ترک اعتیاد با عرقیات

اعتیاد یک بیماری اجتماعی است که عوارض جسمی و روانی زیادی دارد و تا زمانی که به علل گرایش بیمار توجه نشود، درمان جسمی و روانی فقط برای مدتی نتیجه بخش خواهد بود و فرد معتاد دوباره گرفتار مواد اعتیادآور می شود.

اصفهان زیبا: اعتیاد یک بیماری اجتماعی است که عوارض جسمی و روانی زیادی دارد و تا زمانی که به علل گرایش بیمار توجه نشود، درمان جسمی و روانی فقط برای مدتی نتیجه بخش خواهد بود و فرد معتاد دوباره گرفتار مواد اعتیادآور می شود.
علائم: حالت خوشی گذرا، آسودگی از اضطراب، احساس کاذب اعتماد به نفس، توهمات بینایی و شنوایی، تغییر سطح فعالیت در زمان ابتلا به این بیماری یا بی حالی و خماری یا آشفتگی، علائم ناخوشایند و دردناک در هنگام کنار گذاشتن ماده مصرفی.

علل: حضور فرد یا افراد معتاد در خانواده، تحقیر، تمسخر، تهدید، توهین و آزار جسمی، توجه نداشتن به نیازهای روانی افراد خانواده به‌ویژه نوجوانان و تحمل نکردن مخالفت از جانب آنها، نظارت نداشتن بر رفتار‌های فرزندان و یا نظارت بیش از حد همراه با بدگمانی و تهمت، بیکاری و فقر، معاشرت با افراد معتاد، کمبود امکانات تفریحی و ورزشی، نبود آموزش کافی و ضعف اطلاع‌رسانی، بحران بلوغ، مشکلات روانی شامل افسردگی، وابستگی یا اعتماد به نفس پایین.

درمان با عرقیات
به طور انتخابی بعد از هر وعده غذایی یک لیوان از این عرقیات را بنوشید:عرق یونجه، عرق شیرین بیان، عرق بولاغ اوتی، عرق زنیان‌.

سیگار
عوارض: سیگار کشیدن، مصرف الکل، صدمه به چشم، استفاده طولانی مدت از کورتیکو استروئیداها، قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشیدو اشعه.‌ درمان با عرقیات: یکی از عرقیات زیر را روزی یک تا دو فنجان میل کنید: عرق جعفری و عرق رازیانه.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار