دورهمی در پردیس هنر

فاز اول پردیس هنر آبشار شامگاه چهارشنبه با حضور مدیران شهری به بهره برداری رسید. این پردیس با رویكرد تفریحات دورهمی خانواده ها و به منظور رفاه و شادابی مردم و همچنین برگزاری برنامه های فرهنگی هنری احداث شده است. در این پروژه تمامی امکانات رفاهی و تفریحی شهروندان مهیا شده است. پروژه پردیس هنر در دو فاز ساخته می شود که ورودی، جاده VIP، برکه‌ها و آبشارهای مجاور خیابان، فرش گل، دالان بهشت، پارکینگ ها جزء فاز یک پردیس هنر محسوب می شود که همگی تکمیل شده و به بهره برداری رسید.

اصفهان زیبا: فاز اول پردیس هنر آبشار شامگاه چهارشنبه با حضور مدیران شهری به بهره برداری رسید. این پردیس با رویكرد تفریحات دورهمی خانواده ها و به منظور رفاه و شادابی مردم و همچنین برگزاری برنامه های فرهنگی هنری احداث شده است. در این پروژه تمامی امکانات رفاهی و تفریحی شهروندان مهیا شده است. پروژه پردیس هنر در دو فاز ساخته می شود که ورودی، جاده VIP، برکه‌ها و آبشارهای مجاور خیابان، فرش گل، دالان بهشت، پارکینگ ها جزء فاز یک پردیس هنر محسوب می شود که همگی تکمیل شده و به بهره برداری رسید.

سرپرست شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه اجرای برنامه‌های هنری و فرهنگی مکان مناسبی نداشت، گفت: از این پس برنامه های فرهنگی در پردیس هنر برگزار می شود. مهدی جمالی نژاد افزود: پردیس هنر، پروژه ای بی نظیر در کشور است که در چندین فاز تعریف شده است. وی با اشاره به اینکه ظرفیت این مکان دو هزار و ۵۰۰ نفر است، افزود: آن سوی رودخانه یعنی مجاور نمایشگاه بین المللی ادامه این پروژه ساخته می شود و تا پنج ماه بعدی تکمیل می شود.وی گفت: این مکان مجموعه فرهنگی هنری خوبی برای پاتوق هنرمندان می شود. این درحالی است که تا پیش از این برنامه های فرهنگی در پل خواجو برگزار می شد که معمولا بار ترافیکی سنگینی را با خود به همراه داشت. جمالی نژاد اضافه کرد: در این مکان برنامه های مختلف و مفرحی برگزار و در حاشیه این مکان بازارچه های صنایع دستی ایجاد می شود.وی تصریح کرد: شهردار منطقه برای ساخت این پروژه بسیار تلاش کرد و اگر همراهی مدیران مختلف نبود، این پروژه ها اجرایی نمی شد.

كاهش تقاضای سفر با احداث پردیس ها
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان نیز با اشاره به اینكه اتفاقی که در پردیس هنر اصفهان افتاده، این است که توانستیم دسترسی های مناسب ترافیکی را فراهم کنیم، گفت: در کنار این پردیس پایانه پارک سوار آبشار راه اندازی شده است که به شرق اصفهان سرویس دهی می کند. علیرضا صلواتی افزود: پردیس هنر یکی از پروژه های جدیدی است که در سطح شهر اجرا شد و می توان آن را به عنوان یکی از حلقه های مفقوده فرهنگ و هنر در شهر به حساب آورد که نیاز آن به خوبی احساس می شد. وی ادامه داد: در همین راستا نیاز است که پردیس های فرهنگی، هنری و سینمایی در نقاط مختلف شهر مدیریت شود تا آرام آرام بتوانیم تقاضای سفر را کاهش دهیم. وی اضافه کرد: تعدادی از خطوط اتوبوسرانی به محدوده آبشار ختم می شود و علاوه بر آن پارکینگ مناسبی برای خودروها پیش بینی شده و دسترسی‌هایی نیز به حلقه سوم ترافیکی اصفهان فراهم شده است تا بتواند ترافیک را به طور مناسب تخلیه کند. صلواتی یادآور شد: پردیس هنر در شرق اصفهان قرار دارد که برای برنامه ها و جشن های مردمی مناسب است، به همین دلیل دیگر نقاط مرکزی شهر را از لحاظ ترافیکی تحت الشعاع قرار نمی دهد.وی افزود: بر همین اساس بزرگراه های شهید کشوری، شهید روح الامین و تقاطع غیرهمسطح شهید بالایی در نزدیکی پردیس هنر وظیفه تخلیه بار ترافیکی در محدوده رینگ سوم ترافیکی شهر را برعهده دارند. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: پل های روگذر عابر پیاده نیز در آینده نزدیک در محدوده پردیس هنر آبشار راه اندازی خواهند شد تا ایمنی عابران پیاده در تردد از این مسیر فراهم شود.

تلفیق نور و هنر در پردیس هنر
معاون شهرسازی شهرداری اصفهان گفت: تلفیق نور و هنر در پردیس هنر آبشار زیبایی این بوستان را دوچندان کرد. جمال الدین صمصام شریعت با اشاره به اینکه پردیس هنر پروژه ای است که به منظور رفاه و شادابی مردم ساخته شده است، اظهار کرد: این پروژه در محل شهربازی سابق شهر اصفهان ساخته شده و جلوه های ویژه ای به لحاظ نورپردازی و بصری برای زیبایی هرچه بهتر آن در نظر گرفته شده است.وی افزود: روبه روی این مکان رقص آب و نورپردازی ویژه ای یعنی در رودخانه در نظر گرفته شده که در زمان جاری بودن رودخانه فعال می شود و به نمای کلی پروژه جلوه ای خاص می بخشد. معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان ادامه داد: اصفهان مهد هنر است و شهروندان آن نیز از هنرمندان بوده و هستند؛ از این رو نامگذاری این مکان به همین دلیل بوده است.صمصمام شریعت با اشاره به اینکه این پروژه بدون هیچ خاکبرداری ساخته شده است، گفت: زمین به صورت طبیعی برای ساخت این مکان هموار بوده و از تپه های این مکان برای فضاسازی استفاده شده است.مدیر عامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان نیز در این مراسم با اشاره به اینكه پردیس هنر با رویکرد خانواده محور در نظر گرفته شده تا تمامی اعضای خانواده لذت در کنارهم بودن و تفریح به صورت خانوادگی را تجربه کنند، گفت: برنامه های بزرگی در باغ نور با دو هزار جمعیت برگزار می شد؛ اما با محدودیت مکان روبه رو بودیم. از همین رو احداث پردیس هنر در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت.علی اكبر بقایی با اشاره به اینکه پردیس هنر آبشار در دو فاز اجرا می شود و از ظرفیت های لازم نیز برخوردار است، عنوان کرد: سازمان ها و ارگان‌ها باید از ظرفیت این بوســـتان برای پویایی شهر استفاده کنند. وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: سازمان فرهنـــگی، تفریحی برنامـــه های خود را در قالب برنامه‌های آموزشی- تفریحی برای ایجاد شور و نشاط در بین شهروندان اجرا کرده است. با توجه به اینکه خیابان آبشار در قدیم دالان بهشت نام داشته است، در طراحی این پارک سعی شده تا از طراحی سقف های چوبی و آبشاری که در کنار خیابان قرار دارد، استفاده شود. برای احداث این پروژه ۱۵ میلیارد تومان از منابع و اعتبارات منطقه ۶ شهرداری اصفهان هزینه می شود.

ارسال نظر