ثبت‌نام بیش از ۱۸ هزار اتباع خارجه در اصفهان برای سفر به عتبات عالیات

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی اصفهان با بیان اینکه ثبت‌نام برای عتبات عالیات اتباع خارجه تا ۴ آبان ادامه دارد، گفت: تاکنون بیش از ۱۸ هزار نفر از اتباع خارجه برای سفر به عتبات عالیات ثبت‌نام کردند.

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی اصفهان با بیان اینکه ثبت‌نام برای عتبات عالیات اتباع خارجه تا ۴ آبان ادامه دارد، گفت: تاکنون بیش از ۱۸ هزار نفر از اتباع خارجه برای سفر به عتبات عالیات ثبت‌نام کردند.
مهدی سلیمانی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به آغاز پیش ثبت نام اتباع خارجه برای اعزام به سفر کربلا در اربعین حسینی اظهار داشت: پیش ثبت نام اتباع خارجه استان اصفهان برای پیاده روی اربعین و سفر کربلا آغاز شده و تا هفته آینده ادامه خواهد داشت.
وی افزود: تاکنون در این پیش ثبت نام بیش از 18 هزار نفر از تبعه افغانستانی با مراجعه به دفاتر کفالت که مربوط به اتباع خارجه است ثبت‌نام کرده‌اند و روند ثبت نامی این افراد تا روز پنج شنبه 4 آبان ماه ادامه خواهد داشت.
مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی اصفهان تصریح کرد: افرادی که متقاضی رفتن به سفر کربلا و دارای مدارک اقامتی کشور ما هستند مانند اتباع ایرانی ثبت نام خواهند شد، برای آن‌ها دفترچه‌های اقامت صادر شده و از طریق سفارت عراق هم برای این افراد ویزا اخذ می‌شود و مشمول بیمه‌های اتباع ایرانی نیز می‌شوند.
وی افزود: این افراد با اخذ ویزا می‌توانند به عتبات عالیات سفر کرده و در تمام مراسم‌های زیارتی و در راهپیمایی اربعین شرکت کنند و در نهایت به کشور بازگردند.
سلیمانی با اشاره به شرایط پیش ثبت نامی اتباع خارجه گفت: اتباعی که دارای کارت آزمایش یا گذرنامه خانواری هستند و دفترچه پناهندگی یا گذرنامه با اقامت دائم در کشور ما را دارند می‌توانند در این طرح شرکت کنند و برای ثبت نام باید به دفاتر کفالت بخش خصوصی مراجعه کرده و دفترچه اقامتی دریافت کنند.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، اتباعی که از سال 80 به بعد مدرک اقامتی قبلی داشتند و تاریخ آن گذشته و در سرشماری ماه قبل شرکت کردند نیز می‌توانند برای ثبت نام مراجعه کنند.
مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی اصفهان با تاکید بر ضرورت شرکت اتابع خارجه در پیش ثبت نام سفر به عتبات بیان کرد: بعد از اینکه اتباع خارجه در پیش ثبت نام شرکت کردند مرحله بعدی که صدور دفترچه اقامت و ویزای این افراد است انجام خواهد گرفت.
وی افزود: تمام این اقدامات تا 4 آبان ماه صورت می‌گیرد و اتباعی که سال گذشته دفترچه اقامتی دریافت کردند امسال نیز با همان دفترچه اعزام خواهند شد و نیاز به پرداخت هزینه مجدد برای اخذ دفترچه اقامت نیست.
سلیمانی با بیان اینکه اتباع خارجه همانند تبعه ایرانی می‌توانند یک ماه در کشور عراق بمانند، گفت: مرز خروجی اتباع خارجه از کشور ما برای سفر به عتبات تنها مرز شلمچه بوده و این افراد فقط از طریق این مرز قادر به جابجایی هستند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار