حکم قضایی برای ۷ واحد آلاینده محیط زیست اصفهان صادر شد

در طول هفته گذشته حکم قضایی برای هفت واحد آلاینده محیط زیست در استان اصفهان صادر و برخی واحدهای آلاینده نیز پلمب شد.

در طول هفته گذشته حکم قضایی برای هفت واحد آلاینده محیط زیست در استان اصفهان صادر و برخی واحدهای آلاینده نیز پلمب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در طول هفته گذشته حکم قضایی برای ۷ واحد آلاینده محیط زیست در استان اصفهان صادر و از فعالیت یک واحد صنعتی آلوده کننده محیط زیست در کاشان و پنج واحد صنعتی آلوده کننده محیط زیست در شهرستان نجف آباد جلوگیری به عمل آمد و این واحدها پلمب شد.

احکام قضایی مذکور برای سه آلوده کننده محیط زیست در فلاورجان، سه واحد آلوده کننده در نجف‌آباد و یک واحد در شهرضا صادر شده است.

سه راننده تانکر در حال تخلیه پساب صنعتی در اراضی حاشیه زاینده رود دستگیر شدند

در فلاورجان سه نفر راننده تانکر حمل فاضلاب که در حال تخلیه غیرمجاز پساب صنعتی در اراضی کشاورزی و حاشیه رودخانه زاینده رود بودند، دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند که در نهایت هر یک از این افراد به تحمل هشت ماه حبس محکوم شدند .

دو ریخته گری در شهرستان نجف‌آباد نیز به دلیل رعایت نکردن الزامات زیست محیطی و آلوده کردن هوا با حکم قضایی هر کدام به پرداخت پنج میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت توسط دادگاه محکوم شدند .

همچنین حکم قضایی برای یک واحد متخلف صنعتی آلوده کننده محیط زیست در نجف آباد صادر شد و دادگاه، مسئول این واحد صنعتی متخلف را به دلیل رعایت نکردن الزامات زیست محیطی، تهدید بهداشت عمومی از طریق آلوده کردن هوا و تخلیه ضایعات به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم کرد.

صدور حکم قضایی برای یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی رازی

مطابق حکم قضایی یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی رازی واقع در شهرضا که باعث دفع پسماند بدون رعایت قوانین و مقررات زیست محیطی شده بود، صادر و دادگاه متهم را به پرداخت پنج میلیون ریال وجه نقد در حق صندوق دولت محکوم کرد.

گفتنی است مطابق با ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی و موجب آلودگی محیط زیست شناخته شود، ممنوع است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار