استراتژی بورگوارد برای بازار ایران همسو با تحولات جهانی
گروه صنعتی بورگوارد نسخه الکتریکی BX۷ که هم اکنون در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش گذاشته شده است را از سال آینده در بازار اروپا و پس از آن در ایران عرضه میکند.
گروه صنعتی بورگوارد نسخه الکتریکی BX۷ که هم اکنون در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش گذاشته شده است را از سال آینده در بازار اروپا و پس از آن در ایران عرضه میکند.
به گزارش مهر، BXi۷ براساس استراتژی نوآورانه شرکت بورگوارد تولید شده و قرار است از سال آینده به بازار جهانی عرضه شود؛ این شرکت همسو با عرضه BXi۷ در اروپا تلاش دارد در آینده این خودرو را به بازار ایران نیز روانه کند. این در حالی است که خودروهای BX۵ و BX۷ این شرکت طی سال جاری به بازار ایران وارد خواهند شد. به علاوه عرضه نسخه محدود BX۷-TS) تورینگ اسپر) نیز تا پایان سال جاری میلادی در آلمان آغاز خواهد شد.
اولریخ واکر، مدیر عامل شرکت بورگوارد، در نمایشگاه بین المللی خودرو فرانکفورت که هماکنون برپا است، گفت: «ما خوشحال هستیم که پس از یک شروع موفقیت آمیز، هم اکنون میتوانیم وارد بازار کشورهای مختلف شویم. به دلیل تقاضای بازار، آغاز فعالیت ما با عرضه خودروهایBX۷ و BX۵ بنزینی بوده است اما برنامه ما در آینده نزدیک تمرکز هر چه بیشتر بر تولید و فروش خودروهای الکتریکی است. واکر یکی از استراتژیهای توسعهای شرکت بورگوارد را ورود قدرتمند به بازار خاورمیانه و از جمله ایران عنوان کرده است».
گروه صنعتی بورگوارد در حال حاضر بیش از ۵۰۰۰ نفر را در استخدام خود داشته و به گفته مدیر عامل این شرکت، در طی یک سال گذشته با فروش ۷۰،۰۰۰ دستگاه خودرو و درآمد بیش از ۱.۵ میلیارد یورو، به خوبی به اهداف خود دست پیدا کرده است. بورگوارد امیدوار است با عرضه نسخههای الکتریکی و اسپرت خودروهای BX۵ و BX۷ و نیز شاسی بلند اسپرت- کوپه BX۶ در آینده نه چندان دور، شیب تندتری به روند توسعه خود ببخشد. این شرکت همچنین به دنبال توسعه خطوط تولید خود در کشورهای مختلف است.
نخستین خودروهای شاسیبلند این شرکت یعنی BX۵ وBX۷ برنده جایزههای معتبر رد دات (Red Dot) و آی اف دیزاین (IF Design) شدهاند. BX۵ یک شاسی بلند سایز متوسط است که به راننده حس جوانی، انرژی و ایمنی میبخشد. این خودرو دارای سیستم ارتباطی هوشمندی است که به راننده اجازه می دهد تا از طریق تماس لمسی و صدا ارتباط برقرار کند. تلفیق زیباییشناسی و فنآوری پیشرفته آلمانی ترکیبی کامل از قدرت، فرمان پذیری و هوشمندی را به ارمغان می آورد. خودرو BX۷بزرگتر و لوکس تر است و با فضای داخلی بسیار چشمگیر و قابلیت استفاده در حالت ۷ و ۵ صندلی، امکانات رفاهی متنوعی را در اختیار راننده و سرنشینان میگذارد.
به گفته تام انلیکر مدیر ارشد بازاریابی، فروش و خدمات شرکت بورگوارد، این شرکت با همکاری شرکت های A.T.U و Sixt Neuwagen آلمان، درحال توسعۀ سیستم های ارائۀ خدمات با محوریت جلب حداکثر رضایت برای مصرف کنندگان است و مصمم است این رویکرد در ارائه خدمات را در تمامی نقاط عرضه خود در جهان از جمله در ایران حفظ کند.
وی ادامه داد: بورگوارد به این نکته واقف است که طی پنج سال گذشته، ایران با افزایش نرخ رشد سالانه خرید خودروهای شاسی بلند مواجه بوده است. به موازات این افزایش تقاضا، مصرفکنندگان ایرانی در جستجوی شاسیبلندهایی با کیفیت بالاتر و تکنولوژی برتر هستند که با توجه به نیاز و شرایط استفاده آنها، امکانات و عملکرد بالاتری را در اختیار شان قرار دهد.
مدیر ارشد بازاریابی، فروش و خدمات شرکت بورگوارد تصریحکرد: بورگوارد سطح جدیدی از ترکیب عملکرد و قیمت را در بازار ایران عرضه خواهد کرد.
گروه صنعتی بورگوارد یکی از برندهای باسابقه آلمانی است که در دهه ۵۰ میلادی جزو سه تولید کننده بزرگ خودرو آلمان محسوب میشد. این شرکت مجددا با راهاندازی بخش تولید خودرو از یک سال گذشته به دنبال احیاء تاریخ درخشان خود در عرصه خودروسازی است.
در همین راستا این شرکت در کنار مدل های یاد شده، از خودرو کانسپت خیره کننده خود به نام «ایزابلا» نیز در نمایشگاه فرانکفورت امسال رونمایی کرد که به گفته آندرس وارمینگ عضو هیات مدیره و مدیر ارشد طراحی بورگوارد، تولد دوباره این خودروی افسانه ای دهه ۱۹۵۰ با طراحی سیال و زنده، نمایانگر نگرش بورگوارد در طراحی نسل جدید خودروهایش است که بر پایۀ هم افزایی هر چه بیشتر سه عامل زیبایی، دقت و تکنولوژی آلمانی قرار گرفته است. بورگوارد با بازگشت دوباره خود اعلام کرده که بر آن است همانند گذشته درخشان خود با استفاده از بهرهوری بالا و نوآوری در فناوری، رابطه برد-برد بین خود و جامعه را محقق سازد.