نیاز به بودجه ای 350 ميليارد تومانی برای تکمیل متروی بهارستان

وزير راه و شهرسازي گفت: شهرسازي ريل پايه همواره مورد توجه ما بوده و نياز شهرهاي جديد در حومه كلان شهرها به ريل بسيار حائز اهميت و قابل پيگيري است.

وزير راه و شهرسازي گفت: شهرسازي ريل پايه همواره مورد توجه ما بوده و نياز شهرهاي جديد در حومه كلان شهرها به ريل بسيار حائز اهميت و قابل پيگيري است.

به گزارش ایسنا، عباس آخوندي در بازدید از شهر جديد بهارستان و در آئين آغاز عمليات ريل‌گذاري متروي اين شهر اظهار کرد: 22 سال پيش كليد آغاز بخشي از احداث شهر جديد بهارستان زده شد و امروز خوشحاليم كه آن بذر پاشيده به درختي تنومند تبديل شده است .

وی افزود: شهرسازي ريل پايه همواره مورد توجه ما بوده و نياز شهرهاي جديد در حومه كلان شهرها به ريل بسيار حائز اهميت و قابل پيگيري است.

وزير راه و شهرسازي با اشاره به 700 ميليون سفر در سال بين حومه و كلان شهرها تصریح کرد: 45 درصد ترددها بين حومه و كلان شهر انجام مي‌شود كه ايجاد ريل به منظور بالا بردن سطح كيفي زندگي در اين شهرها بسيار با اهميت است.

آخوندي با بیان اینکه كيفيت زندگي در شهرهاي جديد بايد بتواند يك استاندارد پيش رويي را نشان دهد، گفت: در زندگي مدرن امروزي كه افراد عمدتا در آپارتمان‌ها زندگي مي‌كنند فضاهاي عمومي مثل مدرسه‌ها مي‌توانند نقش بسيار زيادي در بالندگي جوان‌ها داشته باشد و به همين منظور در شهر جديد بهارستان و به صورت پايلوت طرح مدرسه اجتماع محور كه شامل امكانات متعدد آموزشي و فرهنگي است و مي‌تواند در خارج از وقت آموزش به شهر كمك كند احداث خواهد شد.

هم‌چنین معاون وزير و مديرعامل شركت عمران شهرهاي جديد كشور گفت: بهارستان جزو شهرهاي پيشرو در خصوص جذب جمعيت و كيفيت زندگي بوده و طبق آمار 79 هزار جمعيت دارد و رشد جمعيت در آن به گونه‌اي است كه پيش بيني مي‌شود تا پنج سال آينده با جمعيت 130 هزار نفري مواجه شود.

حبيب الله طاهرخاني اولويت اين شهر را متروي بهارستان به اصفهان دانست و اظهار کرد: براي احداث متروي شهر بهارستان 150 ميليارد تومان تاكنون هزينه شده كه جهت تكميل آن 350 ميليارد تومان ديگر اعتبار نياز است كه در صورت تامين مالي تا دو سال آينده به بهره برداري خواهد رسيد.

وی با اشاره به ساخت مدرسه اجتماع محور در اين شهر تصریح کرد: احداث اين پروژه به صورت پايلوت در بهارستان و به عنوان اولين نمونه در كشور، نمونه منحصر به فردي در سطح ايران است كه داراي امكانات و بخش‌هاي مهم آموزشي و فرهنگي است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار