۵۰ درصد تصادفات منجر به فوت در اصفهان به علت موتورسیکلت‌ها است

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: پیشنهاد می‌شود که وزارت صنعت، کارخانجات تولید موتورسیکلت را مجبور کند سالانه ۲۰ درصد تولیدات خود را به موتورسیکلت برقی اختصاص دهند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: پیشنهاد می‌شود که وزارت صنعت، کارخانجات تولید موتورسیکلت را مجبور کند سالانه ۲۰ درصد تولیدات خود را به موتورسیکلت برقی اختصاص دهند.

علیرضا صلواتی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به اینکه در حال حاضر موتورسیکلت‌ها به معضل بزرگ ترافیکی و اجتماعی شهر اصفهان تبدیل شده‌ است، اظهار داشت: می‌توان گفت که در بیش از ۵۰ درصد از تصادفات منجر به فوت در شهر اصفهان موتورسیکلت‌ها نقش تاثیرگذاری را داشته‌اند.

وی با بیان اینکه در سرقت، تجاوز، آلودگی هوا و صوت موتورسیکلت نقش اول را دارد، اضافه کرد: از این رو با توجه به مشکلات ایجاد شده باید دولت برای حل این معضل ورود جدی داشته باشد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه به دور از پرداختن به معلول در این زمینه باید علت اصلی را مورد توجه قرار دهیم، تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که علت اصلی در این زمینه نوع محصول تولید شده و دسترسی آسان به این نوع وسیله نقلیه خطرناک است.

وی با اشاره به اینکه وقتی وسیله نقلیه با سرعت بالا در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد همه به خود اجازه هر نوع استفاده از آن را می‌دهند، گفت: از این رو پیشنهاد می‌شود که دولت و به ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت به این مساله ورود کنند و با اجبار کارخانجات به تولید موتورسیکلت برقی راه درمانی برای چالش موتورسکیلت‌های دیزلی پیدا کنند.

در قالب برنامه پنج ساله تولید موتورسیکلت برقی اجرایی شود

صلواتی ابراز داشت: دولت می‌تواند با اجبار کارخانه‌های تولید موتورسیکلت در برنامه پنج ساله از سال جاری تا سال ۱۴۰۰ سالانه ۲۰ درصد از تولیدات کارخانه ها را به سمت تولید موتورسیکلت‌های برقی سوق دهد.

وی با بیان اینکه این روش در کشور چین با ۱۵ برابر جمعیت کشور ما اجرایی شده و موفقیت آمیز نیز بوده است، اضافه کرد: همچنین دولت برای شماره‌گذاری موتورسیکلت‌ها نیز شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های برقی را در اولویت قرار دهد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه شهرداری‌ها نیز باید خطوط و محورهای مناسب را برای استفاده از موتورسیلکت‌های برقی راه‌اندازی کنند، ابراز داشت: همچنین ضروری است که از ورود موتورسیکلت‌های دیزلی به مراکز کلانشهرها جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه با ورود نمایندگان مجلس نیز باید بحث‌های حمایتی و همچنین بازنگری در قانون صدور گواهینامه رانندگی به موتورسیکلت سواران مورد توجه قرار گیرد، ابراز داشت: باید قوانین به گونه‌ای تدوین شود که مناسب با مهارت افراد انواع مختلف موتورسیکلت در اختیار آنها قرار گیرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار