داوری: هیچکس به اندازه من برای رسیدن به روزهای خوب شتاب ندارد

رییس هیئت بسکتبال استان اصفهان گفت: آموزش و استعدادیابی ارکان اصلی برنامه‌های هیئت است و برای رسیدن به اهدافمان نیازمند همدلی و یاری همه خانواده بسکتبال هستیم.

رییس هیئت بسکتبال استان اصفهان گفت: آموزش و استعدادیابی ارکان اصلی برنامه‌های هیئت است و برای رسیدن به اهدافمان نیازمند همدلی و یاری همه خانواده بسکتبال هستیم.
جواد داوری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت کنونی بسکتبال اصفهان اظهار کرد: شرایطی که با آن روبرو هستیم با شرایط ایده آل بسیار فاصله دارد. شاید این وضع از دید برخی اسفناک نباشد ولی از دید من تا جایگاه واقعی، بگونه ای که اردوهای تیم‌های ملی از بازیکنان و مربیان اصفهان پر باشد، بسیار فاصله دارد. هدف‌های بسیاری در زمینه‌های مدیریت، مربیگری و دیگر موارد وجود دارند که باید به آنها برسیم تا بتوانیم اندوخته خوبی برای آینده داشته باشیم؛ آن چیزی که پیش از این کمبودش در اصفهان چشمگیر بوده است. هرچه در گذشته تلاش‌های بسیاری شده اما، مشکلات پایه‌ای خیلی زیادی داریم.
وی افزود: با آوردن یک مربی خارجی و نظارت بسیار زیاد روی تیم‌های استان و ایجاد نظم بسیار در تمرین تیم‌ها موجب شده تا شرایط بهبود یافته ومنجر به کسب پیروزی‌های تازه در رده‌های سنی مختلف باشد. تلاش کردیم سطح آموزشی را بالا ببریم. چیزی که متاسفانه کمبودش بسیار مشهود بوده است. امیدواریم تیم‌هایی را بسازیم که بتوانند قهرمانی‌های گذشته را به همراه بیاورند.
وی ادامه داد: این اتفاقات طی چهار یا شش سال اخیر رخ نداده است و عدم سازندگی در بیست سال گذشته باعث شده تعدادی از مربیان و بازیکنان قدیمی دیگر کار نکنند. آموزش و استعدادیابی، ارکان اصلی هیئت در دوره جدید است.
وی نبود اسپانسر قوی را یکی از دلایل مناسب ندانستن تیمداری در سوپر لیگ عنوان کرد و خاطر نشان کرد: هنوز بازیکنان خوبی مانند اوشین ساهاکیان، آرن داوودی، علی باهران و محمدرضااکبری در استان داریم که متاسفانه جایگزینی برای آنها نیست. در گذشته تیم‌های اصفهان هرجا می‌رفتند یک پای فینال بودند.
رییس جوان هیئت بسکتبال استان اصفهان تصریح کرد: یکی از نکات مهم برنامه‌های آتی هیئت، پرورش شخصیت برد را در تیم‌های پایه است تا در آینده این مساله در تیم‌های بزرگسالان استان رخنه کند. مشکلات بسیاری پیش رو داریم که برایم قابل تصور نیستند.
وی تاکید کرد: همه عوامل تخریب دست به دست هم دادند. از بین رفتن چرخه بازیکن سازی در تیم‌های بزرگ به دلیل وجود هزینه‌های بالا و عدم نتیجه گیری مطلوب تیم‌ها از دلیل‌های اصلی وضعیت کنونی بسکتبال اصفهان است. ذوب آهن یک دهه به تنهایی پشتیبان بسکتبال بود و نود درصد ناکامی‌ها را پوشش می‌داد.

داوری درباره سهم فدراسیون و هیئت در اتفاقات رخ داده گفت: اگر درپی اتفاقات خوب هستیم؛ باید از خودمان آغاز کنیم. این‌ها با برنامه ریزی، حمایت و صبر محقق می‌شود. هیچکس به اندازه من برای رسیدن به روزهای خوب شتاب ندارد، ولی می دانم که صبر می‌خواهد. در فدراسیون مشکلات بسیاری هست، به عنوان مثال؛ بازیکن سازی بجای اینکه توسط هیئت‌ها صورت گیرد در فدراسیون و اردوهای تیم‌های ملی انجام می‌شود که این خیلی بد است. وقتی برای مربیان، بازیکنان و مسئولین استان اصفهان، بسکتبال مهم نیست، فدراسیون هم گم می‌شود. من دلیل اصلی را خودمان می دانم.
وی درباره راهکار رهایی از این وضعیت اظهار کرد: پیش از اینها رقابت شدید و رفاقت کم بود. امروزه ما بیشتر نیاز به همدلی داریم. باید اول زیرساخت‌ها را محکم بسازیم. من راهکار اصلی را در آموزش می‌بینم. به بسیاری از پیشکسوتان و مربیان مشکلات را گفته‌ام و آنها را در مجمع عمومی مطرح خواهم کرد.
وی تاکید کرد: دست یاری به سوی پیشکسوتان خود دراز می‌کنم و از همه می‌خواهم که به گود بیایند. دوست دارم از دیگران در کارهای اجرایی یاری بگیرم و خود نیز کارهای مدیریتی را انجام دهم.
داوری در پایان در خصوص پیش بینی وضعیت آینده بسکتبال اصفهان گفت: با زمان اتفاقات بسیار خوبی می افتد. به دو اتفاق برای بسکتبال اصفهان نیاز داریم؛ ابتدا برگشت به شرایط مطلوب، دوم تبدیل شدن به ورزش اول استان.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار