نیروی انسانی بزرگ‌ترین سرمایه سازمان‌هاست

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار اصفهان گفت: بزرگ‌ترین وضعیت نسبی در دنیای رقابتی امروز، ارزش‌افزوده نیروی انسانی و ذهن‌هاست، اگر قبول کنیم نیروی انسانی بزرگ‌ترین سرمایه سازمان‌هاست پس به مدیریت و نگه‌داری بهتر هم نیازمند است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار اصفهان گفت: بزرگ‌ترین وضعیت نسبی در دنیای رقابتی امروز، ارزش‌افزوده نیروی انسانی و ذهن‌هاست، اگر قبول کنیم نیروی انسانی بزرگ‌ترین سرمایه سازمان‌هاست پس به مدیریت و نگه‌داری بهتر هم نیازمند است.

به گزارش فارس، حسین سیستانی پیش از ظهر امروز در آیین پاسداشت بازنشستگان نمونه استان اصفهان اظهار کرد: اگر به امور بازنشستگان کم‌توجهی صورت گیرد عواقب ناگواری خواهد داشت، به صورت عینی و ملموس با مشکلات بازنشستگان سروکار داریم و انتظار می‌رود که در طول سال هم برنامه‌های متنوع‌تری برای خانواده‌ها و جوانان برگزار شود.

وی افزود: انتظاراتی که از جوانان هست باید مطرح شود تا اتفاقی در کشور بیافتد، بازنشستگان می‌توانند با ارائه پیشنهاد‌ها شرایط را بهبود ببخشند، منابع انسانی و نیروی انسانی اساسی‌ترین سرمایه هر سازمانی است، اصلی‌ترین سرمایه همان نیروی انسانی است که اگر با مهارت‌آموزی‌های لازم و با تخصص و تعهد در مسؤولیت خودش قرار بگیرد باعث پیشرفت سازمان می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار اصفهان گفت: وقتی ماشین یک سازمان خراب می‌شود کلافه می‌شویم تا درست شود اما در مورد کارمندان خود چقدر این دغدغه را داریم، آیا نگران کارمندان خود نیز هستیم.

وی با انتقاد از سیستم اداری کشور بیان داشت: در سیستم اداری ما این مشکل وجود دارد که برای یک ضیافت و مهمانی برای بازنشستگان و کارمندان ما، جشنی بگیریم سازمان‌های نظارتی سخت می‌گیرند که چرا این هزینه انجام شده است درحالی‌که این بودجه برای امر دیگری بوده است که البته سخت‌گیری به‌جایی نیز هست.

سیستانی اصلاح این امر را بر عهده قانون‌گذار دانست و عنوان کرد: اهمیت سرمایه انسانی به‌خصوص در قرن اخیر، بیشتر مورد توجه قرار گرفته است، بزرگ‌ترین وضعیت نسبی در دنیای رقابتی امروز، ارزش‌افزوده نیروی انسانی و ذهن‌هاست، اگر قبول کنیم سرمایه انسانی بزرگ‌ترین داشته سازمان‌هاست پس به مدیریت و نگه‌داری بهتر هم نیازمند است.

وی بازنشستگی را مرحله‌ای از مراحل برنامه‌ریزی سازمان توصیف کرد و یادآور شد: بازنشسته ما مشکلات زیادی دارد و آن‌طور که باید به مسئله بازنشستگان پرداخته نشده است، در طول دولت یازدهم اتفاقات خوبی برای بازنشستگان افتاد، وضعیت بازنشستگی در دنیا شبیه کشور ماست البته یک سری تفاوت‌هایی نیز دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار اصفهان در خصوص بازنشستگی گام‌به‌گام خاطرنشان کرد: بازنشستگی مرحله‌به‌مرحله به این صورت است که از چند سال مانده به بازنشستگی شرایطی را مهیا می‌کنند که افراد آمادگی بازنشستگی را کسب کنند و به صورت ناگهانی با پدیده‌ای روبرو نشوند که تا سی سال گذشته هیچ شناخت و برخوردی با آن نداشته‌اند.

وی ادامه داد: مرحله بازنشستگی مرحله پختگی زندگی انسان‌هاست، کهن‌سالان را فرزانگان جامعه می‌خوانند، بایستی شرایطی را برای بازنشستگی آماده کرد و این وظیفه دولت‌هاست، برای تکریم و استفاده از تجارب بازنشستگان باید شرایطی آماده شود.

سیستانی در پایان تصریح کرد: بازنشستگی به معنای فرهیختگی و تکامل انسان‌هاست، سالخوردگی به معنای کمال افراد است، سال‌خوردگی پایان انسان‌ها نیست بلکه استفاده از تجارب آن‌هاست، در کنار مشکلات معنوی باید مشکلات اقتصادی آن‌ها نیز حل شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار