ذوبی ها هنوز جان نگرفته است

جمعه هفته پیش لیگ برتر فوتبال بانوان با شهرآورد زودهنگام اصفهانی‌ها آغاز شد.

مینا عباسپور- اصفهان امروز : جمعه هفته پیش لیگ برتر فوتبال بانوان با شهرآورد زودهنگام اصفهانی‌ها آغاز شد. شاگردان زردپوش سمیه شهبازی این بار بانام سپاهان پا به میدان گذاشتند و علی‌رغم جدایی پنج بازیکن این تیم و پیوستنشان به ذوب‌آهن، همچنان ترکیب و شاکله باقیمانده از آینده‌سازان فصل قبل در زمین شهرآورد بود که حرف نخست را در بازی می‌زد و درنهایت سپاهانی‌ها با پیروزی 7 بر 3 توانستند پیروز این بازی در هفته نخست دهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال بانوان(جام کوثر) باشند؛ اما این دیدار نکات حائز اهمیتی را در مورد تیم بازنده داشت که از مهمترین آن باید به درخشش گلنوش خسروی مهاجم 16 ساله ذوب‌آهن اشاره کرد. گلنوش در هر سه گل به ثمر رسیده برای تیمش تأثیر داشت به‌این‌ترتیب که یک گل زد، یک پاس گل داد و یک پنالتی گرفت و در تمام طول مدت بازی از سوی مژگان مدایم‌زاده سرمربی این تیم فراخوانده می‌شد که حمله‌های این تیم بر دروازه سپاهان را پوشش دهد. اگرچه او در این دیدار فراتر از توان خود ظاهر شد اما به نظر می‌رسد مدایم‌زاده بیش از اینها از او انتظار دارد و این در حالی است که اکنون صفورا جعفری در خط حمله و شیدا تخشا در میانه زمین از بازیکنان تأثیرگذار آینده‌سازان هستند که باتجربه و قدرت بدنی به نسبت بالا می‌توانستند در تاکتیک به گل رسیدن تیم ذوب‌آهن بیشتر و بهتر از این به کار گرفته شوند. البته باید این نکته را نیز در نظر داشت که نظر به انحلال آینده‌سازان در آخرین لحظات باقیمانده تا آغاز لیگ و پیوستن دقیقه 90 این بازیکنان به ذوب‌آهن، هنوز تمرین هماهنگ‌کننده این بازیکنان با ترکیب ذوب‌آهن انجام‌نشده و سرمربی تیم ذوب‌آهن اعتماد لازم را کسب نکرده تا از آنها در بازی‌سازی نوک حمله تیم خود بهره ببرد. ضمن اینکه باید به حضور نداشتن فاطمه عادلی، مدافع آینده‌سازان در تیم ذوب‌آهن به دلیل مصدومیت نیز اشاره داشت که از دلایل تأثیرگذار در شکنندگی خط دفاعی این تیم بود. همچنین ضعف گلری ذوب‌آهن را نباید نادیده گرفته که سه گل دریافت شده در نیمه نخست همگی در اثر دریافت ناقص گلر این تیم بود که مجدد در اختیار مهاجمین سپاهان قرار گرفت و به گل تبدیل شد. سال گذشته افروز کربکندی سنگربان نخست ذوبی‌ها بود که در شهرآورد دوم با آینده‌سازان دچار مصدومیت شد و با سپردن پای خود به تیغ جراحی، از همراهی تیمش بازماند؛ اما او امسال همچنان با این تیم به نتیجه مطلوب نرسیده و در حال مذاکره است که باید منتظر ماند و دید که سرانجام سنگربان اصلی و شش‌دانگ مدایم‌زاده آیا افروز خواهد بود یا نه؟

ذوب‌آهن قوی را از هفته سوم ببینید

اما مدایم‌زاده پس از شکست سنگین تیمش در شهرآورد اصفهان گفت که «من روزهای خوبی برای تیمم می‌بینم. این ذوب‌آهن نصف ذوب آهنی است که انتظارش را داشتم. بازیکنانم در نیم‌فصل بعدی جبران می‌کنند.» او بابیان اینکه سپاهان تیم آماده‌ای است که از اشتباه های ما استفاده کرد، گفت: ناگفته نماند که باید مسائل داوری و آفسایدهای امروز بررسی شود، زیرا اگر این مسائل نبود شاید نتیجه به‌گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد. سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن با اشاره به اینکه بر روی بازیکن فشار زیادی است و داور باید میدان‌داری کند، افزود: من به شما قول می‌دهم از هفته سوم ذوب‌آهنی قوی را ببینید. وی ادامه داد: بعد از کشمکش‌های آینده‌سازان و سپاهان بچه‌ها تقسیم شدند نفراتی هم جذب کردیم و مطمئناً در ادامه نیز هماهنگ‌تر می‌شویم. مدایم‌زاده در خصوص دروازه‌بان تیمش گفت: دروازه‌بان اصلی ما سه روز قبل از این دیدار آسیب دید و غریب زاده در بازی امروز درون دروازه قرار گرفت، البته با توجه به اینکه برای نخستین بار در چنین بازی بزرگی حضور داشت عملکرد خوبی داشت و مطمئن باشید در پایان فصل، غریب زاده، زمرد سلیمانی دیگری (گلر برتر سال و دروازه‌بان کنونی سپاهان) خواهد شد.

نگران این بازی بودم

از سوی دیگر سرمربی تیم فوتبال بانوان سپاهان پس از این دیدار اظهار داشت: «شروع خوبی با سپاهان داشتیم، البته باشگاه نیز قراردادهای مالی خوبی با بازیکنان بست و ترکیب خوبی داریم.» شهبازی سرمربی تیم فوتبال بانوان سپاهان پس از پیروزی در شهرآورد اصفهان اظهار کرد: نگران این بازی بودم، زیرا بازیکنانم به لحاظ بدنی و تاکتیکی آماده نبودند و قبل از این بازی یک جلسه کنار هم تمرین کردیم. وی بابیان اینکه چند بازیکن به تیمم اضافه کردم، افزود: شیوا فاضلی، پورمحمدیان، خندان و اقبال را اضافه کردیم و خدا را شکر شروع خوبی با سپاهان داشتیم. البته قراردادهای مالی خوبی هم با بازیکنان بستند. اکنون طبق برنامه هفته دوم دهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال بانوان(جام کوثر)، روز جمعه 5 آبان سپاهانی‌ها بازی با پارس جنوبی بوشهر در ورزشگاه شهید بهشتی را در پیش رو دارند و ذوب‌آهن نیز در ورزشگاه فولادشهر باید میزبان همیاری آذربایجان باشد. به نظر می‌رسد این دو تیم اصفهانی با تغییرهایی که در یارگیری‌های دقیقه نودی خود داشته‌اند هنوز به مدت‌زمانی بیشتری برای هماهنگی بازیکنان جدید و قدیم نیاز داشته تا بتوانند حضور بهتری در میدان بازی از خود نشان دهند. اگرچه سپاهان که تقریباً 80درصد تیمش همان ترکیب هماهنگ آینده‌سازان فصل پیش است، عملکرد بهتری دارد اما ذوبی‌ها به‌واقع نیاز به هماهنگی بیشتر و تغییر در تاکتیک‌های تیمی دارند تا بتوانند در لیگ جاری از پس حریفان صاحب‌نام و مدعی برآیند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار