عزاداری که در مقابل دشمن بی‌تفاوت باشد حسینی نیست

امام جمعه اصفهان گفت: بیشتر شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم در هیئت‌های مذهبی بزرگ شده‌اند.

امام جمعه اصفهان گفت: بیشتر شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم در هیئت‌های مذهبی بزرگ شده‌اند.

به گزارش ایسنا،آیت‌الله طباطبایی‌نژاد صبح امروز (چهارشنبه،‌22 شهریورماه) در مراسم افتتاحیه اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی با بیان اینکه من شما را پیشکسوتان خدمت به آستان اباعبدالله‌الحسین (ع) نام‌گذاری می‌کنم، اظهار کرد: تقاضایی که من از شما دارم این است که برای جایگزینی خودتان جوان‌هایی را تربیت کنید که از این طریق راه خدمت همواره باز باشد.

وی ادامه داد: آنچه که در انقلاب اسلامی ایران و جنگ تحمیلی دیدیم آثار کار شما هیئت‌های مذهبی بوده است. عظمت کار شما با سخنان من نشان داده نمی‌شود. انقلاب ما به وسیله عاشورا رخ داد و کار شما زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا است.

امام جمعه اصفهان یادآور شد: اکثر شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم در هیئت‌های مذهبی بزرگ شده اند. تمام همت خود را فقط برای عزاداری و گریه کردن نگذارید بلکه سایر دستورات اسلام را نیز به دیگران بیاموزید.

او ادامه داد: اگر شیعه‌ای نداند که باید تابع یک رهبری باشد که در مسیر اباعبدالله (ع) حرکت می‌کند این شیعه مسیر درست را نپیموده‌ است. عزاداری که در مقابل دشمن و مستکبر بی‌تفاوت باشد حسینی نیست.


تجلیل از برگزیدگان مسابقه مستند رادیویی و تلویزیونی

در مراسم افتتاحیه پانزدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی از برگزیدگان مستند رادیویی و تلویزیونی این اجلاس تقدیر شد.

از جمله برنامه‌های این اجلاس پس از قرائت قرآن و سرود جمهوری اسلامی توسط جمعی از پیرغلامان حسینی سرود «کجایید ای شهیدان خدایی» نواخته شد. همچنین در این مراسم حاج حسین سازور، و سیدرضا نریمانی از مداحان اهل بیت (ع) حضور داشتند. سیدرضا نریمانی و حاج حسین سازور در این مراسم به مدیحه‌سرایی پرداختند.

در پایان مراسم نیز از مستندسازان برگزیده مسابقه مستند رادیویی و تلویزیونی اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی تقدیر شد.

مهدی وحیدی برگزیده مسابقه مستند تلویزیونی هدیه خود را به خانواده شهید مدافع حرم «شهید محمد بلباسی» تقدیم کرد.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار