موحدی :سپاهان منتظر بود آینده سازان به بحرانی ترین مرز برسد

تیم فوتبال بانوان استان اصفهان که در دو روز گذشته پس از آینده سازان نام سپاهان را گرفته است یک هفته بحرانی را سپری کرد از یک سو اخبار ناامید کننده از انحلال آینده سازان و از سوی دیگر تیمداری و حمایت سپاهان در فوتبال بانوان.

تیم فوتبال بانوان استان اصفهان که در دو روز گذشته پس از آینده سازان نام سپاهان را گرفته است یک هفته بحرانی را سپری کرد از یک سو اخبار ناامید کننده از انحلال آینده سازان و از سوی دیگر تیمداری و حمایت سپاهان در فوتبال بانوان.
اتفاقات پیش آمده در خصوص وضعیت تیم فوتبال آینده سازان، انحلال تیم و حمایت سپاهان حاشیه‌هایی را به دنبال داشت که می توانست به راحتی قهرمان فصل گذشته لیگ برتر را شکست دهد. یک ضلع این بحران ها مدیر عامل آینده سازان بود که از یک سو خبر انحلال تیم را خودش به رسانه ها اعلام کرد و از سوی دیگر پس از مذاکرات با سپاهان دلش راضی به رها کردن تیم نمی شد و قرارداد با سپاهان را قرارداد ترکمنچای نامید!
دقایقی قبل از قرعه کشی لیگ برتر فوتبال بانوان -که روز شنبه انجام شد- خبرنگار ورزشی ایسنا منطقه اصفهان گفت و گویی را با سعید موحدی، مدیرعامل تیم آینده سازان انجام داد، موحدی در این مصاحبه مدعی شد که در جریان حضور سپاهان در قرعه کشی نیست و بعد از شنیدن موضوع از خبرنگار حاضر نمی شد آن را باور کند. آنچه در ذیل می خوانید بخشی از این گفتگو است.
در خصوص وضعیت تیم آینده سازان و حضور در قرعه کشی مجدد صحبت کنید، آیا آینده سازان حضور دارد؟
بله، ما نامه درخواست خود را به آقای ساکت زدیم و شماره نامه هم هست و ایشان هم گفتند سپاهان با ما تماس گرفته، اما هیچ مدرکی مبنی بر انتقال تیم نیست. متاسفانه سپاهان یک مصوبه گذرانده و درتمام دنیا پخش کرده است که در لیگ شرکت می‌کنیم. در حالیکه قانون این است که تفاهم نامه یا صلح نامه‌ای فی مابین تنظیم شود. این که سهمیه ای از هوا افتاده زمین، اما نه بدهی تیم را و نه مسئولیتی را تقبل کنند که نمی‌شود. فکر می‌کنند این گونه می‌شود تیمداری کرد؟ روابط عمومی آنها هم گفته که ما اگر سهمیه می‌خواستیم به ما می‌دادند، خوب بروند، بگیرند.
شما از مدتها قبل به روال سالهای گذشته اعلام کردید که تیم نیاز به حمایت دارد و مشخصاً از همان ابتدا تمایل خود را حمایت سپاهان بازگو کردید و در رسانه‌ها گفتید "من حتی حاضرم بدون هیچ چشم داشتی تیم را واگذار کنم" در این زمان هیچ حرفی بابت خرید امتیاز نبود، چرا به محض اینکه سپاهان تیمداری را قبول کرد مباحث مالی از جمله خرید سهمیه و عهد نامه ترکمنچای را مطرح کردید؟
ببینید این مسائل مربوط به الان نیست، خیلی وقت هست که این مساله بوده، سپاهانی‌ها به اعتقاد من منتظر بودند تا تیم به مرز انحلال برسد و بعد با شرایط خوب آن را بگیرند. اگر مصاحبه‌های من و آقای طاهری را از قبل یعنی حدود یکماه ونیم پیش بخوانید، بله ما صحبت کردیم و قرار هم گذاشتیم. بعد هر چه ما مراجعه کردیم، آقای طاهری گفتند تا بحث 2 درصد تخفیف مالیاتی حل نشود، تیمداری نمی‌کنیم. اگر با بحث 2 درصد موافقت شد آن را در کنار اسپانسرهای جدید هزینه می کنیم. ما هم منتظر و منتظر، فکر می‌کردیم سپاهان قطعی است و به همین علت با هیچ اسپانسری صحبت نکردیم. اینکه اگر با اسپانسر دیگری صحبت می‌کردیم و بعد هم سپاهان درست می‌شد اخلاقی نبود.
بروید مصاحبه‌های سپاهانی‌ها را بخوانید مدیر امور قهرمانی آنها چه گفته؟ پناهنده گفته ما بین 300 تا 400 میلیون تومان که مربوط به بحث 2 درصد تخفیف مالیاتی است را می‌دهیم بعد این تبدیل به تنها 300 میلیون می شود بعد حرف را گونه‌ای دیگر مطرح می‌کنند. این نیست که من یک دفعه این کار را کرده باشم ناراحتی من از این است که سپاهان یک مرتبه مصوبه گذراند و بلافاصله بدون اطلاع من آن را رسانه‌ای کردند! نمی‌دانم این کار حرفه‌ای است آن‌ها می‌توانند چنین کاری کنند؟ حرف من این است که باید بعد از نشست با من وصدور بیانیه از سوی من این مساله مطرح می‌شد نه باشگاه سپاهان. من باید موافقت خود را به فدراسیون و هیئت فوتبال اعلام کنم نه آنها!
آقای موحدی فرصت شما تا روز پنجشنبه بود و پیش از آن خودتان رسمی و غیر رسمی اعلام انحلال کردید، گفتید اسپانسری ندارید.... ضمن اینکه سپاهان می‌تواند به صورت مستقل اخبار باشگاه خود را رسانه‌ای کند.
نه، من اصلاً اعلام انحلال نکردم، گفتم اسپانسر ندارم هر لحظه اسپانسر پیدا شد تیم را آماده می‌کنم. حتی بعد از خبر انحلال که در رسانه‌ها منعکس شد برخی خبرنگاران تماس گرفتند وگفتند رسمی نکنید تا ما کمک کنیم. چرا به دنبال محکوم کردن من هستید؟ سپاهان بیاید، من تیم را می‌دهم به "ولای علی اگر بچه‌ها بروند برای این تیم بازی کنند" شما فقط الهام فرهمند را نگاه نکنید که این گونه رفتار می‌کند. بچه‌ها شرایط را نمی‌دانند، خبر ندارند که قرارداد آنها بیشتراز 6 میلیون می‌شود. 150 میلیون را چطور می‌خواهند، تقسیم کنند؟
چرا سپاهان دو ماه گذشته این مساله را قبول نکرد. در جشن برترین‌ها با آنها صحبت کردم که شما حمایت کنید، موافقت کردند. من با سلطان حسینی صحبت کردم به فردی پیام دادند که من بروم دفتر ایشان. من هم رفتم. ایشان گفتند این تیم حدود 700 تا 800 هزینه دارد و شما نمی‌توانید این هزینه را تأمین کنید و ادامه دهید. نامه‌ای بنویسید من در هیئت مدیره مطرح کنم که یا حق و حقوق شما در نظر گرفته شود و یا در کنار تیم باشید. ما هم نامه نوشتیم و به دست ایشان دادیم که باشگاه سپاهان تحت این شرایط از تیم ما حمایت کند.
یعنی نامه درخواستی به سپاهان دادید مبنی بر اینکه سپاهان تیم را تحت حمایت قرار دهد و شما هم کنارشان باشید؟
بله، نامه را به سلطان حسینی و اداره کل ورزش وجوانان دادم. قرار بود این کار مشترک انجام شود. حالت اسپانسرینگ، من با آقای طاهری صحبت کردم. حتی سلطان حسینی معتقد بود که بازی‌ها در نجف آباد باشد چون سهمیه مربوط به نجف آباد است و به این نحو همه قضیه دو طرفه می‌شد. پیش آقای طاهری رفتیم حتی گفتند زمین را خودتان قطعی می‌کنید؟ گفتم مشکلی نیست. این‌ها یعنی چی؟ یعنی همکاری. صحبت‌های من و طاهری خصوصی بود کسی حضور نداشت. حتی من پرسیدم بدهی‌های ما چه می‌شود؟ گفتند ما نمی‌توانیم پرداخت کنیم اما با هم همکاری می‌کنیم اگر اسپانسر پیدا شد طبق قانونی که در بحث اسپانسرینگ هست 15 درصد به شما تعلق می‌گیرد حتی می‌توانیم آن را تا 50 در صد افزایش دهیم. این‌ها مربوط به دوماه پیش است نه این دو روز... حالا شما نتیجه بگیرید الان چه اتفاقاتی دارد می افتد و در این دوماه چه بر سر من آمد. حتی من گفتم 70 میلیونی هم که آقای تاج به ما قول داده‌اند اگر قطعی شود ما جز بستانکار شما می‌کنیم و شما بیایید بخشی از بدهی ما را بدهید.
طباطبایی رییس اداره ورزش و جوانان نجف آباد شاهد است که سلطان حسینی گفت که ما در هئیت مدیره سپاهان تصویب کردیم و طاهری باید این کار را انجام دهد اما، ما شنیدیم موحدی قبول نمی‌کند. بعد که من از طاهری پرسیدم گفت نه، ما مصوب نکردیم، باید تازه به هیئت مدیره ببریم و مصوب کنیم.
موضوع بعدی بحث قراردادهای بازیکنان است، اینکه بازیکنان اصلی شما فصل قبل قرارداد مالی داشتند به صورت رسمی و مبلغ آن هم رقمی که شما گفتید نیست حتی به یک میلیون هم نمی‌رسد!
حرف شما درست اما قرار دادهای ما جور دیگری است و من به آنها مبالغی را که گفتم پرداخت کردم، البته تسویه حساب نشده و همه طلبکار هستند. بحث این است که تمامی بازیکنان دوست دارند در آینده سازان بازی کنند تنها یکی دو نفر هستند که به دنبال رفتن به سپاهان هستند.
اما موتوسل مدعی شده سال گذشته در همان هفته‌های پایانی حدود 180 میلیون هزینه کرده است...
برچه اساسی این صحبت را می‌کنید؟ رسمی است این صحبت شما؟ پول داده یا هزینه کرده است؟ چه هزینه‌ای کرده است؟ برای تبلیغات خودش هزینه کرده است نه برای تیم ما! حدود 80 میلیون پول داده‌اند که من ریز آن را می گویم. آن‌ها یک گروه خبری تشکیل دادند که هزنیه برای آنها کردند. موتوسل در یک نوبت 50 میلیون هزینه داد و 30 میلیون تومان هم پاداش و بعد از بازی با سیرجان وقشقایی هم ناهار بچه‌ها را میهمان کرد، حتی هزینه هتلینگ ما در شیراز را هم خودم پرداختم. به مناسبت روز زن کارت هدیه 200 هزار تومانی و همچنین در سیرجان نیز کارت هدیه به همین مبلغ داد اینها 180 میلیون تومان می‌شود؟ قبلاً حرف از 150 میلیون بود من با روغنی صحبت کردم، گفت چنین چیزی نبوده و من آن را رد می‌کنم. این‌ها هزینه تبلیغات و تیم خبری و اینستاگرام موتوسل بوده و ربطی به ما نداشته است. این در قرارداد ما بوده که هزینه تبلیغات بر عهده موتوسل است.
باز هم شفاف نگفتید چرا تا روز پنج شنبه شما در بوق و کرنا کردید که ما اسپانسر نداریم، هزینه نداریم اما به محض ورود سپاهان به یکباره ورق برگشت؟ این اسپانسرها پشت کدام درب بسته‌ای بودند؟
شما طرف سپاهان هستید، با آنهایی هستید که پول دارند. فکر نکنم طرف حق باشید ، در حقیقت من می‌خواستم تیم خودم حفظ شود نه تیم سپاهان! من تمام اسناد را به خبرنگاران برنامه 90 نشان خواهم داد. ما قضایای درون تیمی داشتیم، جریان آذر احمدی(از بازیکنان آینده سازان) و موتوسل را نمی‌توانم بگویم که چه اتفاقی افتاده که ایشان رفت و ادامه همکاری موتوسل را منتفی کرده است. نمی‌توانم این قضایا را باز کنم. الان هم بحث اسپانسری جای خود دارد. در مورد سپاهان و حمایت آنها گفتم دستتان هم درد نکند، اما چرا حقی که چند سال ایجاد شده نمی‌بینید؟ بیایید یکسال اجاره کنید در کنار هم باشید و بعد در سال آینده که بودجه مصوب کردید اگر بدهی‌ها را با هم دادیم حرفی نیست و گرنه جور دیگری صحبت می‌کنیم.
قبول می‌کنید که از صحبت‌های شما این موضوع استنباط می‌شود که سپاهان منتظر فرصت بوده که از یک لقمه آماده استفاده کند و فرصت طلبی کرد؟ البته با ادبیات خودتان
از صحبتهای روابط عمومی آنها این نکته استباط نمی‌شود؟ دقیقاً همین بوده، ببینید الان هم نامه فرستادیم آینده سازان است. اگر فدراسیون صلاح بداند در قرعه کشی می‌مانیم. خواهش ما این بود برای اینکه این مساله جمع شود اگر سپاهان ما را بخواهد یک صلح نامه‌ای ایجاد شود برای از بین نرفتن سهمیه. فعلاً فقط آینده سازان در لیگ است. باید کارهای رسمی و قانونی صورت گیرد. حتی مدیر کل ورزش و جوانان و خانم تاج الدین هم صحبت کردند و وارد این قضیه شدند مدیر کل هم با هیئت فوتبال صحبت کرد و گفتند که در این قضیه حقی است پیشنهاد شده که یکسال اجاره کنند، این خوب است، من به خدا راحتم می‌شوم و حاضرم تیم را بدهم و بروم در خانه بنشینم.
در جریان هستید که سپاهان دیگر به سهمیه و امتیاز شما احتیاجی ندارد و اگر بخواهد می‌تواند از سهمیه خودش استفاده کرده و وارد لیگ برتر شود...
نه چنین چیزی نیست. این مساله مربوط به سال گذشته است فدراسیون نامه زد که اگر تیمی خواست می‌تواند سهمیه بگیرد، سپاهان باید سهمیه بگیرد.
کمی به حاشیه‌های ایجاد شده بعد از ورود سپاهان بپردازیم، تماسی با بازیکنان گرفته شده که مصاحبه نکنند و گویا از طرف شما بوده و حراست، دو بازیکن را بعد از مصاحبه‌ای که در مورد مشکلات تیم انجام دادند که البته خود شما هم در آن مصاحبه حضور داشتید،احضار کرده بود، اما گویا شما را نخواستند؟
من اصلاً نقشی در این قضیه ندارم، تمام اینها دروغ است. تا امروز با بازیکنی تماس نداشتم. فقط امروز 3 نفر از بازیکنان تماس گرفتند و گفتم تا ظهر صبر کنید بررسی می‌کنم اگر سپاهان موافقت کرد تکلیف را می گویم. بچه‌ها آزاد هستند هر گونه مصاحبه ای می‌خواهند، می‌توانند انجام دهند. حراست به من ربطی ندارد (با خنده)
با توجه به درخواست حضوردر قرعه کشی مجدد هیچ مشکلی بابت بودجه ندارید؟
ببینید، اوضاع تیم ما مشخص نبود بچه‌های ما هیچ کدام قرارداد نداشتند، ما مثل سپاهانی‌ها بودجه نداریم. صحبت‌هایی کردیم، هیئت مدیره تشکیل بدهیم الان هم بحث آینده سازان مطرح است و هم سپاهان. باید از طریق مدیر کل و دیگر مسئولان بحث انتقال صورت گیرد و مدیریت این کار را به مدیر کل و هیئت فوتبال می‌دهیم هرچه گفتند من انجام می‌دهم. اگر اسپانسرها طی این دو روز که اعلام کردیم پولی واریز کنند و به دست من برسد با بازیکنان تماس می‌گیرم که بیایند و قرار داد ببندیم اگر نشد که بروند سپاهان.
اگر پولی واریز نشد؟ آقای موحدی فکر نمی‌کنید این کار اذیت کردن همه است؟ شما دوباره در قرعه کشی لیگ بدون داشتن بودجه شرکت می‌کنید، اگر اسپانسر نداشتید بعد اعلام انصراف می‌کنید؟ این بی احترامی به حقوق دیگران نیست؟
خوب اسم سپاهان هست. شما مطمئن هستید سپاهان هست؟! ببینید برای فصل جدید اسپانسر دارم مشکل ما با بچه‌ها در مورد بدهی‌های قبلی است. صحبت کردیم قرارهایمان را گذاشتیم. حتی با اسپانسرها هم صحبت کردیم بحث سپاهان را مطرح کردم که احتمال دارد که با سپاهان به توافق برسیم و شما ممکن است قراردادی که با آینده سازان می‌بندید متصل به سپاهان شود و موافق بودند.
اشاره کردید که اسپانسرها بحث سپاهان را می‌دانند، فکر نمی‌کنید شاید به خاطر نام وبرند سپاهان موافقت کردند و بعد که ببینند سپاهان تیم دیگری دارد به سمت شما نیایند؟
نه اصلاً آنها به خاطر نجات آینده سازان آمدند. من به خاطر اینکه تیم از بین نرود این کار را کردم، البته این هم قطعی نیست چرا که منتظر برگشت شریک آنها از اسپانیا هستیم چون افرادی که در ایران هستند حق امضا ندارند.
بدهی قبلی آینده سازان چقدر است؟
حدود 350 میلیون تومان. با بچه‌ها توافق مالی هم کردم، اما دست‌هایی پشت پرده است. بچه‌ها بدون اطلاع من را به جایی کشاندند و همه چیز را به هم ریختند. آقای طاهری به من گفتند بچه‌ها را جمع کن، تیم را ببند و بعد با صورت جلسه آنها را به سپاهان منتقل کن اینها مربوط به یکماه پیش است.
آقای موحدی به بازیکنان حق می‌دهید که نگران آینده مالی خود باشند و اینکه به دنبال محیطی و شرایطی باشند که بدانند در تاریخی که اعلام می‌شود قراردادشان پرداخت می‌شود، چرا که برخی از آنها به خانواده خود کمک می‌کنند.
واقعاً!!! من تمام خانواده‌های این‌ها می‌شناسم چنین چیزی نیست. قصه چیزی دیگری است بچه‌ها می‌خواهند به خانواده‌های خود بگویند مستقل هستند. بله بچه‌ها شاید پرداخت هزینه خودشان به نوعی کمک به خانواده‌هایشان باشد. نباید ما را با تیم‌هایی که مشکل مالی ندارند مقایسه کنید و البته این اتفاق برای همه رخ می‌دهد. من تنها مانده‌ام و رسانه‌ها نیز علیه من شدند، البته یکسری از عکاسان!
این صحبت شما که درست نیست رسانه‌ها به دنبال شفاف سازی هستند وبا صحبت‌های متنوع شما در هر مصاحبه روبرو می‌شوند، در نهایت آینده سازان برای فصل جاری با مشکل مالی روبرو هست یا نه؟
روبرو هست. البته باید شروع کنیم و تیم را سرپا نگه داریم. مشکلات مالی خود را از بین می‌بریم. ما بودجه تعیین شده مثل سالهای قبل نداریم. سال گذشته هم با حدود 200 میلیون شروع کردیم و تا 700 هم رسید. بین فصل 400 میلیون به تیم تزیق شد که الان بدهی این مقدار شده است، بنابراین شروع می کنیم ممکن است تمام مشکلات حل شود، من توانایی آوردن حداقل 400 میلیون را دارم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار