۳۰ درصد مناصب دولتی باید در اختیار بانوان قرار گیرد

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: براساس سیاست ابلاغ شده از سوی رئیس جمهور مقرر شده که ۳۰ درصد مناصب دولتی بر اساس شایستگی و توانمندی در اختیار بانوان قرار گیرد، از هر استان می‌خواهیم که این ۳۰ درصد را عملیاتی کنند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: براساس سیاست ابلاغ شده از سوی رئیس جمهور مقرر شده که ۳۰ درصد مناصب دولتی بر اساس شایستگی و توانمندی در اختیار بانوان قرار گیرد، از هر استان می‌خواهیم که این ۳۰ درصد را عملیاتی کنند.
معصومه ابتکار در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: در دولت دوازدهم بسیاری از طرح‌هایی که در دولت یازدهم پایه ریزی شد، سیاست‌های کلانی که در قالب برنامه ششم توسعه، سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه خانواده و همچنین دولت پیش بینی شده را از شیوه‌های مختلف پیگیری می‌کنیم.
وی با بیان اینکه در این راستا همکاری با مجلس برای تدوین قوانین مرتبط را در برنامه داریم، افزود: به دنبال این هستیم تا خلاهای قانونی را یافته و برای آنها قوانین لازم را مصوب کنیم. همچنین در همین راستا به دنبال همکاری با دستگاه‌های مختلف به شکل امضای توافق‌نامه هستیم.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه در مباحث مربوط به دختران جوان همکاری‌هایی را با وزارت آموزش و پرورش، بهداشت و ورزش و جوانان داریم، گفت: در موضوع ورزش دختران تلاش‌های بیشتری را انجام خواهیم داد تا مشکلات در این زمینه کاهش پیدا کند.
وی با بیان اینکه در حوزه آسیب‌های اجتماعی نقشه راهی را تعریف کرده‌ایم، اظهار داشت: به دنبال این هستیم تا با همکاری متقابل سازمان‌های مردم نهاد و دولت برای پیشبرد این اهداف در زمینه کاهش آسیب‌ها، اشتغالزایی و کمک به کارآفرینی بانوان اقدام کنیم.
ابتکار ادامه داد: زمینه سازی خوبی در دولت یازدهم صورت گرفته و با همت و همکاری همه بخش‌ها امیدوار هستیم این اقدامات به خوبی اجرایی شود.
وی در پاسخ به این سئوال که در دولت دوازدهم چه میزان مناصب مدیریتی در اختیار بانوان قرار خواهد گرفت، گفت: براساس سیاست ابلاغ شده از سوی رئیس جمهور مقرر شده که 30 درصد مناصب دولتی بر اساس شایستگی و توانمندی در اختیار بانوان قرار گیرد، از هر استان می‌خواهیم که این 30 درصد را عملیاتی کنند.
معاون رئیس جمهور بیان کرد: در همه سطوح به خصوص در سطوحی که به برنامه‌ریزی و سیاست گذاری مربوط است حضور بانوان می‌تواند موثر باشد و این اقدام باید عملیاتی شود.
وی در ادامه با بیان اینکه در اصفهان اقدامات خوبی در زمینه کارآفرینی و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی انجام شده است، گفت: البته هنوز مشکلات زیاد است که برای حل آن باید تلاش‌های بیشتر صورت گیرد.
ابتکار با اشاره به فعالیت موثر سازمان‌های مردم نهاد در استان اصفهان خاطرنشان کرد: آمار خوبی را در این زمینه شاهد هستیم به طوری که فقط در شهرضا 40 سازمان مردم نهاد فعال داریم و مردم اگر به این جنبش اجتماعی برای کاهش آسیب‌ها و بهبود وضعیت زنان و خانواده بپیوندند تحولات بزرگی در راه خواهیم داشت.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار