تسکین دردهای عضلانی با عسل

گاهی به علت کار عضلانی سخت یا ورزش سنگین به خصوص در مواردی که شخص عادت به انجام روزمره کارهای عضلانی سنگین یا طولانی مدت ندارد، یک یا چند عضله پشت دچار انقباض طولانی مدت می شود که در اصطلاح علمی به آن قولنج یا گرفتگی عضلانی(اسپاسم) گویند. در اصطلاح عامیانه به این نوع کمر دردها «بادگرفتگی» می گویند.

گاهی به علت کار عضلانی سخت یا ورزش سنگین به خصوص در مواردی که شخص عادت به انجام روزمره کارهای عضلانی سنگین یا طولانی مدت ندارد، یک یا چند عضله پشت دچار انقباض طولانی مدت می شود که در اصطلاح علمی به آن قولنج یا گرفتگی عضلانی(اسپاسم) گویند. در اصطلاح عامیانه به این نوع کمر دردها «بادگرفتگی» می گویند. حال اگر به علت عدم رعایت اصول انجام کارهای عضلانی سنگین درازمدت باعث گرفتگی یک یا چند عضله بدن خود شدید و احساس قولنج کردید، می توانید با یکی از روش های زیر که از نظرات دکتر حسین خیراندیش، پدر طب سنتی ایران است، قولنج عضلانی را برطرف کنید. البته پس از بهبودی با انجام نرمش و ورزش روزانه عضلات خود را قدرتمند کنید تا در آینده دوباره دچار گرفتگی عضلانی نشوید:

مقداری گرد زنیان را با عسل مخلوط کنید و آن را به صورت خمیر درآورید. سپس این خمیر را با دست روی عضله دردناک فرد بیمار بمالید. قدری از مواد این خمیر مثل روغن ویکس جذب پوست می شود و باعث گرم شدن نواحی مالش می شود.

مقدار مساوی از عسل و گلیسیرین را مخلوط کنید و این را روی عضله دردناک فرد مبتلا به قولنج عضلانی بمالید. از این مخلوط می توانید برای مالیدن به عضلات مبتلا شده به قولنج در نواحی پشت، کمر، پا یا دست بمالید.(این روش یا هر روش سنتی دیگر فقط برای هر نوبت موثر است و باعث نمی شود که عضلات شما دیگر به قولنج مبتلا شود.

برای درمـــان یا کاهــــش دردهـــای ناشــی از قولنج(گرفتگی عضلانی) و کوفتگی می توانید 200 گرم رنده شده پیاز را با 100 گرم عسل مخلوط کنید و پس از دو روز آن را صــــاف کنید و مایــــع صاف شده را به مقدار دو اســـتکان قبل از هر صبحانه بنوشید.

روزانه شش قاشق قهوه خوری عسل برای التهاب و رنج های عضلانی میل کنید. (بعد از غذا دو قاشق)یکی از مهم ترین دلایل گرفتگی عضلات ناکافی بودن قند گلوکز و تجمع اسید لاکتیک در سلول های عضلانی است که منجر به انقباض یا جمع شدن عضله باز نشدن یا منبسط نشدن آن می شود که این حالت را به اصطلاح گرفتگی عضلانی می نامند. پس وقتی عضله ای در اثر کمبود سوخت دچار گرفتگی می‌شود، منطقی است قبول کنیم که اگر به آن سوخت برسانیم، به تدریج عضله به حالت عادی برمی‌گردد. عسل این کار را انجـــام می‌دهــــد و بــــرای یـــک عضلــــه بی‌سوخت، سوخت فراهم می‌کند. البته‌تدارک‌سوخت توسط عسل برای‌سلول‌های عضلانی‌هر چندسریع‌تراز موادی چون نان،‌برنج و غیـــره است؛ اما به‌زمان نیاز دارد و در طول این زمان فرد مبتلا شدیدا درد می کشد.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار