کشف 1/5تن مواد مخدر و 35 میلیارد تومان کالای قاچاق

صفی از ماشین‌های مسروقه، میزهایی مملو از بسته‌بندی‌های مختلف تریاک و هروئین، ماری‌جوانا و شیشه، انواع و اقسام سلاح‌های سرد و گرم، پوشاک و لوازم‌التحریر جاسازی‌شده در ماشین‌های سواری و اسناد و مدارک جعل‌شده، همه و همه جزو نخستین کشفیات بزرگ نیروی انتظامی استان اصفهان در طرح ذوالفقار یک بود که درمجموع کشف محموله حدود 5/1 تنی مواد مخدر را شامل می‌شود.

مینا عباسپور - اصفهان امروز : صفی از ماشین‌های مسروقه، میزهایی مملو از بسته‌بندی‌های مختلف تریاک و هروئین، ماری‌جوانا و شیشه، انواع و اقسام سلاح‌های سرد و گرم، پوشاک و لوازم‌التحریر جاسازی‌شده در ماشین‌های سواری و اسناد و مدارک جعل‌شده، همه و همه جزو نخستین کشفیات بزرگ نیروی انتظامی استان اصفهان در طرح ذوالفقار یک بود که درمجموع کشف محموله حدود 5/1 تنی مواد مخدر را شامل می‌شود. فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به این کشف بزرگ گفت: به‌منظور افزایش تحرک و چابکی نیروی انتظامی استان قرارگاه عملیاتی اقدام و عمل تشکیل شد و در پی آن اتاق‌های اندیشه‌ورزی برای این قرارگاه تشکیل‌شده و نخستین طرح بانام ذوالفقار اجرایی شد که در این طرح با خرده‌ و عمده‌فروشان مواد مخدر برخورد داشته‌ایم. حاصل این عملیات دستگیری سه نفر از اعضای این باند بوده که با روشی جدید و پیچیده مواد مخدر را در ماشین‌های راه‌سازی جاسازی کرده بودند. سردار مهدی معصوم بیگی اظهار کرد: در حوزه مواد مخدر با باند بزرگی که کار قاچاق و فروش عمده مواد مخدر را انجام می‌دادند برخوردی قاطع انجام گرفت و درنهایت 1480 کیلوگرم مواد مخدر کشف شد. به‌این‌ترتیب که از مواد مخدر کشف‌شده 470 کیلوگرم هروئین بود و باید توجه داشت هر 10 کیلوگرم تریاک معادل یک کیلوگرم هروئین است و این به این معنا است که گویا پلیس اصفهان 4700 کیلوگرم تریاک کشف کرده باشد. این باند مواد مخدر و قاچاق خود را از شرق کشور وارد کرده و در استان‌های تهران سمنان و مرکز استان اقدام به توزیع و فروش آن داشته‌اند. معصوم بیگی افزود: بخش دوم این عملیات به کالاهای قاچاق اختصاص يافت که درمجموع ارزش اقلام کشف‌شده حدود 35میلیارد تومان بوده و شامل اقلامی ازجمله برنج، لوازم‌تحریر و تجهیزات خودرو برآورد شده که در پی آن 28 نفر نیز در این بخش دستگیر شدند. درمجموع برای این طرح 12 روز فعالیت اطلاعاتی و چهار روز فعالیت اجرایی انجام‌شده است. وی ادامه داد: این طرح از موفقیت بالایی برخوردار بوده و باید اشاره داشت که میزان مواد مخدر کشف‌شده در تاریخ انتظامی استان اصفهان کم‌سابقه بوده است. باور داریم امنیت در ایران مردم محور است و حضور مردم نقش پررنگی در ایجاد نظم و امنیت دارد.
ماجرای یک قتل در اصفهان
فرمانده انتظامی استان اصفهان درباره قتلی که به‌تازگی توسط یک باند دونفره متشکل از یک زن و شوهر انجام‌شده بود گفت: هفته گذشته گزارش از عدم مراجعه چندروزه پدر یک خانواده به منزل دریافت کردیم و بلافاصله یک تیم جنائی کامل شکل گرفت و متوجه شدیم یک زن و شوهر فردی را ربوده و با تحت‌فشار قرار دادن وی از حساب‌های فرد مبلغ 82 میلیون تومان توسط خود او برداشت کرده و سپس وی را به قتل رسانده‌اند. در ادامه نیز جسد را سوزانده و در حوالی اصفهان دفن کرده بودند که با غافلگیری توسط نیروهای پلیس دستگیرشده و در حال حاضر تحت بازجویی و تحقیقات بیشتر قرار دارند. معصوم بیگی در ادامه با اشاره به اخبار کذب بمب‌گذاری در استان اصفهان که در روزهای گذشته یک جریان رسانه‌ای ایجاد کرده بود، ادامه داد: بررسی‌های کارشناسانه در دست اقدام است و چنانچه این اتفاقات به‌قصد شوخی یا برهم زدن نظم عمومی انجام‌شده است عاملان آن را شناسايي کرده و به‌طور قاطع با آن‌ها برخورد می‌کنیم. وی خاطرنشان کرد: مردم هرگاه با بسته‌های مشکوک مواجه می‌شوند موضوع را با نیروی انتظامی در میان می‌گذارند و پلیس نیز وظیفه دارد به آن رسیدگی کند؛ دستور برای رصد شخصی که اقدام به‌قرار دادن کارتون عروسک در خیابان شریف واقفی و در محل عبور شهروندان قرار داده بود صادرشده است. وی بیان کرد: در شهر اصفهان 80 درصد کشته‌های ناشی از تصادف موتورسواران یا عابران پیاده هستند درحالی‌که میانگین کشوری زیر 60 درصد است و این زیبنده شهر فرهنگی اصفهان نیست؛ آنچه به دنبال آن هستیم فرهنگ‌سازی و نه فرهنگ گریزی است و بسیاری از موتورسواران که دچار قطع عضو و یا قطع نخاع می‌شوند به دلیل نداشتن کلاه ایمنی و یا نداشتن مهارت در کنترل موتورسیکلت است.
ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار