به کدام تبلیغ دارو اعتماد کنیم؟!

مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو گفت: تبلیغات دارو صرفا در نشریات و پایگاه‌های اینترنتی علمی- تخصصی پزشکی مختص جامعه پزشکی مجاز است.

مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو گفت: تبلیغات دارو صرفا در نشریات و پایگاه‌های اینترنتی علمی- تخصصی پزشکی مختص جامعه پزشکی مجاز است.

مهندس محمد هاشمی در پاسخ به برخی سوال‌ها در خصوص "تبلیغات دارو" با بیان اینکه معرفی این فراورده‌ها صرفا در نشریات و پایگاه‌های اینترنتی علمی- تخصصی پزشکی مختص جامعه پزشکی مجاز است، گفت: داروهایی که در مجوز صادره آنها نیز این نوع فعالیت ذکر شده مشمول این موضوع خواهند بود.

هاشمی افزود: معرفی داروها در روزنامه‌ها، هفته نامه‌ها، مجلات و سایر نشریات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی حتی در صورت توزیع اختصاصی نیز برای جامعه پزشکی مجاز نیست.

وی با اشاره به اینکه در کتاب "قوانین و آئین نامه‌های حوزه دارو" نیز در خصوص این موارد با جزئیات صحبت شده، تصریح کرد: بیان یافته‌های جدید علمی در مورد داروها از رسانه‌های جمعی عمومی بدون ذکر نام اختصاصی دارو یا موسسه تولید کننده با کسب مجوز از سازمان غذا و دارو بلامانع است.

هاشمی همچنین درباره نحوه معرفی و ارائه اطلاعات علمی داروها عنوان کرد: معرفی دارو از طریق ارائه نمونه‌های دارویی، بروشور و کاتالوگ، شرکت در همایش‌ها و ملاقات حضوری و سخنرانی‌ها، ارسال اطلاعات از طریق پست و پست الکترونیک فقط برای مخاطبان گروه پزشکی با رعایت ضوابط این آیین‌نامه مجاز است.

مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو، درباره اطلاع رسانی در زمینه موجودی داروی خاص یا محل‌های خاص توزیع داروها که در آن صرفا به ذکر نام دارو و محل عرضه دارو اشاره شده باشد نیز گفت: این کار صرفا پس از کسب مجوز از سازمان غذا و دارو قابل انجام است.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، وی در پایان با تاکید بر اینکه موسسات دارویی همچنین موظف به رعایت دستورالعمل تبلیغ و آگهی‌های دارویی می‌باشند، گفت: چنانچه در پروانه دارو شرایط خاصی برای تجویز یا مصرف داروها ذکر شده باشد باید در هنگام معرفی دارو به این موارد اشاره شود.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار