل بیشتر از آقایان است

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه نرخ بیکاری بانوان فارغ‌التحصیل ‌بیشتر از آقایان است گفت: با توجه به درخشش بانوان در آموزش عالی باید در بازار کار هم زمینه برای درخشش آن‌ها فراهم شود.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه نرخ بیکاری بانوان فارغ‌التحصیل ‌بیشتر از آقایان است گفت: با توجه به درخشش بانوان در آموزش عالی باید در بازار کار هم زمینه برای درخشش آن‌ها فراهم شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از ورامین، معصومه ابتکار در دومین همایش زنان نقش‌آفرین شهرستان ورامین که با حضور فرماندار، رؤسای ادارات و بانوان کارآفرین ورامین برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: توجه به تولید، رکود و رونق اقتصادی در دستور کار دولت قرار دارد و در دولت دوازدهم نیز توجه ویژه‌ای به آن صورت خواهد گرفت.
وی با اشاره به لزوم توجه به ابعاد مختلف مسائل اجتماعی خانواده که از ارکان پیشرفت جامعه است افزود: خانواده‌ای که براساس شناخت درست شکل بگیرد، نه تنها خود تجربه زندگی در فضای شادابی را خواهند داشت؛ بلکه به جامعه نیز در این زمینه کمک می‌کنند.
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: توجه به آموزش در این زمینه ضروری است، باید مهارت‌های لازم را فرا گرفت و آموزش و پرورش در کنار موضوع آموزش و مسائل علمی، به مسائل خانوادگی نیز توجه داشته باشد، و در زمینه حقوق شهروندی تلاش شود تا هر فردی جایگاه خود در جامعه را شناخته و به حقوق و وظایف خود آگاهی پیدا کند.
ابتکار در ادامه با بیان اینکه نرخ بیکاری بانوان فارغ‌التحصیل ما بیشتر از آقایان است گفت: با توجه به درخشش بانوان در آموزش عالی باید در بازار کار هم زمینه برای درخشش آن‌ها فراهم شود، و ما این آمادگی را داریم که در این مورد به مردم ورامین کمک کنیم.
وی همچنین به نقش تشکل‌های مردم‌نهاد اشاره کرد و افزود: از دیرباز مردم ما نقش به سزایی در پیشبرد اهداف کشور داشته‌اند، گویا ورامین هم تشکل‌های مردمی خوبی دارد که از جمله آن‌ها پویش اجتماعی تالاب بندعلیخان است که بسیار مناسب است؛ چرا که اگر محیط زیست به خطر بیفتد سلامت جامعه نیز دچار مخاطره می‌شود.
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده عنوان کرد: اگر خدمت به غیر کردیم به خودمان خدمت می‌کنیم و به روح و روان خودمان خدمت می‌کنیم؛ بنابراین حضور در عرصه خدمت داوطلبانه یک عرصه یکطرفه نیست؛ بلکه اگر این خدمت با نیت الهی باشد ثباتی را می‌دهد که برای خود و خانواده‌اش قابل ملاحظه خواهد بود.
ابتکار در پایان خاطرنشان کرد: با رویکردی که در وزارت کشور و دولت در حمایت از سازمان‌های مردم‌نهاد وجود دارد، امیدواریم بتوانیم مشکلات بسیاری را حل کرده و در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی گام مؤثری برداریم، تا خانواده‌های سالمی داشته باشیم؛ چرا که خانواده سالم نه تنها برای خود مفید است، بلکه در اقتصاد مقاومتی نیز نقش به سزایی دارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار