عقد قرارداد احداث کارخانه گلاب و عرقیات در میمه

قراردادی با موضوع احداث کارخانه گلاب ، عرقیات و اسانس های گیاهی بین شرکت تعاونی گلستان میمه و بنیاد برکت بسته شد.

قراردادی با موضوع احداث کارخانه گلاب ، عرقیات و اسانس های گیاهی بین شرکت تعاونی گلستان میمه و بنیاد برکت بسته شد.

مدیرعامل شرکت تعاونی گلستان گفت : عده ای از شهروندان میمه، با تاسیس یک تعاونی کشاورزی و یکپارچه سازی اراضی توانستند به تولید انبوه گل محمدی دست یابند.

عبدالرضا شیبانی گفت : تغییر کاربری زمین های کشاورزی، استفاده مناسب از آب مازاد قنوات و اقتصادی نبودن کشاورزی در منطقه از عوامل مهم تشکیل این شرکت تعاونی بود.

وی افزود: سپس با واگذاری اراضی ملی توسط دولت و یکپارچه سازی اراضی، زمین های کشاورزی را زیر کشت این محصول درآوردیم و در حال حاضر این شرکت تعاونی دارای بیش از 1300 خانوار عضو می باشد.

شیبانی افزود: در فاز نخست این طرح ، 133 هکتار از زمین های کشاورزی به کشت گل محمد تخصیص داده شده و در صورت تامین منابع آبی در فاز دوم این میزان به 400 هکتار افزایش می یابد.

رییس هیأت مدیره‌ بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به اینکه بحث اقتصاد مقاومتی مبتنی بر توسعه تولید، بر اساس ظرفیت های محلی است گفت: در راستای این سیاست در سطح کشور بنیاد برکت تاکنون بیش از پانصد پروژه با مشارکت مردم را به مرحله عملیاتی رسانده است.

  • پروژه ها به صورت مشارکتی تامین اعتبار شده اند

محمود عسگری آزاد ارزش هر پروژه را بصورت میانگین 150 میلیارد ريال عنوان کرد که این مبلغ بصورت مشارکتی برای انجام پروژه ها تامین شده است.

رییس هیأت مدیره‌ بنیاد برکت اظهار داشت : قرارداد این کارخانه با اعتباری بالغ بر 34 میلیارد ريال عقد شد و پیش بینی میکنیم ظرفیت تولید این کارخانه به 680 تن در سال برسد .

وی با تاکید بر اینکه هدف بنیاد برکت تصدی گری در مباحث اقتصادی نیست افزود: شناسایی ظرفیت های هر منطقه، شناسایی کارآفرین هر منطقه با اولویت کارآفرین های تجمعی و گروهی و حمایت از آنها برای به ثمر نشاندن زحماتشان از فعالیت های بنیاد برکت است.

محمود عسگری آزاد زمان تقریبی افتتاح کارخانه را دو سال آینده اعلام و اظهار امیدواری کرد: در صورتی که فعالیت های بعدی در جهت ساخت کارخانه به سرعت انجام گیرد، این کارخانه می تواند الگوی مناسبی برای کل کشور باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با تکمیل این زنجیره توسط بنیاد برکت، هم تولید کشاورزی ارزش گذاری می شود و هم ارزش افزوده جدیدی ایجاد می شود تا کشاورز بتواند محصولش را با قیمت بهتر و در سطح مناسب تر در کشور و حتی برای صادرات به فروش برساند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار