تنظیم قرارداد ۱۳.۶ میلیارد یوانی با چین برای طرح قطار سریع السیر اصفهان-تهران

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: قرارداد ۱۳.۶ میلیارد یوانی با چین برای طرح قطار سریع السیر اصفهان - قم - تهران تنظیم شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: قرارداد ۱۳.۶ میلیارد یوانی با چین برای طرح قطار سریع السیر اصفهان - قم - تهران تنظیم شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدعلی طرفه با تاکید بر اینکه تکمیل طرح قطار سریع السیر اصفهان - تهران یکی از برنامه های مهم ریلی استان اصفهان است، اظهار داشت: اعتبار ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار برای این طرح در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه قرارداد ۱۳.۶ میلیارد یوانی با چین برای طرح قطار سریع السیر اصفهان - قم - تهران تنظیم شده است، اظهار داشت: ۳ نقطه از زیرساخت های این طرح توسط پیمانکاران فعال و ۱۱ نقطه تجهیز شده است.

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان، این پروژه ۴۲۲ کیلومتر خط ریلی دارد که حدود ۳۰۰ کیلومتر آن در استان اصفهان است.

وی تصریح کرد: برای اجرای طرح های راه آهن باید ۲ موضوع تامین زیرساخت ها و ساخت واگن ها را با جدیت بیشتری پیگیری کنیم.

طرفه با تاکید بر اینکه قطار سریع السیر اصفهان - تهران آغازگر یک شبکه فناوری مدرن در کشور خواهد بود، افزود: کار ساخت واگن باری نیز در استان اصفهان آغاز شده و ظرفیت های زیادی نیز برای تولید واگن مسافری داریم که باید از آن استفاده شود.

وی در ادامه قطار شهری را از طرح های مهم حمل و نقل استان اصفهان عنوان کرد و گفت: با پیگیری های صورت گرفته دولت یازدهم در اصفهان برای حل ۲ مشکل قطار شهری شامل مباحث میراث فرهنگی و تامین واگن، اکنون شاهد بهره برداری از ۲۰ کیلومتر مسیر شمال تا جنوب قطار شهری کلانشهر اصفهان هستیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار