30 سال فعالیت رستوران اصفهان در قلب مادرید

تنها چند بلوک دورتر از ورزشگاه سانتیاگو برنابئو در قلب مادرید، رستورانی کوچک در یکی از خیابان های فرعی وجود دارد که سردر آن به اسپانیایی نوشته است: «Restaurante Persa Esfahan». سی سال است که رستوران اصفهان در مرکز شهر مادرید، انواع غذاهای اصیل ایرانی را به اسپانیایی ها و گردشگران ارائه می کند.

30 سال فعالیت رستوران اصفهان در قلب مادرید

اصفهان امروز : تنها چند بلوک دورتر از ورزشگاه سانتیاگو برنابئو در قلب مادرید، رستورانی کوچک در یکی از خیابان های فرعی وجود دارد که سردر آن به اسپانیایی نوشته است: «Restaurante Persa Esfahan ». سی سال است که رستوران اصفهان در مرکز شهر مادرید، انواع غذاهای اصیل ایرانی را به اسپانیایی ها و گردشگران ارائه می کند.

30 سال فعالیت رستوران اصفهان در قلب مادرید

نمای بیرونی رستوران که با دیوارنویسی ها پوشیده شده است


از پشت ویترین کوچک رستوران، صندلی های قرمزرنگ چوبی دیده می شود که دور میزهای مربعی با رومیزی های قلمکاری چیده شده اند. فرش های اصیل ایرانی هم روی زمین و هم روی دیوار جلب توجه می کنند. روی دیوارهای زرد رنگ رستوران پر است از تابلوهای مینیاتور، قاب های خاتم، سینی های قلمکاری، عکس های مناظر دیدنی ایران و فرش های نفیس که زیر نور زرد مغازه فضایی گرم و شرقی برای مهمان ها ایجاد می کند.

30 سال فعالیت رستوران اصفهان در قلب مادرید
این رستوران با صندلی های چوبی ساده، رومیزی قلمکاری، فرش ایرانی، قاب های خاتم، سینی قلمکاری تزئین شده است

توی فهرست غذاهای این رستوران بیشتر غذاهای اصیل و معروف ایرانی به چشم می خورد. کشک بادمجان یکی از پیش غذاهای محبوب این رستوران است که به بیشتر مهمان هایی که برای نخستین بار به این رستوران می آیند پیشنهاد می شود.
30 سال فعالیت رستوران اصفهان در قلب مادرید
کشک و بادمجان؛ پیش غذای محبوب رستوران

«آرتورو» و «جما» یک زوج اسپانیایی هستند که پیش از این به این رستوران ایرانی رفته اند و خاطرات این تجربه شان را در وبلاگ شخصی شان نوشته اند. آنها هم بر اساس پیشنهاد مهماندار رستوران، کشک بادمجان را به عنوان پیش غذا انتخاب کرده اند و از انتخابشان خیلی راضی بوده اند.
30 سال فعالیت رستوران اصفهان در قلب مادرید
غذای اصلی آرتور و جما

آنها برای غذای اصلی سینی کباب که شامل کباب کوبیده و سلطانی و جوجه کباب بوده است به همراه سبزی پلو، زرشک پلو و شیرین پلو سفارش داده اند. آنچه که بیشتر از همه به آنها چسبیده بود، بوی خوب زغال کباب ها بوده ولی با این حال از بین همه این کباب ها، جوجه کباب را خیلی بیشتر از بقیه دوست داشته اند. از بین برنج ها هم طعم ترش و شیرین زرشک پلو با زعفران را خیلی پسندیده اند. در مجموع این زوج سال 2014 حدود 65 یورو برای یک وعده غذا در این رستوران هزینه کرده اند.
30 سال فعالیت رستوران اصفهان در قلب مادرید

فیش پرداخت هزینه وعده غذای آرتور و جما


همچنین یکی از کاربران سایت معتبر «تریپ ادوایزر» نیز نوشته که به اصرار همسرش که یک ایرانی است به این رستوران رفته و تجربه دلچسب حضور در این رستوران ایرانی را به اشتراک گذاشته است. آنها برای شروع دوغ و نان و ماست سفارش داده اند. نکته ای که این کاربر به آن اشاره می کند بالا بودن قیمت یک کاسه ماست است. بنا به گفته او چهار سال پیش، 4/2 یورو بابت دوغ، 2/2 بابت نان و 6 یورو بابت ماست پرداخت کرده است که فکر می کند یک کاسه ماست این قیمت نمی ارزد. او که سابقه حضور در ایران و چشیدن طعم غذای ایرانی را دارد، همانند زوج قبلی از بوی خوب زغال و کباب تعریف می کند. کباب برگ او به قیمت 3/14 یورو تمام شده است در حالیکه همسر ایرانی اش خورشت قرمه سبزی (2/13 یورو) را ترجیح داده است. آنها یک پرس شیرین پلو هم به قیمت 6/6 یورو سفارش داده اند که وی معتقد است در مقایسه با برنج هایی که داخل ایران خورده، خیلی خوشمزه تر بوده است.

30 سال فعالیت رستوران اصفهان در قلب مادرید

شیرین پلو


این زوج قصد داشتند که همین یک پرس برنج را سفارش دهند و با هم تقسیم کنند اما رستوران یک پرس برنج زعفران رایگان هم به آنها هدیه می دهد. در نهایت خانم ایرانی یک دمنوش سفارش می دهد که همراه با زولبیا و باقلوا سرو می شود و باز هم صاحب رستوران پولی از آنها بابتش دریافت نمی کند.

30 سال فعالیت رستوران اصفهان در قلب مادرید

دمنوشی که برای زوج والنسیایی رایگان درآمد


این وعده غذایی 83/49 یورو برای آنها تمام می شود که برای هر نفر تقریباً معادل 25 یورو است. از نظر این مرد اسپانیایی که از شهر والنسیا به مادرید آمده بود، این رقم در مقایسه با آنچه که در شهر خودش برای چنین وعده ای پرداخت می کند 10 تا 15 یورو گرانتر است. اما در ادامه می نویسد که هرگز نمی تواند در والنسیا غذایی با این کیفیت پیدا کند. در نهایت هم اضافه می کند که با احتساب برنج و دمنوش رایگان، در کل قیمت های این رستوران خیلی به صرفه است، هر چند که اعتقاد دارد که ایرانی بودن همسرش هم در گرفتن این تخفیف ها بی تأثیر نبوده است. تنها ایرادی که وی از این رستوران می گیرد، کم بودن تنوع لیست غذاها و نبودن سبزیجات کنار غذاهاست.

30 سال فعالیت رستوران اصفهان در قلب مادرید

این رستوران از سال 1988 در خیابان سن برناردینو یکم شهر مادرید با اسم اصفهان فعالیت دارد.







ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار