کارگران ساختمانی اصفهان تا پایان امسال بیمه می‌شوند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان گفت: کارگران ساختمان بیشتر از سایر افراد در معرض خطر قرار دارند و از ضعیف‌ترین افراد به شمار می‌روند، از این رو بیمه کارگران ساختمانی را در برنامه کار خود قرار داده‌ایم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان گفت: کارگران ساختمان بیشتر از سایر افراد در معرض خطر قرار دارند و از ضعیف‌ترین افراد به شمار می‌روند، از این رو بیمه کارگران ساختمانی را در برنامه کار خود قرار داده‌ایم.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، محسن نیرومند ظهر امروز در نشستی خبری به مناسبت هفته دولت، با اشاره به وظایف حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: حمایت از فرصت‌های شغلی پایداری، مشاغل و تلاش برای جلوگیری از تعطیل شدن و یا تعویق زمان تعطیلی واحدها از جمله وظایف حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.
وی افزود: جلوگیری از تسویه و قراردادهای سفید امضا در واحدها که به یک بیماری تبدیل شده، از جمله اقداماتی است که در دستور کار خود قرار داده‌ایم و بدین وسیله تمام قراردادهای کار باید در این سامانه ثبت شود، در غیر این صورت قرارداد مربوطه از نظر ما بدون ارزش است و در مراجع نیز نمی‌توانند به آن استناد کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان پیرامون بیمه کارگران ساختمانی تصریح کرد: کارگران ساختمان بیشتر از سایر افراد در معرض خطر قرار دارند و از ضعیف‌ترین افراد به شمار می‌روند، از این رو بیمه کاگران ساختمانی را در برنامه کار خود داده‌ایم و بر اساس نوید وزیر کار، تمام کارگران ساختمانی تا پایان سال جاری تحت بیمه قرار خواهند گرفت.
وی افزود: آموزش عمومی و همگانی کارگران و کارفرمایان نیز از جمله اقدامات دیگری است که در دستور کار قرار گرفته، به‌گونه‌ای که خلاف سال گذشته همه کارگران و کارفرمایان موظف به شرکت در این دوره‌ها و گذراندن ساعات آموزشی هستند که کاهش 21 درصدی حوادث از تاثیرات این تصمیم خوب به‌شمار می‌رود.
نیرومند پیرامون نظارت بر واحدها بیان کرد: با توجه به محدود بودن تعداد بازرسان در بازدید از واحدها، در هر واحد از میان کارگران یک نفر به عنوان مامور یا پلیس ایمنی انتخاب شده است، در این راستا کسانی که تحصیل‌کرده این رشته هستند انتخاب و پس از سپری‌کردن دوره‌های بلند‌مدت آمورشی و تایید صلاحیت، به‌صورت روزانه موظف به بررسی لیست‌ها هستند و در صورت مشکل بازرسان به واحد مربوطه ارسال می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس نتایج به دست آمده پرداخت تسهیلات به تنهایی نمی‌تواند سبب ایجاد اشتغال شود و مهم‌ترین اقدام برای آن شکوفایی اقتصاد است، به‌گونه‌ای که تجارب نشان می‌دهد هرچه پول برای ایجاد اشتغال تزریق شود، درصد بسیار کمی از آن به ثمر می‌رسد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان اظهار داشت: در 8 ماهه پایانی سال گذشته و 4ماه نخست سال جاری، 31 هزار 830 شکایت اخذ شده و برای 9هزار 239 شکایت رای صادر شده است که نشان می‌دهد ما یک اداره شبه قضایی هستیم و موظف هستیم تمام شکایت‌ها را بررسی و برای آنها رای صادر کنیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار