دلیلی برای کاهش اعتبار پروژه مرکز همایش ها وجود ندارد

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به تقلیل اعتبار مرکز همایش ها در سال ۹۱ گفت: دلیل قانع کننده ای برای این کاهش وجود ندارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به تقلیل اعتبار مرکز همایش ها در سال ۹۱ گفت: دلیل قانع کننده ای برای این کاهش وجود ندارد.

به گزارش ایمنا، صبح امروز شهردار اصفهان به همراه نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی از پروژه مرکز همایش های بین المللی اصفهان بازدید کردند و در جریان روند اجرای پروژه قرار گرفتند.

ناهید تاج الدین در حاشیه بازدید از پروژه مرکز همایش های بین المللی امام خامنه ای در گفتگوی اظهار کرد: این پروژه یکی از بزرگترین طرح های کلان شهر اصفهان است که به پیگیری های زیادی برای ساخت نیاز داشته و علت تاخیر در ساخت این پروژه شاید تعلل در این پیگیری ها باشد.

وی افزود: طراحی این پروژه در سال ۸۹ و کلنگ زنی هم در سال ۹۰ انجام شده و پیش بینی می شده تا در شهریور ماه ۹۱ این پروژه تکمیل شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: البته ۱۰۰ میلیارد تومان هم قرار بوده دولت به این پروژه کمک کند که متاسفانه این رقم به ۲۰ میلیارد تقلیل یافت، این درحالی است که در سال ۹۰ دولت شرایط مساعدی به لحاظ مالی داشته است.

تاج الدین با اشاره به قابلیتی که این پروژه در جذب توریست دارد ابراز کرد: این مرکز و سایر پروژه های کلان اصفهان مانند نمایشگاه بین المللی پتانسیل خوبی برای جذب گردشگر دارند اما تخت جمشیدی شدن این پروژه ها به این رویه لطمه وارد می کند.

وی افزود: باید با تعامل و همکاریها این چنین پروژه هایی را که منفعتی کلان دارند را به سرعت اجرایی کنیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه در سال ۹۱ و در لایحه بودجه دولت اعتباراتی برای این پروژه در نظر گرفته شده بود گفت: اما متاسفانه با اعتراض برخی از نمایندگان جلوی تخصیص این اعتبار به این پروژه گرفته شد. با این حال تنها ۲۰ میلیارد تومان به این پروژه تخصیص داده شد.

تاج الدین اضافه کرد: البته در ماه های گذشته پیگیری هایی برای تخصیص اعتبارات به این پروژه انجام شد و ماحصل این جلسات تصمیم گیری برای ارائه ۸۰ میلیارد تومان به پروژه مرکز همایش ها و ۱۵۰ میلیارد تومان هم برای قطار شهری بود.

وی افزود: اما به گفته دوستان، این ارقام برای ارائه به ترتیب به ۶۵ میلیارد برای مرکز همایش ها و ۱۵ میلیارد هم برای قطار شهری تقلیل یافته است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس در پاسخ به اینکه دلیل تقلیل اعتبار ۱۰۰ میلیاردی به ۲۰ میلیارد قانع کننده بوده یا موضوع اصفهان گریزی مطرح است گفت: به هر حال این موضوع وجود دارد و دلیل قانع کننده برای تقلیل این اعتبار مطرح نشده است. اما آنچه در این میان مهم است پیگیری برای ارائه اعتبارات است.

تاج الدین با بیان اینکه در زمان شهردار قبلی ۸۰ میلیارد تومان از اعتبارات دولتی محقق شد بیان کرد: در حال حاضر هم ۷۰ پیمانکار در این مکان مشغول به کار هستند و ۴۲ پیمانکار کارهای خود را تحویل داده اند.

وی با ابراز امیدواری گفت: با همکاری میان مدیران استانی و نمایندگان مجلس امید است که این پروژه به سرانجام برسد.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار