نقش‌جهان زود بیمار شد

ورزشگاه نقش‌جهان در شش‌هفته‌ای که از لیگ هفدهم پشت سر گذاشته‌شده است با دو بیماری بزرگ روبرو است. نخستین بیماری کنده شدن بی‌مورد و غیرطبیعی زمین بود و دیگری قطع نور ورزشگاه و یا به عبارت بهتر مشکل تأمین برق پرژکتورهای استادیوم.

امیر حسین احتشامی - اصفهان امروز : ورزشگاه نقش‌جهان در شش‌هفته‌ای که از لیگ هفدهم پشت سر گذاشته‌شده است با دو بیماری بزرگ روبرو است. نخستین بیماری کنده شدن بی‌مورد و غیرطبیعی زمین بود و دیگری قطع نور ورزشگاه و یا به عبارت بهتر مشکل تأمین برق پرژکتورهای استادیوم. به این دو گرفتاری حاد می‌توان غیرقابل استفاده بودن صندلی‌های طبقه دوم و عدم نصب چادر ورزشگاه، محیط پیرامونی غیراستاندارد اطراف ورزشگاه و تپه‌های خاکی آن را در برگرفته است، نداشتن پارکینگ شیک و چهره‌ زشت بیرونی و البته انواع و اقسام دیگری از کمبودهای ریز و درشت همه دست‌به‌هم داده اند تا اصفهان در حسرت داشتن استادیومی شایسته و غرورانگیز بسوزد و بسازد. استادیومی که حتی راه‌های منتهی به آن‌هم چندان بی‌خطر نیست و هیچ طرح و ایده‌ای برای دسترسی آسان هواداران به نقش‌جهان پیش‌بینی‌نشده است. در روز گشایش استادیوم تنها مکان چشم‌نواز چمن مخملی و یکدست آن بود که حداقل چهره زشت بیرونی و درونی بزرگترین استادیوم شهر 2میلیونی اصفهان را قابل‌تحمل می‌کرد؛ اما همانگونه که اشاره شد همین دلخوشی موقت هم درحالی‌که به اواخر شهریورماه نزدیک می‌شویم جای خود را به دلنگرانی داده است، چراکه با فرارسیدن پاییز و زمستان که با تغییرات آب و هوایی نیز همراه است، مشخص نیست چه بر سر این پروژه ملی خواهد آمد؟ آیا شرایط ازآنچه هست بدتر خواهد شد یا تمهیدات لازم برای حفظ و بهبود وضعیت موجود اندیشیده می‌شود؟

دیگر خبری از چمن مخملی نیست

در حال حاضر که پیمانکار اصلی استادیوم یعنی شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی و شرکت فولادمبارکه به‌عنوان مستأجر 20 ساله نقش‌جهان در آن حضور دارد، هر یک دیگری را به کم‌کاری متهم می‌کنند و در این میان نقش‌جهان، بیمار و یتیم باقی‌مانده است. در فصل جاری و تا پایان هفته ششم لیگ برتر تیم فوتبال سپاهان در همین استادیوم که ورزشگاه خانگی زرد پوشان اصفهانی محسوب می‌شود سه بار میزبان تیم‌های لیگ بوده و آخرین بار هم در همین استادیوم با نفت آبادان در جام حذفی بازی کرده تا چهار میزبانی در نقش‌جهان را تجربه کرده باشد. از همان بازی نخست یعنی رویارویی با سایپا کنده شدن بی‌مورد و عجیب چمن ورزشگاه خودش را نشان داد تا جایی که بازیکنان سپاهان به‌شدت از این موضوع گله‌مند شدند و اعتقاد داشتند با لیز خوردن‌های زیاد کنترل توپ را از دست می‌دادند و به‌طور ناگهانی زیر پای آن‌ها خالی می ‌شده است. در دیدار با پارس جنوبی جم و سپیدرود هم همین مشکل گریبان گیر طلایی پوشان اصفهانی بود. محمد طاهری مدیرعامل باشگاه سپاهان پیرامون مشکل چمن ورزشگاه نقش‌جهان چنین اظهارنظر کرد: «درواقع یک سری مسائل فنی و آب و هوایی است که وضعیت چمن را به اینجا می‌کشاند. در این مورد هم جلساتی داشتیم که امیدواریم در روزهای آتی به نتایج خوبی برسد.» البته هنوز مشخص نیست که آیا قول مدیرعامل باشگاه سپاهان برای ترمیم چمن ورزشگاه نقش‌جهان برآورده شده است و پنجشنبه هفته جاری که طلایی پوشان در چهارچوب هفته هفتم لیگ میزبان پرسپولیسی‌ها خواهند بود می‌توان ارزیابی دقیق‌تری از شرایط چمن ورزشگاه نقش‌جهان ارائه کرد.

وقتی نور ورزشگاه هم مشکل پیدا می‌کند

مشکل دیگر ورزشگاه که در بازی با نفت آبادان خودش را نشان داد و ابعاد رسانه‌ای پیدا کرد وضعیت نور استادیوم بود. شاید تا پیش از بازی با تیم نفت آبادان تصور همه بر این بود که مشکلات این استادیوم در همان موارد قابل‌مشاهده یعنی خرابی چمن، عدم نصب چادر، پارکینگ نامناسب، ورودی‌های غیراستاندارد و تپه‌های خاکی اطراف ورزشگاه خلاصه‌شده است. در بازی با نفت آبادان مشخص شد که باید نور ورزشگاه را به لیست کمبودهای استادیوم نقش‌جهان اضافه کرد. در بین دونیمه بازی سپاهان با نفت تعدادی از نورافکن‌های ورزشگاه از کار افتادند و در دقیقه 73 با خاموش شدن تعداد دیگری از نورافکن‌های، بخشی از ورزشگاه در تاریکی فرورفت. این اتفاق موجب شد پیام حیدری بازی را متوقف کند تا مشکل برطرف شود. این دیدار برای دقایقی طولانی متوقف ماند و داور مسابقه وقتی اطلاع پیدا کرد مشکل نور ورزشگاه به این زودی‌ها حل نخواهد شد با همان شرایط دستور به ادامه بازی داد و در پایان‌ هم سوت پایان این بازی را به صدا درآورد. پس‌ازاین بازی انتقادهای زیادی متوجه مسئولان باشگاه سپاهان و شرکت توسعه و تجهیز شد که چرا تمهیدات لازم را به کار نبرده‌اند تا چنین حادثه‌ای در زمان برگزاری یک مسابقه رسمی روی ندهد. پس از بازی مشخص شدن شرکت برق دولت‌آباد به باشگاه سپاهان هشدار داده است که توان لازم برای تأمین برق نقش‌جهان را ندارد و آنها باید از ژنراتور استفاده کنند. شرکت فولادمبارکه و باشگاه سپاهان‌ هم اعتقاددارند تهیه و تأمین ژنراتور بر عهده شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی به‌عنوان پیمانکار اصلی ورزشگاه نقش‌جهان است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار