رشد ۱۷ درصدی صادرات کالا از اصفهان

مطابق آخرین آمار تجارت خارجی استان، در نیمه نخست امسال ا ۷۳۶ میلیون و ۸۳۱ هزار دلار کالا از اصفهان به مقصد بیش از ۹۰ کشور جهان صادر شد و همچنین ۲۱۷ میلیون و ۳۷۷ هزار دلار کالا وارد گمرک استان شده است.

مطابق آخرین آمار تجارت خارجی استان، در نیمه نخست امسال ا ۷۳۶ میلیون و ۸۳۱ هزار دلار کالا از اصفهان به مقصد بیش از ۹۰ کشور جهان صادر شد و همچنین ۲۱۷ میلیون و ۳۷۷ هزار دلار کالا وارد گمرک استان شده است.

به گزارش ایمنا مدیرکل گمرک استان اصفهان در تشریح وضعیت تجارت خارجی این استان تا پایان شهریور امسال، اظهار داشت: در این مدت ۵۸۲ قلم کالا به وزن ۲ میلیون و ۶۴ هزار تن و به ارزش ۷۳۶ میلیون و ۸۳۱ هزار دلار به مقصد ۹۱ کشور جهان صادر شده است.

اسدالله احمدی ونهری افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۲۱ درصد و از حیث ارزش ۱۷ درصد افزایش داشته است.

وی عمده ترین کالاهای صادراتی از استان اصفهان را محصولات پتروشیمی به ارزش ۱۹۲ میلیون دلار، آهن آلات و فولاد ۱۷۸ میلیون دلار، فرش ۷۲ میلیون دلار دانست و بیان داشت: عراق با ۲۱۴ میلیون دلار و ۲۹ درصد، امارات متحده عربی با ۱۲۲ میلیون دلار ۱۷ درصد، افغانستان با ۱۱۴ میلیون دلار و ۱۶ درصد، پاکستان با ۵۶ میلیون دلار و ۸ درصد و تایلند با ۳۷ میلیون دلار و ۵ درصد سهم از کل صادرات استان اصفهان را به خود اختصاص داده اند.

مدیرکل گمرک استان اصفهان بیان داشت: در راستای اجرای اقتصادمقاومتی و دولت الکترونیک، صادرات تولیدکنندگان استان اصفهان با حداقل تشریفات گمرکی و از طریق سامانه جامع امور گمرکی بدون نیاز به مراجعه حضوری انجام می شود.

وی در ادامه همچنین، گفت: در نیمه نخست امسال ۴۸ هزار و ۲۸ تن کالا به ارزش ۲۱۷ میلیون و ۳۷۷ هزار دلار به گمرک اصفهان وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۳۱ درصد و از حیث ارزش ۵۱ درصد افزایش یافته است.

مدیر کل گمرک اصفهان اظهار داشت: در راستای برنامه های اقتصادمقاومتی و با راه‌اندازی و استفاده از سامانه پنجره فرامرزی شاهد افزایش ۶۵ درصدی درآمد گمرکات استان اصفهان هستیم.

وی بیان داشت: این اداره کل با داشتن ۱۳۸ کارمند، در شش ماهه نخست سال ۹۶، بالغ بر یک هزار و ۲۵ میلیارد و ۲۵۳ میلیون ریال درآمد کسب و به خزانه واریز کرده است.

احمدی ونهری در خصوص مهمترین کالاهای وارداتی گمرک اصفهان طی ۶ ماهه ۱۳۹۶، گفت: ماشین آلات مکانیکی با ۲۸ درصد، ماشین آلات برقی با ۱۵ درصد، اجزا و قطعات منصفله ماشین آلات ۱۲ درصد، کاغذ و مقوا با ۳ درصد مهمترین اقلام وارداتی به استان بوده است.

وی اظهار داشت: عمده ترین کشورهای صادر کننده به مقصد گمرک اصفهان چین با ۲۲ درصد، کره جنوبی با ۱۵ درصد، ایتالیا با ۱۱ درصد آلمان با ۱۰ درصد از کل واردات به مقصد گمرک اصفهان را به اختصاص داده اند.

مدیر کل گمرک اصفهان خاطرنشان کرد: گمرک فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با فعالیت به صورت شبانه روزی در این مدت، تشریفات امور مسافری بالغ بر ۲۸۰ هزار نفر مسافر ورودی و خروجی را انجام داده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: در این مدت واحد قضایی گمرک اصفهان، ۶۳۲ فقره پرونده مظنون به قاچاق کالا به ارزش ۲۹۹ میلیارد و ۱۸۱ میلیون ریال را رسیدگی کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد ۱۲ درصد افزایش و حیث ارزش ۲۳ درصد رشد داشته است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار