سم‌زدایی بدن با کرفس

یکی از سبزیجات مفید کرفس است که به خواص آن زهرا نصیری، کارشناس ارشد گیاهان دارویی بدین ترتیب اشاره می‌کند: کرفس گیاهی از خانواده چتریان با خاصیت چربی‌سوزی بالاست که این روزها به سبب خاصیتی که در کاهش وزن دارد، جایگاه ویژه‌ای در بین افراد پیدا کرده است به‌طوری‌که به صورت ترکیبی همراه با هویج، سیب ترش یا دیگر میوه‌های دارای خاصیت چربی‌سوزی به‌کار برده می‌شود.

اصفهان زیبا: یکی از سبزیجات مفید کرفس است که به خواص آن زهرا نصیری، کارشناس ارشد گیاهان دارویی بدین ترتیب اشاره می‌کند: کرفس گیاهی از خانواده چتریان با خاصیت چربی‌سوزی بالاست که این روزها به سبب خاصیتی که در کاهش وزن دارد، جایگاه ویژه‌ای در بین افراد پیدا کرده است به‌طوری‌که به صورت ترکیبی همراه با هویج، سیب ترش یا دیگر میوه‌های دارای خاصیت چربی‌سوزی به‌کار برده می‌شود.

از نظر مزاجی دارای طبیعت گرم و خشک است و در طب سنتی و اسلامی به مصرف این سبزی پر خاصیت توصیه شده است و پیامبر(ص) به مصرف آن برای تقویت حافظه سفارش کرده‌اند. از نظر مواد معدنی هم سرشار از پتاسیم‌، منیزیم، کلسیم و فسفر است و ویتامین‌های A,B,C,Kدر آن وجود دارد.

وجود فیبر فراوان در کرفس باعث شده علاوه بر تاثیری که در کاهش وزن و تناسب اندام دارد، در کاهش چربی، کلسترول و تریگلیسیرید خون نیز بسیار موثر باشد و مانع از انسداد و گرفتگی عروق شود و از بیماری‌های قلبی و سکته قلبی نیز جلوگیری می‌کند. همچنین جزو گیاهانی است که سبب آرامش اعصاب می‌شود و از افسردگی جلوگیری می‌کند و دارای ترکیباتی است که باعث انبساط و گشادی عروق و شریان‌ها می‌شود، در نتیجه فشار خون را در حد نرمال کاهش می‌دهد.

از دیگر خواص این گیاه سم‌زدایی و دفع سموم بدن است. در نتیجه در پاکسازی مجاری ادراری بسیار موثر است‌، در درمان ورم و قولنج‌های کلیوی نیز مفید است. البته به خاطر اگزالات بالایی که کرفس دارد، توصیه به مصرف روزانه آن در افرادی که کلیه سنگ سازی دارند، نمی‌شود. در ضمن ویتامین ث بالایی دارد برای همین در درمان زخم‌های دهانی و خونریزی‌های لثه و اسکوربورت موثر است. علاوه بر این دفع‌کننده اسید اوریک است و برای افراد مبتلا به نقرس سبزی بسیار مناسبی است و افرادی که از بیماری‌های مفصلی و رماتیسم رنج می‌برند، بهتر است در برنامه غذایی خود مصرف کرفس را فراموش نکنند. دیگر آنکه حاوی آنتی اکسیدان‌ها و گروه‌های متعدد ضد سرطان است که از پیشرفت سلول‌های سرطانی در بدن جلوگیری می‌کند و مانع از ایجاد تومورهای بدخیم و غده‌های سرطانی می‌شود. به خاطر ویتامین‌ها و املاح فراونی هم که دارد می‌تواند مکمل خوبی برای زیبایی پوست و مو باشد‌، ویتامین ث و انواع ویتامین‌های ب موجود در کرفس بـــرای از بین بردن جوش‌ها و لکه‌ها مفید است و کلسیم موجود در آن سبب ترمیم مـــــو و ناخن‌ها می‌شود. البته زیاده‌روی در مصرف آن برای بانوان باردار مناسب نیست؛ چرا که قاعده‌آور است و سبب سقط جنین می‌شود.برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با بازار گیاهان دارویی و شماره 35604144 تماس بگیرید.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار