خواص و مزایای میوه‌ها در هفت گنج

میوه‌ها یکی از مفیدترین منابع تغذیه‌ای برای انسان هستند، مصرف میوه روند سوخت و ساز قند، چربی و پروتئین در بدن را بالا ‌برده و تاثیر زیادی در حفظ سلامت و تندرستی بدن دارد.

میوه‌ها یکی از مفیدترین منابع تغذیه‌ای برای انسان هستند، مصرف میوه روند سوخت و ساز قند، چربی و پروتئین در بدن را بالا ‌برده و تاثیر زیادی در حفظ سلامت و تندرستی بدن دارد.

به گزارش ایسنا منطقه اصفهان، تاکنون درباره خواص و مزایای مصرف میوه‌ و سبزیجات زیاد شنیده‌ایم، اما هنوز هم اطلاعات بسیاری در مورد نحوه، زمان، میزان و ... میوه‌ها وجود دارد، که از آنها بی اطلاع هستیم و برای آشنایی و مطلع شدن از آنها می‌توانیم از وب سایت هفت گنج استفاده کنیم.

خواص و مضرات تخم شربتی

تخم‌شربتی در حقیقت دانه‌های گیاه ریحان کوهی است که به علت داشتن ترکیبات موسیلاژی (لعاب‌دار) به ‌صورت محلول در آب (شربت) استفاده می‌شود و پس از جذب آب به صورت ژله‌ای درمی‌آید.

تخم شربتی دارای مقدار فراوانی پروتئین، آهن، پتاسیم و کلسیم است و در عین حال آنهایی که در جذب کلسیم مشکل دارند باید بدانند یک ماده معدنی به نام بورون در تخم شربتی باعث انتقال کلسیم به استخوان‌ها می‌شود. این دانه‌ها برای درمان بیماری‌های تنفسی مفید است.

مخلوط کردن با زنجبیل و عسل در درمان آسم، سرفه، سرماخوردگی، آنفلوانزا و برونشیت موثر است. کم کردن وزن بدون گرسنگی کشیدن یکی دیگر از خواص تخم شربتی است، دانه‌های ژلاتینی تخم شربتی بدون آنکه کالری داشته باشد تا مدت‌ها فرد را سیر نگه می‌دارد و به جای خوردن داروهای زیان آور برای کم کردن اشتها، می‌توان از تخم شربتی استفاده کرد.

هم‌چنین نگهداشتن فشار خون متعادل از دیگر خواص این گیاه است، معمولاً بعد از خوردن غذا به‌ ویژه غذاهای پر نشاسته، فشارخون بالا می‌رود و اگر تخم شربتی همراه غذا خورده شود مواد نشاسته‌ای به تدریج شکر موجود در خود را آزاد می‌کنند و به این ترتیب شما به طور تدریجی انرژی متعادل در طول روز خواهید داشت.

همه چیز درباره زغال اخته

گیاه زغال اخته (CORNELIAN CHERRY) به صورت درخت یا درختچه در کنار جریان آب و یا در بیشه‌ها می‌روید و از گروه گیاهان گل دار گلبرگ جدا محسوب می‌شود.

زغال اخته حاوی مقادیر زیادی آهن، کلسیم، اسید فولیک، ویتامین‌های C، B۲، B۱،E و فلاوونوئیدها است. آنتوسیانین موجود در زغال اخته رنگدانه‌ای از گروه فلاونوئیدها است که عامل رنگ قرمز در گوجه فرنگی و دیگر میوه‌ها است. میوه‌های خانواده گیلاس (CHERRY) و زغال اخته (CHERRY CORNELIAN) حاوی مقادیر بالای آنتوسیانین هستند.

زغال اخته دارای تانن و اسیدهای آلی، آنتوسیانین‌ها (گروهی از فلاونوئیدها) به ویژه از خانواده فلاون و ایزوفلاون، کاروتنوئیدها، آنتی اکسیدان ملاتونین (که به صورت قرص آنتی اکسیدان حاصل از فرآورده‌های طبیعی به بازار عرضه می شود) است.

انجیر، میوه‌ای بهشتی

انجير يكي از ميوه‌هاي بهشتي است كه خواص بسيار دارد. برای آشنا شدن با خواص این میوه می‌توان به وبسایت هفت گنج مراجعه کرد.
انجیر از نظر طب قدیم ایران، گرم و تر است و قند زیادی دارد. ۵۰ درصد انجیر خشک را قند تشکیل می‌دهد. هم‌چنین منبع خوبی از پتاسیم، منیزیم ، کلسیم، فسفر و ویتامین‌های C , B , A است. انجیر منبع غنی فیبر غذایی و نیز منبع خوبی از منیزیم، کلسیم، فسفر و ویتامین‌های C , B , A است.

لیگنین یک نوع فیبرغذایی غیرمحلول است که به مقدار زیاد در انجیر وجود دارد و نقش عمده‌ای در جلوگیری و رفع یبوست دارد. از انجیر می‌توان در رژیم‌های غذایی خاص مثل رژیم کم چربی، کم سدیم، پرفیبر، کاهش وزن، دیابتی و حتی رژیم غذایی مدیترانه‌ای استفاده کرد.

درباره ماهی سالمون

ماهی سالمون (salmon) یکی از بهترین منابع اسیدهای چرب امگا ۳ با زنجیره بلند EPA و DHA است. حدود ۱۰۰ گرم از این ماهی دارای ۲.۳ گرم امگا ۳ است. البته اگر بتوانید ماهی وحشی و آزاد صید کنید این میزان به ۲.۶ گرم در هر ۱۰۰ گرم می‌رسد.

برخلاف بسیاری از چربی‌های دیگر چربی امگا ۳ حتی برای بدن ضروری است. به عبارتی شما تنها شانس این را دارید که از طریق رژیم غذایی این چربی را دریافت کنید و بدن خود نمی‌تواند آن را بسازد. بسیاری از سازمان‌های بهداشتی جهانی توصیه می‌کنند که بزرگسالان روزانه حداقل ۲۵۰-۵۰۰ میلی گرم ترکیب EPA و DHA مصرف کنند.

هم‌چنین EPA و DHA دارای چند خواص درمانی مانند کاهش التهاب، کاهش فشار خون، کاهش خطر ابتلا به سرطان و بهبود عملرد سلول های موجود در شریان ها هستند.

با مطالعه مطالب وب سایت هفت گنج می‌توان از خواص و مزایای انواع میوه‌ها و مواد غذایی اطلاعات مفیدی را کسب کرد. البته هفت گنج فقط راجع مزایا و خواص میوه‌ها و مواد غذایی نیست، این وبسایت پر از مطالب بسیار خوب در انوع زمینه‌های سلامتی، روانشناسی، ازدواج و آشپزی است. از طریق http://7ganj.ir می‌توان به این سایت دسترسی پیدا کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار