ثبت اختراع حسگر اثر انگشت بر روی کیبورد

سیستم‌های تشخیص چهره در سال‌های اخیر حرکت رو به جلویی داشته‌اند، از جمله آن‌ها می‌توان به دوربین هلو (Hello) ویندوز مایکروسافت و اپل فیس آی‌دی اشاره کرد. با وجود این پیشرفت‌ها، حسگر اثر انگشت هنوز قابل‌اطمینان‌ترین سیستم احراز هویت است.

سیستم‌های تشخیص چهره در سال‌های اخیر حرکت رو به جلویی داشته‌اند، از جمله آن‌ها می‌توان به دوربین هلو (Hello) ویندوز مایکروسافت و اپل فیس آی‌دی اشاره کرد. با وجود این پیشرفت‌ها، حسگر اثر انگشت هنوز قابل‌اطمینان‌ترین سیستم احراز هویت است. کاربران برای استفاده از حسگر اثر انگشت، باید انگشت خود را در قسمت مشخصی قرار دهند تا برخورد فیزیکی منجر به باز شدن گوشی هوشمند شود، برای باز کردن اسمارت‌فون با سیستم تشخیص چهره کافی است تا موبایل روبرو صورت گرفته شود.

در تولید حسگر اثرانگشت، شرکت تولیدکننده به فضایی برای قرار دادن حسگر نیاز دارد که طی فرآیندهای پیچیده این سیستم بر روی دکمه‌ای تعبیه می‌شود. «پنگ فی لی» مهندس سخت‌افزار آسیایی شرکت مایکروسافت، حسگر اثر انگشت را با دکمه کیبورد ادغام کرده و حالا به فکر ثبت این اختراع است.


لی استفاده از سنسور التراسونیک با پوشش ۶۰۰ نانومتری را پیشنهاد داده است، یکی دیگر از پیشنهاد‌های او استفاده از نور پس‌زمینه برای دکمه مربوط به حسگر اثر انگشت بر روی کیبورد است.

قرار دادن حسگر اثر انگشت بر روی دکمه‌ها و دستگاه‌ها برای ما جاافتاده است و در بسیاری از دستگاه‌ها دیده می‌شود، ولی این ثبت اختراع مسیر حرکت فکری مایکروسافت را به ما نشان می‌دهد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار