حفاظت از اعتماد عمومی باید اولویت کسبوکارها باشد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه استقبال مردم از خدمات آنلاین نشاندهنده فضای مساعد رشد کسبوکارهای آنلاین است، حفاظت از سرمایه اعتماد عمومی و لحاظ کردن روالهای قانونی برای به خدمت گرفتن افراد مناسب را اولویت کسبوکارهای نوپا دانست.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه استقبال مردم از خدمات آنلاین نشاندهنده فضای مساعد رشد کسبوکارهای آنلاین است، حفاظت از سرمایه اعتماد عمومی و لحاظ کردن روالهای قانونی برای به خدمت گرفتن افراد مناسب را اولویت کسبوکارهای نوپا دانست.
به گزارش ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به انتشار خبری مربوط به مزاحمت ایجادشده برای یکی از مسافران یک شرکت تاکسییاب آنلاین نوشت: خبر مربوط به آزار مسافر یکی از سرویسدهندگان تاکسی آنلاین تاسفبرانگیز است. طبیعتا تا مشخص شدن وضعیت پرونده، قضاوت درباره جزییات آن صحیح نیست. اما نکته مهم این است که کسبوکارهای نوپای این عرصه فرصت مناسبی برای بهبود فضای نامناسب حمل ونقل شهری دارند.
وی در ادامه با بیان اینکه استقبال مردم از این خدمات نشاندهنده فضای مساعد رشد این کسبوکارهای آنلاین است، افزود: در این مسیر رشد اما مراقبت شرکتها از اعتماد کاربران و محافظت از اطلاعات شخصی آنان ضروری است. مردم به کسبوکارهای نوپا اعتماد دارند و با اطمینان از خدمات آنها استفاده میکنند، لذا حفاظت از این سرمایه اعتماد عمومی و لحاظ کردن روالهای قانونی برای به خدمت گرفتن افراد مناسب و ایجاد فضای امن برای سفرهای شهری باید به اولویت تبدیل شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین خاطرنشان کرد: کسبوکارهای نوپای ایرانی اگر میخواهند به الگویی از خدمات مناسب تبدیل شوند، باید ضریب و احتمال خطا را به حداقل برسانند و تجربه اتفاقات نامناسب و اشتباهات سرویسهای مشابه در دیگر کشورها را مد نظر داشته باشند.