اولین پژو 3008 وارد ایران شد

شاید در نگاه اول، بیشتر ما با شنیدن نام پژو 3008، به یاد برادر آن، یعنی 2008 بیفتیم. همان خودرویی که چند وقت اخیر تیتر اخبار رسانه‌‌های ایران شده است اما در حقیقت پژو 3008، خودرویی با مشخصات فنی بالا‌تر و ابعادی بیشتر نسبت به مدل ۲۰۰۸ است.

اولین پژو 3008 وارد ایران شد

شاید در نگاه اول، بیشتر ما با شنیدن نام پژو 3008، به یاد برادر آن، یعنی 2008 بیفتیم. همان خودرویی که چند وقت اخیر تیتر اخبار رسانه‌‌های ایران شده است اما در حقیقت پژو 3008، خودرویی با مشخصات فنی بالا‌تر و ابعادی بیشتر نسبت به مدل ۲۰۰۸ است.

این شاسی‌بلند فرانسوی توانسته از دید 58 روزنامه‌نگار حوزه خودرو از 22 کشور اروپایی، خودرو سال شود.

در نمای جلو، چراغ‌های کشیده و زاویه‌دار با خطوط شکسته دیده می‌شود که به جلوپنجره‌ ذوزنقه‌ای نشانه رفته‌‌اند. فرم چراغ‌های مه‌شکن و دریچه‌های هوای زیر سپر، ظاهر یک خودرو اسپرت و جسوری را به ۳۰۰۸ می‌دهد. در نمای کناری شاهد خطوط شانه‌ای سیال و منحنی روی گلگیر و بالای رکاب هستیم. نمای پشتی پژو ۳۰۰۸، حس یک اتومبیل مدرن و امروزی را به بیننده منتقل می‌کند. فرم دیجیتالی درون چراغ‌های عقب، یک‌پارچگی شیشه عقب با شیشه‌های جانبی، خط منحنی بالای سپر، از عناصر تاثیرگذار در جلوه مدرن این اتومبیل است. به‌طور کلی، زبان طراحی پژو ۳۰۰۸ در این ارزیابی، به‌روز و شیک تلقی شده و به لطف همین ویژگی‌ها، توانسته امتیاز بالایی را در این سنجش به خود اختصاص دهد.

در بخش طراحی داخلی، پژو ۳۰۰۸ کابینی دل‌نشین با امکانات رفاهی متنوعی دارد. این خودرو از سبک طراحی i-Cockpit جدید پژو تبیعیت کرده تا سرنشینان حس خوبی هنگام سواری اتومبیل داشته باشند. صفحه نمایش ۸ اینچی لمسی، فرمان کوچک با کلیدهای مختلف کنترل و سامانه کنترل دنده خودکار از ویژگی‌های این اتومبیل است.

پیشرانه این خودرو، 1.6 لیتر حجم دارد و می‌تواند 165 اسب‌بخار، قدرت تولید کند.




ارسال نظر