پرواز یک درصدی ها در راه اصفهان

در حالی که در دنیای امروز «یک درصد» عنوان مصطلحی است برای ثروتمندان جهان، دو تور لوکس دنیا گردی 24 روزه با جت خصوصی، که مخاطبانی از میان این جمعیت ثروتمند عموما آمریکایی دارد، اصفهان را در میان مقاصد گردشگری تورهای خود قرار داده‏اند.

احمدرضا جلوه نژاد/اصفهان امروز: اگرچه فروشندگان مینیاتور، قالی و صنایع دستی عمدتا نفیس اصفهان در سال‏های اخیر از حضور اکیپ‏های نه چندان ولخرج گردشگر اروپایی به ایران راضی به نظر نمی‏آیند، اما خبر خوب برای این کاسبان شهر، حضور دو تور از ولخرج‏ترین گردشگران بین‏المللی از زمستان سال 1396 در اصفهان است، گردشگرانی از جماعت به اصطلاح باشگاه یک‏درصدی‏های ثروتمندان جهان.
تور گردشگری روزنامه نیویورک تایمز یکی از این دو تور است، روزنامه‏ای که بر روی مسائل جهانی حساسیت بالایی دارد و عمدتا خود را در حمایت از 99 درصدی تعریف کرده است.
باشگاه یک درصدی‏های دنیا به آنهایی گفته می‏شود که دست‏کم 30 میلیون دلار (100 میلیارد تومان) ثروت دارند و جمعیت این عده در شهر نیویورک بیش از 3000 نفر است. لندن، توکیو و سنگاپور بیش از نیویورک ثروتمند دارد. لندن با 4360 ثروتمند بالاترین آمار را دارد.
نیویورک تایمز این تور را برای پولدارترین خواننده‏های خود اینگونه معرفی کرده است: «دور دنیا در سفری الهام بخش و پربار با یک جت خصوصی، که توسط نیویورک‏تایمز در همکاری با آژانس «آبرکرومبی و کنت» که از پیشگامان
سفرهای لاکچری و پرزرق و برق است. این سفری است کاملا ویژه در طول یک زندگی. برنامه 26 روزه سفر شما را به لایه‏های زیرین برخی از درخشان‏ترین و قابل توجه‏ترین مقاصد دنیا می برد، در همراهی با نویسندگان کهنه‏کار نیویورک تایمز.»
بهای این تور برای هر شرکت کننده 135 هزار دلار است، معادل تقریبی 490 میلیون تومان، با یک جت خصوصی بوئینگ 757 که در این سفر 26 روزه از جمله در هاوانا، اصفهان، مراکش و میانمار توقف خواهد داشت. این تور در بهمن‏ماه 96 برگزار
می شود.
از جمله نویسندگان نیویورک تایمز در این سفر هم « نیکلاس کریستوف» اعلام شده است، که بخش عمده‏ای از مقاله‏هایش به شرق و چین اختصاص دارد.
نه تنها نیویورک تایمز که روزنامه های معتبر دیگری نیز در ماه های اخیر چشم بر اصفهان بازگشوده اند. از جمله دیلی تلگراف که اخیرا با بازخوانی آنچه روبرت بایرون حدود 80 سال پیش درباره اصفهان مطرح کرده بود، خوانندگانش را برای سفر به اصفهان ترغیب کرده است.
دیلی تلگراف در این گزارش که در آستانه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری بازار سفرهای جهانی منتشر کرد به یادداشت‏های بایرون که در سال‌های دهه 1930 در فاصله میان پایان جنگ جهانی اول و دوم از انگلیس تا دورافتاده‌ترین سرزمین‌های دنیا را بازدید کرد، اشاره کرد: «اصفهان فراموش‌نشدنی است و تصویر خود را در نگارخانه مکان‌هایی که برای هر کسی عزیز است، جای‌داده است. می‌توان تا ابد به سیاحت در این شهر پرداخت. از قرن یازدهم معمارگران و صنعت گران در این شهر به ثبت باورها و آن چیزی که این شهر را از سایر مکان‌ها متمایز می‌کند، پرداخته‌اند.»
همچنین یک تور معتبر سفر با جت خصوصی نیز اخیرا اصفهان را به تور دور دنیای خود افزوده است. شرکت «تی‏سی‏اس ورلد تراول »که مقرش در سیاتل آمریکاست و پیشرو‏ترین آژانس جهان در حوزه تورهایی است که با جت‏های خصوصی در نقاط دور و نزدیک جهان تدارک می‏بیند، اصفهان را به مقاصد خود برای سال 2018 افزوده است.
مسافران این سفرهای هوایی لوکس عمدتا از خانواده‏های اشراف آمریکایی‏اند و سفرهای هوایی محدود بوئینگ 757 این شرکت، چهاربار در سال پیشنهادهای دور دنیایش در 23 روز را ارائه می‏دهد. تورهای شگفت‏انگیزی که در مدتی کوتاه، جاذبه‏های بی‏نظیر گردشگری جهان را در قالب یک تور شسته‏رفته لوکس فراهم می‏کند.
از جمله تور کلاسیک این شرکت هوایی که برای تور 23 روزه‏اش که در 24 سپتامبر 2017 کلید می‏خورد، مقاصدی چون شهر باستانی سرخپوستی ماچو‏پیکچو (پرو)، جزایر آتشفشانی ایستر (شیلی)، سدبزرگ مرجانی (استرالیا)، معابد بودایی آنگکوروات (کامبوج)، تاج‏محل(هند)، پارک حیات‏وحش سرنگتی (کنیا)، مخروبه‏های باستانی پترا (اردن) و در نهایت کازابلانکا و مراکش. این سفر لوکس برای هر نفر حدود 80 هزار دلار آب می‏خورد.
حالا در برنامه تازه انتشار یافته این شرکت بین‏المللی گردشگری لوکس، اصفهان در برنامه دو سفر از چهار سفر آن جای گرفته است، در دو سفر گران‏تر البته.
در سفری با هزینه 110 هزار دلاری (395 میلیون تومانی) برای هر نفر با عنوان تور فرهنگ‏های باستان و عجایب پنهان جهان، اصفهان نیز افزوده شده است. این تور 23 روزه از سیاتل آغاز شده و مقاصد کیوتوی ژاپن، دانانگ و هوی آن ویتنام، اصفهان سپس قاهره و لوخور در مصر، کازابلانکای مراکش، ریودوژانیروی برزیل، جزایر گالاپاگوس اکوادور را پیش از مقصد نهایی اورلاندوی آمریکا دیدار خواهد کرد.
تور دیگری که از این تورهای چهارگانه اصفهان جزو مقاصد آن برگزیده شده است، تور پادشاهی‏ها و فرهنگ‏های اوراسیاست با هزینه 81 هزار دلار که مقاصدی در اروپا و آسیا که مراکز پادشاهی باستانی و تاریخی بوده است را برای خود برگزیده است. از بخارست و باسک و لیسبون در اروپا گرفته تا بیشکک، عشق‏آباد، اصفهان، و
خلیج زیغی چین.
شرکت تی‏سی‏اس ورلد تراول در معرفی این تور آورده است که در خلال این سفرهای پر دامنه هوایی و مشارکت با تعدادی از سازمان‏های متمایز و شاخص، قادر خواهیم بود که اشتیاقمان را به سفر و کشف ناشناخته‏ها به گونه‏ای با شیفتگان سفر همراه کنیم و پیشنهادهایی دهیم از انواع تجارب سفرهای واقعی در کلاس جهانی که مسافران عمیقا از آن لذت می‏برند.
نخستین سفر هواپیمای لوکس تی‏سی‏اس ورلد، اواخر دیماه سال آینده به اصفهان خواهد رسید، آزمونی برای هنر قالی و صنایع دستی شهر که شاید بتوانند از خواستگارانی پولدار دلربایی کنند.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار