عدم انطباق افزایش حجم بار ترافیکی جاده‌ها با آمار تصادفات

مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: استان اصفهان به لحاظ قرارگیری در مسیر کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور از بالاترین حجم بار ترافیکی در ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه برخوردار است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: استان اصفهان به لحاظ قرارگیری در مسیر کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور از بالاترین حجم بار ترافیکی در ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، غلامی با اشاره به آمار ارائه شده در کمیسیون ایمنی راه‌ها و جلسات مشابه در استان، اظهار کرد: متاسفانه در این زمینه به حجم بار ترافیکی روی شبکه راه‌ها در سطح جاده‌های کشور توجهی نمی‌شود و استان اصفهان به لحاظ قرارگیری در مسیر کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور از بالاترین حجم بار ترافیکی در ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه برخوردار است که در هنگام ارائه آمار این شاخص در نظر گرفته نمی‌شود.

وی افزود: استان اصفهان رتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را در سطح کشور دارد که این حجم تردد و بار ترافیکی، قطعا افزایش آمار تصادفات در سطح جاده‌های این استان نسبت به جاده‌های سایر استان‌ها را نشان می‌دهد که این عاملی بر افزایش متوسط تلفات جاده‌ای این استان نسبت به متوسط تلفات کشوری است.

هم‌چنین رییس پلیس راه استان اصفهان با اشاره به پروژه‌های راهسازی احداث شده در سطح استان گفت: پروژه‌هایی که نقش مهمی در حمل و نقل بار و مسافر در سطح جاده‌های استان را داشته و یکی از دغدغه‌های پلیس به لحاظ وقوع تصادفات جرحی و فوتی در آنها بوده خوشبختانه در حال احداث، تکمیل و بهره برداری است که از جمله مهم‌ترین آنها پروژه کمربندی داران، جاده دامنه - خوانسار، داران - الیگودرز، دامنه - چادگان، خور - جندق، اصفهان - علویجه، مبارکه - شهرضا و بادرود به کاشان است که در حال تکمیل و بعضا در حال بهره برداری است.

سرهنگ پورقیصری با ارائه آمار و تعداد تصادفات جاده‌ای استان گفت: تعداد وقوع تصادفات نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد کاهش داشته که بیش از ۹۰ درصد عامل تصادفات ناشی از عدم توجه راننده به جلو، خستگی و خواب آلودگی، عدم کنترل وسیله نقلیه به لحاظ سرعت بالا و عدم رعایت حق تقدم بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به انجام مسافرت‌های دقیقه ۹۰ توسط مردم و افزایش حجم سفرها و با توجه به آمار ارائه شده از میزان تلفات جاده‌ای در شهریور ماه سال ۹۰ تا ۹۵ که نشان دهنده میانگین ۸۰ نفر در این ماه است از مردم خواست تا با رعایت حق تقدم، سرعت مطمئنه و با استراحت کامل اقدام به سفر کنند تا به سلامت به مقصد خود برسند.

رییس پلیس راه استان اصفهان مهم‌ترین عامل در خستگی و خواب آلودگی رانندگان را عدم استراحت در نزدیکی ورودی شهرها دانست و گفت: نبود امکانات کافی و ارزان بین راهی برای رانندگان جهت استراحت، عاملی بر وقوع تصادفات است که امید است با ایجاد ایستگاه‌های امنیت و سلامت در نزدیکی ورودی شهرها بتوان این آمار را به حداقل ممکن رسانید.

ارسال نظر