بی غیرتی مشمئز کننده در مجموعه شهرزاد!
خبرگزاری تسنیم با انتشار مطلبی به تندی از فصل دوم مجموعه شهرزاد انتقاد کرده است. این خبرگزاری ضمن اعلام اینکه مخاطبان فصل دوم این سریال به شدت کاهش یافته، درباره داستان فصل دوم مینویسد که چرخاندن زنی از این خانه به آن خانه و تلاش مردان برای دستیابی به او ماجرایی مشمئزکننده و برخلاف غیرت مرد مسلمان است!
آی سینما: در حالی که دیروز دوازدهمین قسمت از سریال «شهرزاد 2» در شبکه نمایش خانگی توزیع شده است، خبرگزاری تسنیم با انتشار مطلبی به تندی از فصل دوم این مجموعه انتقاد کرده است. این خبرگزاری ضمن اعلام اینکه مخاطبان فصل دوم این سریال به شدت کاهش یافته، درباره داستان فصل دوم مینویسد که چرخاندن زنی از این خانه به آن خانه و تلاش مردان برای دستیابی به او ماجرایی مشمئزکننده و برخلاف غیرت مرد مسلمان است!
«سریال «شهرزاد» در حالی به قسمتهای پایانی فصل دوم خود نزدیک میشود که با ریزش جدی مخاطب مواجه است. به نحوی که برخی مخاطبان پیشین، یا از همان قسمتهای نخستین این فصل، دنبال کردن این سریال را رها کردهاند و یا برخی مخاطبان همراه، متناوبا آن را دنبال میکنند، بدون آنکه شور و شوق فصل قبل در حس و حال آنها وجود داشته باشد.»
« درون مایه شهرزاد برمبنای یک عشق مثلثی بلکه مربعی، شکل گرفته است.فرهاد، دوستدار و خواهان شهرزاد بوده. به دستور بزرگ آقا، قباد با شهرزاد ازدواج میکند و عاشق او میشود. بعد به اعتبار همان دستور، شهرزاد از قباد جدا میشود و به عاشق آغازین خود میرسد، ولی باز قباد است که رها نمیکند و همچنان برای رسیدن به شهرزاد دست و پا میزند. در میانه داستان متوجه میشویم که بزرگ آقا نیز خواهان شهرزاد بوده ولی عشق خود را آشکار نکرده است.»
این رسانه اصولگرا در ادامه مینویسد: «چرخاندن زنی از این خانه به آن خانه و تلاش مردان برای دستیابی به او، حتی در زمانی که در عقد و عهد دیگری است، ماجرایی مشمئزکننده و دور از هنجارهای جامعه پاک و در تقابل با حیثیت و اعتبار یک بانوی محترم و بر خلاف غیرت مرد مسلمان است که متاسفانه در این سریال بیپرده و آشکارا به تصویر کشیده میشود و جای این سوال را باقی میگذارد که آقای کارگردان تا کی میخواهید این زن را دست به دست کنید؟»
تسنیم همچنین با انتقاد از برجسته سازی نقش دکتر مصدق در داستان سریال «شهرزاد» مینویسد: «واقعیت تاریخ این است که تمام طول و عرض تلاشها و حرکتهای اجتماعی و مردمی دهه 20 و 30 برای دستیابی به آزادی و جامعه آرمانی، با کوشش بزرگانی چون آیتالله کاشانی و دکتر مصدق شکل گرفته است. در حالی که در سریال شهرزاد، ما صرفاً و فقط نام دکتر مصدق را به عنوان مصلح اجتماعی و محور حرکتهای اجتماعی ضد سلطنت و دیکتاتوری میشنویم و اساساً نام وعنوانی از مجاهدتهای روحانی مجاهد دوران یعنی مرحوم آیتالله کاشانی نیست.»
تسنیم مطلب انتقادی خود را با یک جمله کنایه آمیز به پایان میرساند: «گویی شهرزاد قصهگوی ما، تنها با یک چشم تاریخ معاصر را نگریسته است.»
«سریال «شهرزاد» در حالی به قسمتهای پایانی فصل دوم خود نزدیک میشود که با ریزش جدی مخاطب مواجه است. به نحوی که برخی مخاطبان پیشین، یا از همان قسمتهای نخستین این فصل، دنبال کردن این سریال را رها کردهاند و یا برخی مخاطبان همراه، متناوبا آن را دنبال میکنند، بدون آنکه شور و شوق فصل قبل در حس و حال آنها وجود داشته باشد.»
« درون مایه شهرزاد برمبنای یک عشق مثلثی بلکه مربعی، شکل گرفته است.فرهاد، دوستدار و خواهان شهرزاد بوده. به دستور بزرگ آقا، قباد با شهرزاد ازدواج میکند و عاشق او میشود. بعد به اعتبار همان دستور، شهرزاد از قباد جدا میشود و به عاشق آغازین خود میرسد، ولی باز قباد است که رها نمیکند و همچنان برای رسیدن به شهرزاد دست و پا میزند. در میانه داستان متوجه میشویم که بزرگ آقا نیز خواهان شهرزاد بوده ولی عشق خود را آشکار نکرده است.»
این رسانه اصولگرا در ادامه مینویسد: «چرخاندن زنی از این خانه به آن خانه و تلاش مردان برای دستیابی به او، حتی در زمانی که در عقد و عهد دیگری است، ماجرایی مشمئزکننده و دور از هنجارهای جامعه پاک و در تقابل با حیثیت و اعتبار یک بانوی محترم و بر خلاف غیرت مرد مسلمان است که متاسفانه در این سریال بیپرده و آشکارا به تصویر کشیده میشود و جای این سوال را باقی میگذارد که آقای کارگردان تا کی میخواهید این زن را دست به دست کنید؟»
تسنیم همچنین با انتقاد از برجسته سازی نقش دکتر مصدق در داستان سریال «شهرزاد» مینویسد: «واقعیت تاریخ این است که تمام طول و عرض تلاشها و حرکتهای اجتماعی و مردمی دهه 20 و 30 برای دستیابی به آزادی و جامعه آرمانی، با کوشش بزرگانی چون آیتالله کاشانی و دکتر مصدق شکل گرفته است. در حالی که در سریال شهرزاد، ما صرفاً و فقط نام دکتر مصدق را به عنوان مصلح اجتماعی و محور حرکتهای اجتماعی ضد سلطنت و دیکتاتوری میشنویم و اساساً نام وعنوانی از مجاهدتهای روحانی مجاهد دوران یعنی مرحوم آیتالله کاشانی نیست.»
تسنیم مطلب انتقادی خود را با یک جمله کنایه آمیز به پایان میرساند: «گویی شهرزاد قصهگوی ما، تنها با یک چشم تاریخ معاصر را نگریسته است.»