وزارت ورزش هنوز هم منهای جوانان!
بالاخره ثابت شد که بیتالمال هرساله بودجه کلانی را به یک وزارتخانه کمخاصیت اختصاص میدهد تا هزینه لابیهای سیاستی فوتبال کند!
حسن روانشید - اصفهان امروز : بالاخره ثابت شد که بیتالمال هرساله بودجه کلانی را به یک وزارتخانه کمخاصیت اختصاص میدهد تا هزینه لابیهای سیاستی فوتبال کند! درحالیکه حداقل نیمی از این رقم متعلق به جوانان کشور برای رهایی یا حداقل حراست از چنگال حلقههای عرفان دروغین و بازیهای شبکههای اجتماعی و آنلاینی است که غرب و صهیونیست جهانی برای تباه کردن آینده این سرزمین تدارک دیده است! بعضی از این دولتمردان چه وقت متوجه خواهند شد که سرمایههای این سرزمین تنها نفت و معادن و فولاد نیست بلکه آینده کودکان، نوجوانان و جوانان هم میتواند جزئی از آن باشد، اگرچه کل است که امروز بهواسطه همین گوشیهای پیشرفته مواجه با مخاطرات جهانی هستند. بیش از نیمی از جمعیت پویای کشور را کودکان و نوجوانان و جوان تشکیل میدهند که به شبکههای آنلاین از طریق همین گوشیها، لپتاپ و کامپیوتر دسترسی دارند و بهواسطه آمادگیهای ذهنی اشراف و تسلطشان بیش از بزرگترهاست. بنابراین بهراحتی میتوانند از شبکههای اجتماعی و سایتهای مختلف استفاده کنند و آنچه را که در مدرسه و خانواده و جامعه نمییابند از این طریق بیاموزند! نقش وزارت ارتباطات و
فناوری اطلاعات در این پازل چه میتواند باشد؟ وزارت آموزشوپرورش تا چه اندازه دراینباره به دانش آموزان خود آموزش میدهد تا از بازیهای ناشناخته و خطرآفرین پرهیز کنند؟ البته در این میان وظیفه وزارت ورزش منهای جوانان که میتواند در این ارتباط پررنگتر باشد هنوز هم در غبار سیاستها مفقود است! برای به دست آوردن برجام چقدر باید هزینه مادی و معنوی کرد؟ چهار سال از اوقات ارزشمند دولت یازدهم در غفلت لایههای برجام و خیانتهای 5+1 سپری شد و امروز بازی پنجاه مرحلهای نهنگ آبی از سوی همین جامهای بیبر عازم کشور و در نهایت شهر ما میشود! تا به دروی جوانان بپردازد! آنچه در نخستین روز هفته مردم این شهر را متأسف و نگران کرد چیزی نبود جز بیتوجهی و غفلت بعضی از مسئولان وزارتخانههایی که ارتباط مستقیم با نسلهای ارزشمند کشور دارند و به جای توجه و اولویتهای حذف انحرافهای موجود در اینترنت، به حواشی آن یعنی رجیستری میپردازند تا منافع مالی دولت را تأمین نمایند! مردم و به ویژه کودکان و نوجوانان و بعضی از جوانان بازیها را دوست دارند، بازیهای دیجیتالی در سال 2010 حدود 25 میلیارد دلار فروش داشتهاند. بازی نهنگ آبی بر اساس اصول
روانشناختی طراحیشده است. فیلیپ بودکین جوان ۲۱ ساله روسی و دانشجوی اخراجی رشته روانشناسی، طراح بازی نهنگ آبی کار خود را از سال 2013 آغاز و تمام مراحل را به کمک روشهای گیمیفیکیشن و اصول روانشناسی طراحی کرده است. این بازی از ۵۰ مرحله تشکیل شده است. بازی به نحوی طراحیشده که کاربر باید قدمبهقدم جلو برود، به همین دلیل در هرروز فقط یک وظیفه به وی محول میشود و کاربر باید یکی از مرحلهها را پشت سر گذارد. آنچه طراح نهنگ آبی و سایر بازیهای خشونتبار را ترغیب میکند انگیزههای بالای روانشناختی جامعه مصرف است. در حال حاضر در کشور 23 میلیون نفر گیمر وجود دارد و هر گیمر در شبانهروز بهصورت متوسط 79 دقیقه را صرف بازیهای دیجیتالی میکند. دلیل وجود آمار بالای نفرات و زمانی که صرف این بازیها میشود همان عدم وجود تشکیلاتی منسجم برای پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان است که هرروز خطرهای مهلکتر را به جامعه نوجوان و جوان نزدیک میکند.
ادامه دارد
ادامه دارد