هشتمین نسل از کهکشان ‌نوت سامسونگ در مسیر نصف‌جهان

سامسونگ طبق عادت همیشگی در جریان کنفرانس اختصاصی Unpacked شهر نیویورک، هشتمین عضو خانواده‌ نوت را معرفی کرد و به شایعات مربوط به این پرچمدار پایان داد. گلکسی نوت 8 سخت‌افزاری شبیه‌به اس 8 یا حتی مشابه با اس7 دارد؛ اما اولین مدل از اسمارت‌فون‌های سامسونگ محسوب می‌شود که با دوربین دوگانه عرضه می‌شود. جدید‌تریـن و در‌واقع خاص‌ترین ویژگی این عضــو جدید کهکشان‌ سامسونگ به کارگیری هوش مصنوعی در آن است. گالکسی‌نوت‌8 دارای یک هوش‌ مصنوعی ساده‌ است که پس از چند روز استفاده تمام کار‌های شما را به خاطر می‌سپارد تا در مواقع لازم به شما کمک کند.

اصفهان زیبا: سامسونگ طبق عادت همیشگی در جریان کنفرانس اختصاصی Unpacked شهر نیویورک، هشتمین عضو خانواده‌ نوت را معرفی کرد و به شایعات مربوط به این پرچمدار پایان داد. گلکسی نوت 8 سخت‌افزاری شبیه‌به اس 8 یا حتی مشابه با اس7 دارد؛ اما اولین مدل از اسمارت‌فون‌های سامسونگ محسوب می‌شود که با دوربین دوگانه عرضه می‌شود. جدید‌تریـن و در‌واقع خاص‌ترین ویژگی این عضــو جدید کهکشان‌ سامسونگ به کارگیری هوش مصنوعی در آن است. گالکسی‌نوت‌8 دارای یک هوش‌ مصنوعی ساده‌ است که پس از چند روز استفاده تمام کار‌های شما را به خاطر می‌سپارد تا در مواقع لازم به شما کمک کند.

طراحی ظاهری
بدنه‌‌ نوت 8 نیز مانند اعضای جدید خانواده‌ اس، از ترکیب شیشه و فلز ساخته شده‌اند و مجهز به صفحه نمایش خمیده است که حاشیه‌های باریکی دارد. این پرچمدار در چهار رنگ طلایی، آبی مرجانی و مشکی و یک رنگ جدید خاکستری تولید و روانه بازار می‌شود. سامسونگ حسگر اثر انگشت آن را نیزمانند گلکسی اس8، در پنل پشتی و کناردوربین جای داده‌، البته به دلیل عدم لمس تصادفی پوشش دوربین به جای حسگر اثر انگشت، فلش دوربین بین حسگر و دوربین قرار گرفته است. همچنین بدنه‌ این محصول دربرابرنفوذ آب و گرد وغبار مقاوت بالایی دارد و موفق به کسب گواهی IP68 شده‌است.

صفحه نمایش
نمایشگر قدرتمند و بدون مرز یکی از نقاط قوت نوت 8 تلقی می‌شود .نمایشگر این پرچمدار نسبت به نسخه‌های قبلی خانواده‌ نوت، بزرگ تر شده و سایز آن 6.3 اینچ با لبه ‌های خمیده است. سامسونگ ادعا می‌کنــــد که نوت8، یک نمایشگر بدون مرز(Infinity Display) دارد و مجهز به تکنولوژی Super AMOLED و رزولوشن۲۹۶۰×۱۴۴۰ یا همان Quad HD+است.

دوربین
گلکسی نــــوت ۸ نخســــتین موبایل هوشمند سامسونگ محسوب می‌‌شود که از دوربین دوگانه بهره می‌‌برد. دوربین اصلی این اسمارت‌فون، دارای دو حسگر 12 مگاپیکسلی و لنزهای واید و تله ‌فتو با نسبت کانونی f/1.7است. این دو دوربین همچنین قابلیت فیلم برداری با رزولوشن 4k با نرخ ۳۰ فریم‌ بر ثانیه و فول‌ اچ ‌دی با نرخ ۶۰ فریم‌ بر ثانیه را دارند. کمپانی سامسونگ از دوربین سلفی این پرچمدار نیز غافل نشده‌ و برای آن حسگر هشت مگاپیکسلی و لنزی با نسبت کانونی f/1.7در نظر گرفته است. از نظر فیلم‌برداری این دوربین توانایی ضبط ویدئوهایی با رزولوشن QHD را دارد. در آخر نیز باید به وجود فناوری لرزش گیر قوی دوبین اصلی و سلفی نوت اشاره کرد که به کاربر این امکان را می‌‌دهد تا به راحتی و بدون وجود هیچ لرزشی در هر مکانی عکس‌های دقیقی بگیرد.

سخت افزار
گلکسی نوت 8 نیز مانند نسل‌های پیشین خود، از سخت افزاری قدر بهره می‌جوید. پردازنده‌ این پرچمدار هشت هسته دارد که شامل چهار هسته قدرتمند سامسونگ با نام اکسینوس M2 و فرکانس ۲,۳ گیگاهرتز و چهار هسته ‌ کم‌ مصرف Cortex A53 با فرکانس ۱,۷ گیگاهرتز می‌شود. این پرچمدار دارای شش گیگابایت حافظه‌‌ رم است و حافظه‌ داخلی آن نیز در سه نسخه ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت با امکان ارتقاء از طریق کارت حافظه‌ اس دی، طراحی شده‌است. مدل پردازنده گرافیکی این محصول جدید Mali-G71 MP20 اســـت که با کنترلر حافظـــه ‌ رم LPDDR4x و پردازنده‌ مرکزی آن مشترک اســـت. سامسونگ این اســمارت فــــون بالا رده خــــود را به اندروید ۷,۱,۱ نوقــــا و رابــــط کاربری انحصاری خود یعنی Samsung Experienceمجهز کرد. همچنین برای قسمت های اج آن نیز به منظور استفاده کامل از صفحه نمایش، قابلیت اج‌ پنل وجود دارد. در آخرهم باید به باتری نوت 8اشاره کرد که با توجه به مشکلات انفجار گلکسی نوت7، این مدل جدید یک باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپری دارد.

اس پن
یکی از اجزای جدایی ناپذیر ومتفاوت خانواده‌ نوت وجود قلم اس پن است که نوت8 را نیز همراهی می‌کند. این قلم تنها ۰,۷ میلی متر ضخامت دارد و تا ۴۰۹۶ سطح ،فشار را تشخیص می‌دهد و مجهز به روش‌های نوینی برای نوشتن، یادداشت برداری، نقاشی کشیدن، ثبت اسکرین ‌شات در اندازه‌های دلخواه و ساخت تصاویر متحرک است. در کنار این قابلیت‌ها، اس پن نوت 8 امکان ترجمه‌ متون به ۷۱ زبان زنده‌ دنیا، تبدیل واحد‌های پول، وزن و ...را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

سایر امکانات
گلکسی نوت 8 همراه با خدمات هوش مصنوعی روانه‌ بازار می شود! سامسونگ نوعی تکنولوژی جدید تحت عنوان هوش مصنوعی با نام دکس در این محصول خود جای داده است. دکس یک اپلیکیشن کمک رسان صوتیست که کارهای روزانه کاربر را به خوبی و به تنهایی مدیریت می‌‌کند. در واقع عملکرد آن بدین صورت است که در حین انجام کارهای کاربر را مدیریت کرده و پس از مدتی، رفتارهای وی را آموخته وعلاوه بر انجام خودکار کارهای روزمره، به کاربرکمک می‌کند تا کارهای بیشتری را انجام دهد. از دیگر امکانات این پرچمدار می‌توان به وجود سنسور عنبیه چشم در کنار حسگر اثر انگشت برای امنیت بیشتر، تایید هویت بدون تماس، توانایی‌ بهینه سازی دکس، شارژ بی ‌سیم پرسرعت و...اشاره کرد.

قیمت
پیش فروش گلکسی نوت8 یک روز پس از معرفی آن یعنی از دوم شهریور شروع شده است؛ اما عرضه رسمی آن در بازار های جهانی از تاریخ ۲۴ شهریور آغاز خواهد شد .قیمت اولیه آن نیز حدود سه میلیون و500هزار تومان است که البته با توجه به وجود سه نسخه متفاوت حافظه داخلی آن، این میزان قیمت نیز متغییر خواهد بود. احتمال می‌رود که از هفته دوم مهر نوت‌8 در بازار اصفهان موجود شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار